2020-04-15, 21:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det som möjligen talar mot det är att mordvapnet inte är hittat ännu. Om SD är GM och han har sparat det så finns ju en risk att han läser i tråden och gör sig av med det nu. Å andra sidan kanske han är nöjd med var det då redan ligger eller litar på att någon i hans närhet har fixat undan det. Om han nu inte gjorde sig av med det på väg till Arlanda, i USA eller var han nu hann åka. Eller då GPS:en stod stilla den natt de väl skulle ha sovit på ett hotell på Arlanda men satt i bilen? Eller hur det nu förhöll sig.

Jag undrar hur allvarliga missar som gjordes i början av utredningen när de läst Ds åka iväg. Hade vi haft mordvapnet som teknisk bevisning ifall de inte tillåtits lämna landet? Med tanke på alla missar så vore ett omtag med en granskning av den egna utredningen nästan på tiden. Framförallt kan man fortsätta undra över ev kompisar bland polisen för SD, HD och JG. Ett spår som behöver kontrolleras mer innan det avfärdas, kan tyckas.

Ja dom första utredarna är bevisligen inte kapabel att driva en mordutredning, Dessa tomtar ska inte få kalla sej polis.
Citera
2020-04-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är otroligt att han släpptes. Jag har lyssnat på en vän, vet inte vem det var, som berättar att han ringde till polisen två minuter efter att SD pratat med honom. För mycket som inte stämde och som var konstigt, så vännen ville meddela polisen.

Nu lyssnar jag på Knatos. Även han kontaktade polisen efter att ha mobilen full av grejer från Lena, som Stefan skickat till henne. Han säger att Lena älskade Stefan men hon var rädd för honom också.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men han hade väl också råkat tömma
mobilen på allt LW skickat?

Är Knatos dalmasen från Hedemora?

Heter i så fall KJ

AB150 s 445
Citera
2020-04-15, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan hålla med om att det var lite tarvligt gjort av oss, dessutom var ni ju fan så mycket bättre än vad vi var, har aldrig sett så mycket tur i ett kval någon gång och jag har ju sett en hel del kvalmatcher av förklarliga skäl Blir ju ingen vår om inte Leksand kvalar så våren är officiellt inställd i år.

Tror inte luften gick ur Hiding & Johansson men de vet ju att det inte var ett drömläge från början och uppförsbacken är ju djävligt brant för dem nu, de får lusläsa domen och se var det brast mest men jag tror tyvärr att det är avsaknad av mordvapen och knytning till brottsplats som spökar mest och hur de ska råda bot på det vete fan.

Domskälen kommer att bli högintressanta.

Ja det är inte klokt hur man lyckas befinna sig på mord platsen i kanske 10 min, slå ihjäl Lena på ett brutalt sätt, och inte lämna ett enda spår efter sig.
Vafan, har personen varit helt inplastad och hängt i en drönare, eller.?
Inte ett spår... Helt otroligt.

Visst att mord vapnet är borta, det köper jag alla dagar i veckan. Men att inte lämna ett enda spår på brottsplatsen.....

Nån var ju där.
Citera
2020-04-15, 21:53
Medlem
PeterNosters avatar
Jaha, där ser man, VVDJS. Rättssystemet fungerar.
Mannen på motorvägen nästa men lite sent påtänkt.
Citera
2020-04-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Är Knatos dalmasen från Hedemora?

Heter i så fall KJ

AB150 s 445
Jajamensan. Klart dalmål
Citera
2020-04-15, 21:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja det är inte klokt hur man lyckas befinna sig på mord platsen i kanske 10 min, slå ihjäl Lena på ett brutalt sätt, och inte lämna ett enda spår efter sig.

Visst att mord vapnet är borta, det köper jag alla dagar i veckan. Men att inte lämna ett enda spår på brottsplatsen.....

Nån var ju där.

Visst fan är det märkligt att någon kan bruka ett så hänsynslöst våld och ändå inte lämna ett spår efter sig, fan helt otroligt!

Jag tror att den frågan har snurrat i utredarnas huvud länge, hur fan är det möjligt att slå ihjäl någon med minst 17 slag och inte lämna ett enda spår efter sig.
Citera
2020-04-15, 21:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Kan hålla med om att det var lite tarvligt gjort av oss, dessutom var ni ju fan så mycket bättre än vad vi var, har aldrig sett så mycket tur i ett kval någon gång och jag har ju sett en hel del kvalmatcher av förklarliga skäl Blir ju ingen vår om inte Leksand kvalar så våren är officiellt inställd i år.

Tror inte luften gick ur Hiding & Johansson men de vet ju att det inte var ett drömläge från början och uppförsbacken är ju djävligt brant för dem nu, de får lusläsa domen och se var det brast mest men jag tror tyvärr att det är avsaknad av mordvapen och knytning till brottsplats som spökar mest och hur de ska råda bot på det vete fan.

Domskälen kommer att bli högintressanta.

Ja det har du rätt i .

Ja jag är också intresserad av att läsa Domskälen men också med hur många som röstade för ett frikännande, Om nu Domaren röstade för skyldig och nämnde männnen för frikännande så finns ju chansen att HR dömer SD som skyldig.
Citera
2020-04-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Nån var ju där.
Bara en massa ovårdad mark. Det tog flera dagar innan hon hittades. Nedtrampat gräs hade hunnit resa sig igen. Det var torrt, ingen lera där skosulor avsatt avtryck. Jag tycker inte det är jättekonstigt att inga spår fanns. Ett armeringsjärn kanske som mordvapen, och vanliga halvsportiga kläder. Samt halvkorta jeans. Han rispade sig på benet.
Citera
2020-04-15, 22:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Som påpekats har SD med flera blivit uthängd. Det är inte på lösa boliner dock, vilket vi inte ska glömma.
Det kan vara så att vi alla har hemligheter som vi inte vill ska nå ut till allmänheten. Det är inte sannolikt att de flesta av oss har sån magnitud på liken i garderoben som SD och HD ändå.

