2020-04-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Där är vi helt eniga om!

Sedan undrar jag också varför inte media ifrågasätter hans galna uttalanden. Häromdagen jämförde han med situationen i New York i ett sett att relativisera den prekära situationen här.

Befolkningstätheten;

New York är: 26,403 (per kvadratkilometer)
Stockholm: 4,800

Sedan är New York en mycket större hub för internationella resor och kontakter.
Att jämföra det tätbefolkade New York med det glesbefolkade Sverige är felaktigt. Trots detta hade igår Sverige 119 döda per 1 miljon innevånare mot 86 avlidna per miljon i USA, dvs Sverige har 38% fler döda per 1 miljon innevånare än USA, fast det glömde Tegnell att berätta.
Citera
2020-04-16, 12:49
Medlem
Demokraturdns avatar
Befolkningstätheten i New York (staden) är drygt dubbla Stockholm stads, dock mycket högre på Manhattan och ett mångdubbelt högre invånarantal. Det hade varit mer klädsamt om de nämnt Minnesota istället, med sina 79 dödsfall eller 14 per miljon.

Att en av världens största städer nämns säger inte mycket om vad Sverige "borde" kunna prestera. Tegnell hade kunnat nämna att delstatens två största countyn (i Minneapolisområdet som är jämförbart med Stockholms län) har 46 respektive 7 konstaterade dödsfall vilket ger 29 per miljon.

Det verkar som om det finns en uppfattning att svenska storstäder inte skall vara jämförbara med städer som Minneapolis, utan istället med västvärldens största och mest internationaliserade metropoler.

I Sverige har över 1200 dödsfall konstaterats men man går samtidigt ut och säger att det är "en bestående nedgång". Biträdande statsepidemiolog Anders Wallensten är "försiktigt positiv".
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qob0X8/folkhalsomyndigheten-om-nya-siffrorna-forsiktigt-positiv

Allas Veckotidning har rubriken igår: "Folkhälsomyndigheten: Färre döda och sjuka i corona".
https://www.allas.se/halsa/folkhalsomyndighetens-positiva-besked-farre-sjuka-och-avlidna/246612
Citera
2020-04-16, 13:12
Medlem
Demokraturdns avatar
13 februari gick FHM f.ö. ut med rubriken till pressen: "Ingen spridning av det nya coronaviruset i Sverige".
http://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/februari/ingen-spridning-av-coronavirus-i-sverige/

3 mars hette det enligt Tegnell: "Det finns fortfarande ingen spridning av det nya coronaviruset i Sverige".
https://omni.se/finns-fortfarande-ingen-smittospridning-i-sverige/a/e8o8bM

I slutet av januari var det frid och fröjd:
Citat:
Nuvarande kunskap om det nya coronaviruset som orsakat ett stort utbrott i Kina tyder inte på risk för pandemi, bedömer Folkhälsomyndigheten.
https://www.lakemedelsvarlden.se/nya-coronaviruset-ej-pandemirisk/

En månad senare varnade WHO. FHM höjde risken för spridning till hög.
https://www.expressen.se/nyheter/who-forbered-for-en-pandemi-/
Citera
2020-04-16, 14:51
Medlem
En Magic 8 ball hade gett samma resultat som Anders Tegnell. Kostar dessutom skattebetalarna bara en hundring i engångskostnad.
Citera
2020-04-16, 15:05
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag skall vid nästa ledningsmöte föreslå att vi anlitar Tegnell som en spinndoktor om vi skulle drabbas av tuffa tider. Det är få som kan ständigt vända något negativt till något positivt.
Citera
2020-04-16, 16:15
Medlem
De borde undersöka Cecilia Söderberg Nauclers tillgångar och konton.
Det skulle inte förvåna mig om det är mer än mediekåthet som driver denne filur.
Vad har ryssarna erbjudit henne?
Citera
2020-04-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
De borde undersöka Cecilia Söderberg Nauclers tillgångar och konton.
Det skulle inte förvåna mig om det är mer än mediekåthet som driver denne filur.
Vad har ryssarna erbjudit henne?
Ja visst! Det måste vara ryssarna som erbjudit henne pengar för att kritisera FHM. Det kan omöjligt finnas andra förklaringar eftersom att FHM är totalt ofelbara!
Citera
2020-04-16, 16:59
Avslutad
Äger Tegnell ingen kam?
Citera
2020-04-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Ja visst! Det måste vara ryssarna som erbjudit henne pengar för att kritisera FHM. Det kan omöjligt finnas andra förklaringar eftersom att FHM är totalt ofelbara!

