2020-04-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @letsdoit

Jag har studerat dina utlagda bilder på Armerings-järn Tack !

Jag har länge haft en tanke åt ett helt annat håll och även prövat mina tankar med utmärkt resultat, det handlar om ett rör som är från 11,5 till 12,0 = 🚫 = centimeter och längden 2,9 till 3,0 decimeter och röret är tillräckligt stabilt för att slå mycket hårda slag mot hårda föremål utan att tillhygget ger vika.

Tanken kom redan från början att Gärningspersonen använt ett ihåligt runt tillhygge.

Jag har starka misstankar om vad tillhygget kan vara undangömt.

Observera att jag inte vågar ta upp vad jag starkt misstänker gällande var mordvapnet kan vara undangömt, detta med anledning av att både HD och nu också SD samt JG håller koll på vad som skrivs i tråden.

Jag skall kontakta polisen och berätta vad jag länge misstänkt och anledningen till varför jag har mina misstankar riktade till en viss plats.

Mvh/ @JokerMannen

I så fall hade det väl varit bättre att inte säga något öht i tråden utan direkt tipsa polisen?
Citera
2020-04-16, 01:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hej @Lonnrot

Ja du, vad skall man säga ... kan HD ha tagit hem sådan plastskydd från sin avdelning ?

Mvh/ @JokerMannen

Det är väl det allra troligaste skulle jag säga. 😀
Citera
2020-04-16, 01:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I så fall hade det väl varit bättre att inte säga något öht i tråden utan direkt tipsa polisen?

Ja, i de allra flesta fall hade det nog varit det bästa.
Citera
2020-04-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Jag kontaktar polisen i morgon så fort dom öppnar och berättar.

Tilläggande: Ju mer jag sätter mig i detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m .. desto mer tror jag att HD var involverad i mordet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är väl det allra troligaste skulle jag säga. 😀

Ja absolut, jag håller med dig fullständigt i detta fallet beträffande HD och plastskydden.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Möjligen därför de inte kunde definera det som såg ut som skoavtryck på LWs kläder?

Ja, du kan absolut ha helt rätt i detta fallet gällande de mycket svaga avtrycken som kunde observeras på LW:s kläder.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-16, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Det vi har: otrohet, hot, avslöjanden och utbrott/skilsmässa,
Sedan fler hemligheter och bedrägeri och svek följt av hot, stalking, misshandel och polisanmälan.
Han tar foto på henne i smyg,
Kontrollerar och skrämmer henne.

Han hittar på en historia om gangstrar på cykelvägen, ljuger för polisen, ljuger för bekanta, felaktiga uppgifter om tid plats för viktiga händelser och helt orimliga bortförklaringar till så många saker.
Det städas, tvättas och vattnas på mordnatten!!

Det finns blod och DNA. Det kan man dock inte tidsbestämma så han förklarar bort det med sex.

Det saknas alltså: Mordvapen och spår på brottsplatsen?

Är det så man enkelt tolkar detta? Har folk inte åkt in med färre bevis än så?

Tillägg: Han visste att dörren stod på glänt, han visste att det var hon som hade hittats innan det blev offentligt, han sade till sin chef att det skulle bli tråkiga löpsedlar redan tidigt nästa dag.
Alltså man kan fortsätta i oändlighet

1: / "Dom har ingenting på mig"

2: / "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

3: / SD visste om att ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt stod på glänt.

Polisen i Örebro har tidigare uttryckt sig beträffande SD att det är en riktigt smart jäkel.

Om inte SD har med mordet på L*na Wesstr*m att göra, så är jag Kalle Ankas Moster.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-16, 01:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Hej @Lonnrot

Ja du, vad skall man säga ... kan HD ha tagit hem sådan plastskydd från sin avdelning ?

Mvh/ @JokerMannen

Exakt! Förklarar frånvaron av riktiga skospår.

Och SD kan också ha snott åt sig sådana på Gustavsvik.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-16, 01:57
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Det vi har: otrohet, hot, avslöjanden och utbrott/skilsmässa,
Sedan fler hemligheter och bedrägeri och svek följt av hot, stalking, misshandel och polisanmälan.
Han tar foto på henne i smyg,
Kontrollerar och skrämmer henne.

Han hittar på en historia om gangstrar på cykelvägen, ljuger för polisen, ljuger för bekanta, felaktiga uppgifter om tid plats för viktiga händelser och helt orimliga bortförklaringar till så många saker.
Det städas, tvättas och vattnas på mordnatten!!

Det finns blod och DNA. Det kan man dock inte tidsbestämma så han förklarar bort det med sex.

Det saknas alltså: Mordvapen och spår på brottsplatsen?

Är det så man enkelt tolkar detta? Har folk inte åkt in med färre bevis än så?

Tillägg: Han visste att dörren stod på glänt, han visste att det var hon som hade hittats innan det blev offentligt, han sade till sin chef att det skulle bli tråkiga löpsedlar redan tidigt nästa dag.
Alltså man kan fortsätta i oändlighet
Efter att jag läst FUPen skrev jag tidigare i tråden något i stil med att jag inte hittade någon smoking gun, och att jag var osäker på om jag med gott samvete kunnat rösta för fällande dom om min åsikt hade haft någon inverkan på SDs straff (jag hade naturligtvis läst igenom luntan mer noggrant om jag hade varit i den situationen). Visst finns en rad obekväma indicier, och karln verkar vara odräglig, men det är inte nödvändigtvis anledning att kunna utesluta att mordet begåtts av någon annan.
Citera
2020-04-16, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Förklarar frånvaron av riktiga skospår.

Och SD kan också ha snott åt sig sådana på Gustavsvik.

#TeamÅsaHiding

Efter som detta mordfallet intresserar mig med stor kraft skall jag åter på nytt gå igenom allt material som jag har för att vara säker på att jag inte har missat någon viktig detalj.

Gott folk nu är det dags att vi hjälper polisen och KammarÅklagaren Åsa Hiding, det vill säga, ni som har partikuljära misstankar var vänlig kontakta polisen och berätta, och ni som sitter inne på viktig och för polisen hitintills okänd information, var vänlig kontakta polisen.

Det vore en ren katastrof om detta mordfallet skulle förbli ouppklarat efter ett sådant långvarigt och påkostat arbete inom polisen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-16, 02:22
Medlem
Hydraheads avatar
Där är inte alls på något vis samma scenario men ändå blir jag påmind av detta fallet.
Mordvapen hittades aldrig, kläder från den aktuella kvällen hittades inte, det fanns tidigare hot inspelat, det var hans vän (ej sexuellt) osv, osv.
Han totalnekade hela tiden.
Tingsrätten friade men sedan blev det 16 års fängelse.
Han var helt säker på att han skulle gå fri.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8rmvQ/friades-i-tingsratten-doms-nu-for-mordet-pa-bogg-magnus

Nu har ju SD ej blivit friad men tror ändå på en fällande dom trots att han släpps innan dom meddelas.

Jag är 200 på att SD är rätt gärningsman.
Citera
2020-04-16, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Intressant, analys av hårstrån är väl annars något av en klassiker i sådana här sammanhang.

Ett mörkt hårstrå i LW:s vänstra hand och som rimligen inte är hennes eget, är det så man ska tolka det?

Någon som hittat en bättre (bort)förklaring till det här än den som finns i citatet?

Lena hade lite av sitt eget (mörka) hår i ena handen men det var inte bortslitet. Skrev rättsläkaren på mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in