2020-04-16, 10:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjukt. Tycker synd om stockholmarna. Vilken läkare ger såna råd?

Inte så konstigt!

på en månad har svenska sjukhus förvandlats till IVA avdelningar där personalen nu jobbar med gasmask, med oro för smitta och oro om skyddsutrustning, mediciner och vårdplatser ska räcka,

tänk vilken resa de har gjort hur deras arbetsdag och liv har förändrats,

vet man ju bara hur jobbigt den egna resan kring detta har varit,

vad man blivit tvungen att acceptera och inse och lära sig,

Bra Jobbat vårdpersonalen!

säger jag bara,
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, alla jobbar som fan nu. När en stressad läkare ringer och frågar efter akut ersättning, för att medicinen de söver med tagit slut, då blir man kall. Morfin tar också slut, så smärtpatienterna är rädda. Det är skört överallt.

Det låter som Sverige behöver åka och låna läkemedel av nån som har, snabbt!
Citera
2020-04-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag HAR gått in på hemsidan, INGET av det du påstår står på fonus' hemsida.
Inte det om katter.
Inte det om 24 h jobb.
Har f ö fått det bekräftat från en som jobbar på Fonus att du snackar skit.
Därför ska jag nu själv besöka F_onus nu när jag åker in till stan och få bekräftat riktiga uppgifter om det bara hittepå på deras hemsidor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Kan jätte gärna sprida flertal dokument som visar påverkan av c-vitamin gör för dina lymfocyter (vita blodkroppar)

Du vet om att vi ska ligga på runt 5-15 g dagligen av c-vitamin för att våra kroppar ska vara optimala?
C vitamin hjälper. Men det krävs 16 gånger mer än daglig normal intag. Detta kan kroppen inte få in genom tabletter eller mat. Det krävs injektion eller serum i sjukhus.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag förstår inte vad du menar, förutom personangreppet.

Om man hittade en behandling mot covid19 så skulle inte det minska spridningen av smittan, eftersom behandlingen sätts in när man redan hamnat på sjukhus. En bättre sjukhusbehandling skulle göra att man fick färre döda, men samma spridning i samhället. Det är ganska självklart.

Vet inte vart i min text jag pratar om antalet smittade, men om vad jag har läst att 80% får mildra symtom och knappt några alls så kan det vara miljoner som är smittade som inte ens går söker läkarvård.

Det jag pratar om är att dödsantalet kan vara felaktigt, när flera av läkarna har gått ut och sagt att man skriver alla som dör till covid-19 även om grundorsaken till död kan vara underliggande sjukdomar. Vad min forskning har visat mig har flertal haft flera underliggande sjukdomar, mesta dels sjukdomar kopplade till Metaboliska sjukdomar.. 40% av världens befolkning lever med metaboliska sjukdomar över 18 år. 2 miljader människor, metaboliska sjukdomar innebär diabetes och övervikt. Hur har usas matvanor blivit med åren? Snabbmat osv? Det är otorligt många människor i usa som har metaboliska underliggande sjukdomar, vilket förklarar om fler dör där. Men om det har med covid-19 att göra kan man inte fastställa utan man sätter det som dödsorsak även om det skulle visa sig att personen dog av nått annat. Detta gör att statisiken blir totalt fel..
Citera
2020-04-16, 10:22
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo just den svin-influensan grejen gör ju att man kanske kan ta det det lilla lugna. Det var ju en stor katastrof men blev till inget. Det ska väldigt mycket till för att det ska bli en pandemi. Gör inte saken bättre för dessa stackare i Wuhan. Men så det är. Måste vara ett virus bortom all läkekunskap för att det ska drabba hela världen.

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Jepp.
Man ska alltid ta det lugnt, de största missarna görs ofta om man reagerar på bristfälliga data.

Hmm. Mja, såhär i efterhand kan jag nog tycka att man skulle "överreagerat" en smula och tagit in "bristfälliga data".

Vad säger du själv såhär tre månader efter ovanstående inlägg?
Citera
2020-04-16, 10:22
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjukt. Tycker synd om stockholmarna. Vilken läkare ger såna råd?

