2020-04-16, 12:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Why did they hang Hussein and not the guns?
It's not a very good analogy you brought up because the virus has no intent.

And why don't they ban guns? Sweden produce and export weapons despite weapons capacity to kill.

There are so many areas of society where we don't go to the extreme to prevent deaths. But with covid-19 alarmist are happy with measures that kill central human values like freedom just because it gives a sense of "doing something" even though it's like a Titanic going full speed into an iceberg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Fast va? Han är ju vid liv? Kommer troligen återhämta sig?
Ja ligga på intensivvård och inte kunda andas själv samtidigt som man kan utveckla långsiktiga och kroniska lugn skador låter ju som rena drömmen. Knappast något man behöver oroa sig över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Jo jag vet. Här läst det för nån dag sedan så deras siffror är worst case siffror. Hur många har dött i Sverige på ålderdomshem mars april utan att ha blivit testade? Då hade man kunnat jämföra siffror med Belgien. Men det får vi aldrig veta.

Belgien rapporterar ett stort antal fall, 289 av 417, från landets äldreboenden, torsdag. 128 personer dog utanför äldreboendena alltså.
Citera
Bannlyst
Rökare 14 gånger högre risk att bli allvarligt sjuka.

Gammal info jag vet. Men då är ju rökning betydligt värre än diabetes och höft blodtryck?

Då högt blodtryck ökar risken att insjukna rejält med 6%?

14 gånger större risk är ju ganska mycket mer än 6%? Snarare 1400% större risk? Eller är jag fel ute

https://tobaksfakta.se/rokare-drabbas-hardare-av-covid-19/
Citera
2020-04-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Allt fler uppgifter som som pekar på att smittan, av misstag, spridits från viruslabbet i Wuhan.

Kina och WHO måste ställas till svars.
Kan vi få ta del av dessa uppgifter?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Svetsarn! Our Knight in shining armour, our savior.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Vb8BKJ/superlyft-for-lofven-i-nya-matningen
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
För din del vore nog AI användbart då du inte ger intryck av att själv besitta någon högre I

Att vi skulle låta oss styras av panikslagna stollar som gör meningslösa jämförelser bara för att dom har tillgång till några siffror som dom inte begriper eller kan tolka vore direkt livsfarligt. Det har inte dörr för många för någon månad sedan skrev jag att jag trodde att vi till slut skulle landa på ungefär 5 000 döda dvs ungefär dubbelt så många som under en svår säsongsinfluensa det tror jag fortfarande .

Jag tror också att de flesta kommer att landa på ungefär samma slutresultat. Detta eftersom de åtgärder som vidtagits inte handlat om att sänka dödstalen utan om att ge sjukvården i respektive land möjlighet att hänga med

Vad var det jag sa? Verkligen ett av era favoord. Även regimtroll spricker i solsken.
Citera
Avslutad
Belgien har 5000 döda och har stängt skolor m.m. hårdare restriktioner än Sverige. Befolkning liknande Sverige.

Vad säger alarmisterna om detta?

- Dom ligger långt före oss så klart..
Citera
2020-04-16, 12:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
We ban speeding, drinking and driving and regulate driving heavily. We also have safety measures built into the cars structure as well as things like airbags and seatbelts — and we test every driver to ensure knowledge of laws and proficiency of driving. Many precautions are undertaken to make driving as safe as possible. This is a terrible analogy for you to use.
No, it's actually quite good an in harmony with Swedens balanced approach to the virus.

Citat:
Banning cars would be extremism considering how many precautions have been taken. If cars had no safety measures and nobody knew how to drive them, then it wouldn’t be extremism to ban them.
Just as there are precautions taken in Sweden without going to extremes. Now go wash your hands!
Citera
2020-04-16, 12:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Nypa salt här eftersom "anekdotiska bevis på internet" men det lutar tyvärr åt att det du säger stämmer och du är ju inte den enda som säger det dessutom...
Nej, jag kan inte bevisa det. Åtminstone inte utan att avslöja mig själv här. Men hursomhelst "vet" jag och jag kommer att vara långsint. Den saken är helt klar.
Citera
2020-04-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Belgien har 5000 döda och har stängt skolor m.m. hårdare restriktioner än Sverige. Befolkning liknande Sverige.

Vad säger alarmisterna om detta?

- Dom ligger långt före oss så klart..

Vi har många skribenter här inne som påpekar hur domedagsprofeterna har fel och beter sig som barn. Fine enough, det kommer inte dö 1 miljon svenskar jag har svårt att tro det också.

Men sen har vi samma typ av skribenter som ska envisas med att förminska situationen, bara för att ett, ETT annat land har en annan situation än oss.

Det är lika pinsamt och korkat att skriva som att påpeka att vi alla nu ska dö.

Om något så är Belgien ett klockrent exempel på hur illa det faktiskt kan bli. Redovisar Sverige döda från äldreboenden och i hemmen? Om svaret är Nej på den frågan, då blir ditt inlägg än mer dumt.
Citera
2020-04-16, 12:06
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Här har vi Tegnell 6 mars 2020 och lyssna på vad han sa vilket är högst anmärkningsvärt, han nonchalerar viruset spridning och tror inte att vi kommer få en smittspridning i Sverige.

Pressträff om covid-19 (coronavirus) 6 mars 2020
https://www.youtube.com/watch?v=KWDRtrwKxsM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in