2020-04-16, 19:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Självklart tycker de att män är löjliga och vem fan vill ha män som dör av minsta lilla virusinfektion?
Förresten drabbas kvinnor ändå värst av detta, fast 3 av 4 som dör är män.

Du tror inte att fruarna sörjer sina män? Tror du att fruarna tycker deras män är löjliga när männen sakta kvävs?
Citera
2020-04-16, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Tror du inte det påverkar hur mycket folk man träffar under tiden?

Jo, i allra högsta grad.
Citera
2020-04-16, 20:31
Medlem
Citat:
Självklart tycker de att män är löjliga och vem fan vill ha män som dör av minsta lilla virusinfektion?
Förresten drabbas kvinnor ändå värst av detta, fast 3 av 4 som dör är män.

Jag kan tycka det offentliga samtalet kring jämlikhet, män vs kvinnor, feminism osv är intressant.

Men att ösa sin galla över kvinnor i allmänhet finner jag tämligen tråkigt, för att inte säga osmakligt.
Citera
2020-04-16, 20:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du verkar tro att människor som känner sig lite förkylda kan boka tid för att testa sig, i verkligheten testas bara de som visar symtom och som vårdas av andra eller som jobbar på arbetsplats där man vårdat andra .
Självklart löper de som är nära många människor större risk att smittas än den som jobbar på ett kontor med eget arbetsrum .

I verkligheten så testas kvinnor i högre utsträckning än män, och män är smittade i högre utsträckning än kvinnor.

tror du verkligheten skiljer sig mycket mellan usa och sverige?
Citera
2020-04-16, 20:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag kan tycka det offentliga samtalet kring jämlikhet, män vs kvinnor, feminism osv är intressant.

Men att ösa sin galla över kvinnor i allmänhet finner jag tämligen tråkigt, för att inte säga osmakligt.

Håller med. det handlar om att bemöta människor som man önskar bli bemöt.

Och passar inte det så är det MAD som gäller....
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction
Citera
2020-04-16, 20:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nääää jag tror innnnnte mina örroooonnn???!!!!! Finns det ingen syförening som tillverkar något åt skitiga vita män????!!!!!! Nä nu jääävlar är måttet rågat!!!!! Ska jag ge dom på käften??!!!!! Nu jävlar hänger smockan i luften!!!!!

Hämnas du på dina golddiggers så gör jag upp med syföreningarna, så här får det fan inte gå till!

De borde fixat en till Adam Alsing kan man ju tycka....
Citera
2020-04-16, 21:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Undrar du vem som gör det bäst / mest i mitt hushåll?

Jag har svårt att se hur "hemmarbetet" påverkar risken att smittas av coronviruset. det har inte varit på tapeten vad jag läst/hört i "coronkrisen"
Ditt hemarbete är helt ointressant.
Citera
2020-04-16, 21:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du tror inte att fruarna sörjer sina män? Tror du att fruarna tycker deras män är löjliga när männen sakta kvävs?
Du får nog försöka hänga med lite.
Mitt inlägg är ironi över hur galen feminismen i Sverige de facto är.
Låt mig hjälpa dig att förstå vad jag menar.
Om jag söker på kvinnor drabbas värst av corona får jag 262 000 svar på google.
Vet du vad det betyder`

https://www.google.se/search?sxsrf=ALeKk03XBxEa3tdIaeEM7MXxXne1GdId0g%3A 1587066410484&source=hp&ei=KraYXpyYG8GIrwTDm7v4CQ& q=kvinnor+drabbas+v%C3%A4rst+av+corona&oq=kvinnor+ drabbas+v%C3%A4rst+av+corona&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQA0 oKCBcSBjEyLTEwMkoICBgSBDEyLTFQjQhYjQhgqQxoAXAAeACA AWWIAWWSAQMwLjGYAQCgAQKgAQGqA Qdnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwic1YSN2-3oAhVBxIsKHcPNDp8Q4dUDCAc&uact=5

Det betyder att det faktiskt finns ganska många feminister som hasplat ur sig denna galenskap redan och med rätta reagerar folk.

Din raljanta ton tydde på att du inte ens sett diskussionen, eller att du kanske trodde att det var en och annan psykiskt störd galenpanna som uttalat sig?