FHM är inte ofelbara.
De har litat blint på urusla och korrupta WHO och gjorde själva ett uruselt jobb för att förhindra spridning av smittan i Sverige.
Spridningen av viruset har dock varit ostoppbar i samtliga västerländska länder sen februari, och sen dess så har Sverige ensamt valt rätt hållbar strategi. För det förtjänar FHM cred.
Cecilia är uppenbarligen där för lite uppmärksamhet, en karriärslyft och kanske ekonomiska motiv. Hon tillför inget vettigt eller positivt och gör bort sig gång på gång.
Citera
2020-04-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Äger Tegnell ingen kam?

Ganska säker på att han fått håret stylat av olika stylister sen han fick sidorna rakade. En bildserie på hans frisyrer och val av kläder över tid hade varit uppmuntrande.
Citera
2020-04-16, 17:57
Medlem
Så här går det när man anlitar politiskt valda (inkvoterade)att ta tokiga beslut. Dom har ingen Agenda sägs det ,inget ansvar ,man kan ju alltid säga "såg det inte komma" sedan gömma sig bakom nån annans uttalande,skylla på alla andra mm.
Sedan att det kanske ska vara Chefen som ska kritiseras, Stefan Löfven, det är ju ändå han som styr vad som ska/får sägas,och att Sossarna nu går kraftigt framåt övergår mitt förstånd, eller är det Mutade Media som bara säger så?
Kan det va så att S kör en sista chans att bli omvalda, väljer en annan väg och går det hem så blir dom ju gudar för evigt,går det inte hem så e det bara nån annans fel.
Senast redigerad av Juli14 2020-04-16 kl. 17:59.
Citera
2020-04-16, 18:29
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Så här går det när man anlitar politiskt valda (inkvoterade)att ta tokiga beslut. Dom har ingen Agenda sägs det ,inget ansvar ,man kan ju alltid säga "såg det inte komma" sedan gömma sig bakom nån annans uttalande,skylla på alla andra mm.
Sedan att det kanske ska vara Chefen som ska kritiseras, Stefan Löfven, det är ju ändå han som styr vad som ska/får sägas,och att Sossarna nu går kraftigt framåt övergår mitt förstånd, eller är det Mutade Media som bara säger så?
Kan det va så att S kör en sista chans att bli omvalda, väljer en annan väg och går det hem så blir dom ju gudar för evigt,går det inte hem så e det bara nån annans fel.

Tror du är inne å nått.

Det jag tror är att om Fittdemokraterna kan fuska och spela högt om någonting så kommer dom också att göra det.

Hela bunten är empatistörda och jobbar endast med politik för sin personliga vinnings skull.
Dom har ingen integritet överhuvudtaget och är därför Totalköpta Av Storfinansen.

Helt fel människor avlas fram i de leden.

Nu ser vi resultatet av en regering som ogillar sin egna befolkning men väljs fram av just densamma.
Och!
Jag vågar påstå att detta särskilt handlar om gamla etniska Svenskar.

Gamla Svenskar är bara en kostnadskalkyl som ska bort så man kan lägga mera pengar på helt odugliga Negrer och Mena folk.

För då får man klapp på huvudet av Storebror!

För man har ingen integritet!
Man vill bara gå dit det där det blåser rätt för tillfället, då har man jobb och
mycket pengar och "ser" nyttig ut.

Hela Coronakrisen visar med all önskvärd tydlighet att dom vill se nyttiga ut men deras agerande avslöjar dom hela tiden.

Dom skiter egentligen i Sverige och dom Skiter i sina kärnväljare.

Det är deras egna agerande som gör att jag är så kritisk som jag är.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-04-16 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in