Inte så konstigt!

på en månad har svenska sjukhus förvandlats till IVA avdelningar där personalen nu jobbar med gasmask, med oro för smitta och oro om skyddsutrustning, mediciner och vårdplatser ska räcka,

tänk vilken resa de har gjort hur deras arbetsdag och liv har förändrats,

vet man ju bara hur jobbigt den egna resan kring detta har varit,

vad man blivit tvungen att acceptera och inse och lära sig,

Bra Jobbat vårdpersonalen!

säger jag bara,
… [ Visa mindre ]

Det låter som Sverige behöver åka och låna läkemedel av nån som har, snabbt!
De skulle låna från veterinärerna hörde jag
Citera
2020-04-16, 10:23
Medlem
Mycket tyder väl på att vi nått peaken nu och kanske t o m är förbi den?
Citera
2020-04-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
De siffror som citerat otaliga gånger i tråden de senaste dagarna visar ungefärlig fördubbling var 4e, 3e, 5e resp. 8e dag. Intervallen blir längre!

Det kan verka udda med den omvända ordningen i början, men det var drygt en fördubbling i första steget och knappt en fördubbling i andra, så det stämmer rätt bra ändå.

Du är tjocjkskallig som bara pratar lite svepande om "Var 4 till 7 dag" istället för att ärligt ge den aktuella följden av tidsintervall för fördubblingar. Hoppas du förstår hur svårt det blir för mig att sänka mig ned till din nivå. Jag vet inte om jag klarar av det.

Otroligt, hur dum kan man bli??
Så du menar att dödstalen inte skenar för att det minsann var 7dgr mellan förra dubbleringen?

Så om vi om 9dgr har ca 2500 döda och 10dgr från det har 5000döda, å 12dgr från det har 10 000 döda, 14dgr från det 20 000döda osv...så då är det lugnt, ingen fara kurvan pekar neråt...
Citera
2020-04-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, Anders Wallensten sa vid gårdagens presskonferens att det kommer att ske idag.

Blir skönt med en oberoende expertgrupp som kan ge en second-opinion i dessa viktiga frågor. Vilka tror vi ingår? Rocklöf, Björn Olsen?
Gissar på Emma Frans. Hon är ju doktor i epidemiologi
Citera
2020-04-16, 10:25
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Som jag skrev i mitt svar till dig som du verkar ignonera så ja han sa kanske fel han rättade sig. Han twittrade ut vilka kombinationer som fungerar. Sen att de inte lyssnar och kör sin egna teori och bara kasta upp tabletter efter tabletter visar ju att dem läkarna inte använder sitt huvud till att tänka med. Som du själv säger, skulle inte dem hajat till om dosen då? De är ju trots allt läkare ... Sheep

Herregud... ”some people say”. Han säger ofta mycket som han sen får ta tillbaka. Som när han sa att hade ”total authority” över staterna, ”absolute power”. Alla republikaner måste ha hajat till där. Även du som vurmar för honom?
Citera
2020-04-16, 10:26
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Du har alltså samlat på dig kunskaper. Varför ska vi ha en kris på ett virus som har lägre dödlighet än vad säsongsinfluensan har?

Om du intresserad utav att hjälpa, har du läst forskning kring läkemedel för att minska viruset i kroppen?
Det är en kris eftersom vårdpersonalen inte kan skydda sig för att ingen är immun och det troligtvis smittar lättare(?). Utöver det finns ett ovanligt stort vårdbehov hos många relativt unga som blir väldigt sjuka.

Ja, jag känner till en del substanser det har testats med som Flashback skriker sig hesa över. Så du kan vara lugn.
Citera
2020-04-16, 10:26
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Han kallade det en bluff

Gud, vad matad du är med disinformation, du kollar enbart på Main stream media som CNN, ABC osv? Du vet om att alla stora nyhetskaneler som CNN , ABC MSCN deras nyhetsankare är antigen syskon eller gifta med personer som arbetat för Obama/clinton. Samma människor som utsatt honom för hatretorik.

Han har aldrig sagt att att viruset är en bluff..

https://www.youtube.com/watch?v=RA_heluipUw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in