Du kan rada upp våra kvinnliga beslutsfattare och de har troligen alla (mer eller mindre) uttalat sig om detta nu. Från regeringen, från FN, från EU-parlamentet och då vet du vad de använder sina maktpositioner till.

Detta är inte kritik mot kvinnor utan mot de feminister som kvinnor kan tänka sig stödja genom att hålla dem om ryggen.
Citera
2020-04-16, 21:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Se mitt svar till Jenny8,5.
Du gör ett allvarligt syftningsfel här.
Citera
2020-04-16, 22:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja det verkar vara ett rimligt antagande, speciellt om man kan jobba hemmifrån (det gör ju många som sitter vid dator som gör), är det rimligt att en person som sitter i kassan 40h löper större risk än någon som sitter i kassan 32h att smittas ?
eller säg någon sitter i kassan 300h vs någon som sitter i kassan 360h?
Jag tror absolut att ju längre tid du uppehåller dig i en potentiell risksituation , ju högre är sannolikheten att möta någon som bär på covid-19

Det är nånstans här jag inte följer ditt resonemang kring mörkertal och kvinnor testar sig inte osv kommer in i bilden, visst det är ont om data, men den som finns pekar vad jag kan se på att män smittas i högre utsträckning (av någon anledning) och kvinnor är mer benägna att testas.

Det kanske är tvärtom i sverige?

i slutändan är dock mortalitetn högre bland män, och vad jag kan hitta stöd för är att fler män än kvinnor är smittade=fler män än kvinnor dör.

Men jag tar gärna emot andra teorier. men det får ju finnas nån sort rimlighet eller sannolikhet i det, annars kan jag lika gärna välja på nån av konspirationsnissarnas i alternativa teorier tråden, eller bland de religösa nissarnas.

Det är siffror från scb baserd på förvärvsarbetande personer i sverige. så det är i snitt mellan män och kvinnor.

Det finns mer djupgående siffror hos scb, tex så är frånvaron högre i statliga resp komunal sektorn, än i den privata.

men jag tror absolut att människor som jobbar i coop kassan löper högre risk än de som viltvårdare.
Men att kvinnor som grupp löper större risk att smittas än män som grupp har jag fått 0 förklaring på (och de siffror jag tagit del av, inte personlig åsikter, tro och konspirationer, pekar på att kvinnor löper mindre risk för att smittas, och då givetvis att dö. (även om främst gamlaingar dör, det är ju trots allt bara en elak influensa , inte ebola)

Du har fått en förklaring, du begriper den bara inte. Jag kan inte hjälpa dig mer om du inte förstår ett enkelt resonemang.
Citera
2020-04-16, 22:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det stämmer
Fler män dör ja. de siffor jag tagit del av där kön finns uppgivet så är fler män än kvinnor smittade Ja.

Jag ser ingen anledning att misstro den informationen, den verkar rimlig.

Absolut kan där finnas bilogiska skäl till att män dör i högre utsträckning än kvinnor (har inte själv läst recpetroer teorin som du hänvisar till) .

Om inte annat så finns det välgrundande evulutionära aspekter att kvinnor är renligare ("äckeltröskel" fritt översatt) än män.

Kvinnor förvärvsarbetar mer idag än 1910-20 tal, även sant för 2009 vs nu. så om andel män som dog vs kvinnor jämnas ut så stärker det antaganddet om att tid i arbete ökar smittorisken och då givetvis även mortalitetn

Nej. Mortaliteten har ingenting med tid i arbete att göra, så länge vi inte pratar om att kvinnorna är hemma och isolerar sig, vilket inte är fallet.

Varför vägrar du ta till dig naturvetenskapliga förklaringar? Det är i de allra flesta fall de mest rimliga förklaringarna till saker och ting, även om nu folk av idag gärna vill tro annat.
Citera
2020-04-16, 22:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo klappmongo, han säger att ju mer man är ute och jobbar, desto större är risken att drabbas.
Att din autopilot säger att män inte kan vara offer för att det är kvinnors roll låter dig inte begripa det. Inte ens på fem försök.

Fast det stämmer inte i varje fall utan det beror helt och hållet på vilket arbete man har, klappmongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in