* SD har haft en mångårig sexuell relation med LW. SD har även ljugit om det inför sin hustru tills han blev överbevisad. Han slutade dock inte träffa LW utan snart därpå återupptogs deras relation.
* SD har bevisligen haft för avsikt att döda HD och deras gemensamma barn i något sorts "lindrande" syfte, så som det framställts.
* SD har bevisligen hotat att ta livet av LW och en av hennes barn (A*on).
* Trion SD, HD och JG har alla raderat inlägg i sina telefoner. SD har även lyckats fumla så mycket på fotoknappen på sin Samsung att han tagit över 900 foton på stenbeläggningen utanför polishuset. Att det var ett halvt lyckat försök att skriva över tidigare raderad info förnekar SD.
* Den oefterhärmliga minnesproblematiken som de tidigare makarna Davidsson bjuder på är stundtals underhållande. Speciellt med tanke på att vissa saker kan återges med skärpa. Här utmärker sig HD på ett negativt sätt i förhören med en stor mängd "jag vet inte", "vill inte svara på det" "vet inte vad jag känner" "jag väljer att inte svara på det" och så vidare..

Punkterna nedan är även sånt som kommit fram som bi-material i utredningen men ändå visar på potensen som finns hos SD. Och HD för alla del.

* Strösselförhöret.
* Slå näven genom väggen i "samtal" med sin dotter.
* SD har haft sex på sin arbetsplats upprepade gånger enligt han själv. Kanske inte så kul för kollegorna att få reda på vad som försiggått på deras fikabord. Och nu kommer han väl tillbaka till arbetet om jag förstod det rätt.. Fram med handspriten!

Grannar, kollegor och närstående har all anledning att fjärma sig från dessa människor med ytterst tvivelaktig moral. Vi kan väl anta att byggbranschen redan har slagit stopp i maskin och inte blir det bättre ifall T*yrens har SD som anställd. Detsamma gäller kollegor till HD på sjukhuset som verkligen behöver skärskåda ifall HD, med sin minnesproblematik, är lämplig att föräras medicinskt ansvar på strokeavdelningen. Att universitetsanställda har häpnat över JG:s uppträde i TR är redan känt och omvittnat. Ta det ett steg längre och fråga vad han är för människa som raderar telefonens innehåll så att polisen inte kan ta del av konversation med SD/HD.

Ja, det var lite reflektioner. Fler kan mer än gärna fylla på med ytterligare punkter och tyckanden efter eget behag. En sak är i vart fall säker, vi backar inte om rättvisa för LW och hennes familj! Inte nu och inte i framtiden. De tre som aktivt bidragit till att försvåra utredningen (SD, HD och JG) kommer inte glömmas bort. Inte heller kommer vi att glömma grannar, bekanta och andra som bidragit med pusselbitar för att bilda en helhet som bringar förstånd i den brutalitet som ändade LW:s liv.
Inte heller ska vi glömma att backa upp LW:s familj!

Sa Bull...
Citera
2020-04-15, 22:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det har du rätt i .

Ja jag är också intresserad av att läsa Domskälen men också med hur många som röstade för ett frikännande, Om nu Domaren röstade för skyldig och nämnde männnen för frikännande så finns ju chansen att HR dömer SD som skyldig.

Yes, domskäl och om någon eller några skriver sig skiljaktiga i domen kommer ju att vara högintressant, speciellt om det är den lagfarne som skiljer sig ur från de andra.
Citera
2020-04-15, 22:11
Bannlyst
Citat:
Visst fan är det märkligt att någon kan bruka ett så hänsynslöst våld och ändå inte lämna ett spår efter sig, fan helt otroligt!

Jag tror att den frågan har snurrat i utredarnas huvud länge, hur fan är det möjligt att slå ihjäl någon med minst 17 slag och inte lämna ett enda spår efter sig.

Kom tänka på en helt annan sak.

Stefans lögner om allt möjligt.
OM han enligt lagen hade mördat Lena, så kan vi alla förstå alla dessa lögner, i syfte att försöka undkomma brottet.
Solklart, eller hur.
Lenas blödande - förklarar blodet.
Dom 3 gangstarna - förklarar annan gärningsman.
Ljuga om namn o adress för polisen - eftersom han inte ville avslöja vem han var.
Ljuga om att han varit hemma - fast folk har sett honom ute.
Och mycket mycket mer.
Allt detta blir begripligt eftersom personen försöker undkomma ett mord. Det köper jag.!

Men nu när han då har förnekat detta brott och rätten, enl lagen friar honom för brottet, så innebär det rent juridiskt att Stefan inte har gjort detta.

Då gör ju hans beteende och lögner här ovan honom till en komplett idiot.
En mytoman som helt utan anledning ljuger och stör polisen fast han inte behöver.
En riktig galning helt enkelt.
Märkligt att han beter sig på det viset, tycker jag.
Springa och ljuga om allt möjligt, helt utan anledning.
Citera
2020-04-15, 22:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Problemet i just det här fallet är väl att det inte verkar finns några bevis överhuvudtaget.

Jag skrev det några gången innan hatarna blev för ettriga och de har skydd från högre makter. Du har ju också hävdat hans skuld det blev säkert din räddning. Och den enda balansen i en helt galen tråd.

Nästan man känner skadeglädje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in