2020-04-16, 06:23
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja det är nog ingen speländrare. Bland annat är det viktigt att komma igång tidigt i infektionsförloppet med behandlingen och inte alla patienter verkar ha haft samma goda effekt som andra.

Som sagt, det är en del av medicinen. Den ska tas ihop med flera andra mediciner också men ni idioter är nog för dumma för att förstå detta
Citera
2020-04-16, 06:24
Medlem
En tysk studie har topsat coronapatienters hem och hittat en massa c19-viurs. Studien genomförd i coronaförpestade Heinsberg. Men de har inte lyckats få virusets att växa i labbet. Så viruset var alltså dött.

Så om man ska få virus via ytor ska man ta på ytan precis då någon smittad har nyst eller hostat på den.

https://www.thelocal.de/20200402/how-german-scientists-hope-to-find-answers-on-coronavirus-in-countrys-worst-hit-spot
Citera
2020-04-16, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Som sagt, det är en del av medicinen. Den ska tas ihop med flera andra mediciner också men ni idioter är nog för dumma för att förstå detta
Jag har ganska goda kunskaper i farmakologi.
Citera
2020-04-16, 06:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Så du sitter och önskar att jag skulle dö? Det där är inget bra tankesätt alls, bara för att jag visar mig ha ett högre IQ än dig (säger det med kärlek i min ton)

Vänta lite nu, förstår inte riktigt vad du menar? Varför har jag tagit D-vitamin och c-vitamin för bygga upp mitt immunförsvar? Jo för jag har inte tid med att sitta hemma med en förkylning eller feber. Orkar inte hosta mer än vad jag redan gör. Sen mår våra kroppar betydligt bättre med dessa vitaminer i kroppen, även tillfört zink ihop med magnesium för att min kropp saknade dessa vitaminer. Sen kan inte våra kroppar skapa vårt egna c-vitamin (c-vitamin är bra för kroppen, känner mig både piggare och gladare sen jag började dricka runt 5-15g c-vitamin)

Visste du om att man framgångsrikt i usa använt sig utav intravös c-vitamin till patienter med covid-19?

Vet du om att däggdjur kan skapa upp till 20g c-vitamin dagligen bara genom att vara sig själva? Tyvärr kan vi inte människor göra detta,

Bara för att jag ändrat min kost för undvika risken att "bli" smittad av ett virus som jag till snart 80% inte ser som den panik sjukdom där vi ska behöva stänga ner världen som leder till en stor ekonomisk kris (leder till depression, som sen leder till antagligen många människors död genom självmord när de förlorar hem och jobb?

Jämfört med betydligt värre sjukdomar som Metaboliska sjukdomar (Cancer,diabetes) vilket har sedan slutet av 1960 talet ökat lavinartat i världen.
40% av människor över 18 år i världen lider utav denna sjukdom, det är snabbt räknat ungefär 2 miljarder människor, detta leder till 15 miljoner döda i förtid varje år.
Kommer covid-19 att slå dessa siffror på ett år?

Har du hosta?
Citera
2020-04-16, 06:25
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, jag ger dig en länk till en studie:
No evidence of clinical efficacy of hydroxychloroquine in patients hospitalized for COVID-19 infection with oxygen requirement: results of a study using routinely collected data to emulate a target trial
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060699v1

Du är verkligen inte smart Denna undersökningen är totalt meningslös faktiskt, att använde en studie enbart med hydroxychloroquine hjälper inte direkt. hydroxychloroquine ska tas med hjälp av Zink för att ha full effekt. Men du är inte tillräckligt smart för att både läsa forskning på riktigt men till och med för lat för att läsa kommentarerna..
Citera
2020-04-16, 06:26
Medlem
Citat:
För att uppdaterar dig så räcker inte det enbart att använda sig utav hydroxychloroquine. De använder även en annan medicin ihop med hydroxychloroquine.
Hade det funnits verksam medicin så hade man nog redan nu sett en nedgång i dödligheten i länder som testar dessa.
Citera
2020-04-16, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
En tysk studie har topsat coronapatienters hem och hittat en massa c19-viurs. Studien genomförd i coronaförpestade Heinsberg. Men de har inte lyckats få virusets att växa i labbet. Så viruset var alltså dött.

Så om man ska få virus via ytor ska man ta på ytan precis då någon smittad har nyst eller hostat på den.

https://www.thelocal.de/20200402/how-german-scientists-hope-to-find-answers-on-coronavirus-in-countrys-worst-hit-spot
Ja. Eftersom det här är ett höljeförsett virus är det inte aktivt länge, under torrare förhållanden. Det har stått klart länge.
Citera
2020-04-16, 06:27
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Hade det funnits verksam medicin så hade man nog redan nu sett en nedgång i dödligheten i länder som testar dessa.

Kolla usa
Citera
2020-04-16, 06:28
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Har du hosta?

Föddes för tidigt med mindre lungkapicitet och jag är dum nog att röka ibland. Vilket resulterat i hosta, jag har haft hosta från och till sen 12 års åldern vilket är ca snart 20 årsen så nej jag har inte covid-19
Citera
2020-04-16, 06:29
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

How long does coronavirus live on different surfaces?
Coronavirus RNA was found on a cruise ship 17 days after passengers left. What are the risks of handling packages and groceries?
https://www.theguardian.com/us-news/2020/apr/04/how-long-does-coronavirus-live-on-different-surfaces
Citera
2020-04-16, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja. Man kan hos vissa patienter, under vissa förhållanden minska virus tillväxt men att se det som ebotemedel är inte rätt.
Citera
2020-04-16, 06:30
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har ganska goda kunskaper i farmakologi.

Tydligen inte tillräckligt hydroxychloroquine behövs användas ihop med zink för att få bäst effekt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in