2020-04-15, 23:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det hoppas jag man gör, jag vill också bli testad, jag var i Usa 2019 i Juli och blev sjuk så in i helvete med feber, svettningar från helvetet och torrhosta. Jag har varit i karantän sen mitten på februari!

Detta var vältränade soldater som var i Wuhan. Varav samtliga som blev sjuka blev så illa däran att dom sökte vård. Med covid19 symtom. I oktober, i smittans epicentrum.

Har Kina mörkat ett utbrott sedan oktober redan? Det är mycket spännande att se resultaten från dessa antikroppstester snart.
Citera
2020-04-15, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag kan säga vad som kommer att hända hos WHO, Dr Tedros kommer att fortsätta säga att politik ska inte störa arbetet emot smittan vilket han har rätt i men varför gjorde de inte rätt från början. Jag var så förbannad när jag såg deras presskonferenser där de hyllade Kina hela tiden och rekommenderade att man ska inte stänga några gränser mot Kina. WHO är så jävla körda nu, synd bara att de lyckades att förstöra hela jorden med sin mutade politik.

Det känns rent spontant som att Dr Tedros är en hyvens man som blivit lite missförledd. Jag tror vi alla är "lite" körda just nu.
Citera
2020-04-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Nu måste folket kräva att vi skjuter av alla i regeringen och på folkhälso-omyndigheten. Detta är fullblodspsykopater som utför folkmord mitt framför våra ögon.

Du gnäller om folkmord men vill skjuta ihjäl massa människor...
Right...
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Det är vår gosiga svetsare utan läppar! Sverige ville ha han i 8 år

Han är ungefär som den där bortskämda ungen som inte vill låna ut sina leksaker.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
$1M dollar-question.
Varför tycker tycker du det?

Vi kommer att uppnå folkimmunitet tidigare än de flesta andra, vi kommer att vara mycket mer uthålliga pga färre restriktioner samt vi kommer ha en böttre ekonomi av samma orsak. Betänk att det kommer att ta minst 2 år - sannolikt längre - innan vi har ett vaccin folket tillhanda. Vi är bara i början av denna pandemi.
Citera
2020-04-15, 23:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Per capita kan man inte räkna förrän hela landets smittats eller viruset dött av. Hela länder blir inte smittade på en gång

Mmm, självklart så är dödstalen olika emellan olika länder beroende på tiden men den verkliga siffran är döda under en viss tid, låt oss säga en vecka.
Rapporterade smittade betyder bara antalet testade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
1013 eller 1018 dog i säsongsinfluensan 2018
Du har bortkvalificerat dig själv från tråden, logga ut nu, stolpskott.

652 säger Wiki och socialstyrelsen.
207 i genomsnitt 1997 till 2018.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Influensa

Var får du 1013 eller 1018 från?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
I Sverige ja, men vad säger det? Skulle säga att vi har ett av världens märkligaste och mest egendomliga folkslag. Inga andra länder förstår sig på oss. Vi har inga vänner och är bara jävligt arroganta och självgoda. Vi tror att vi gör det mesta rätt, men det är vi fan inte ens i närheten av.

Det återstår att se.
Citera
2020-04-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Hehe, du ger dig inte, Tänka är nog inte din starka sida.

Vad innebär "invånare per capita?

Och förresten är Italien ca 6 ggr större än Sverige. Då kan inte en del av det vara 20 ggr större än Sverige, om det var det du försökte säga.

Han du citerar är förstås en idiot men det är du med. Sex gånger större? Det låter som du avser yta.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Detta var vältränade soldater som var i Wuhan. Varav samtliga som blev sjuka blev så illa däran att dom sökte vård. Med covid19 symtom. I oktober, i smittans epicentrum.

Har Kina mörkat ett utbrott sedan oktober redan? Det är mycket spännande att se resultaten från dessa antikroppstester snart.

Vad gjorde svenska soldater i en kommunistdiktatur?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du blir sugen...
https://fyndiq.se/halsa-skonhet/hals...UaAsEaEALw_wcB

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Betalar inte 550 kronor för 50 munskydd som annars kostar 70 kronor. Hemskt att denna marknad finns i dessa tider.

Intressant att se hur mycket som ej är klassad utr.
Och hur mycket utr. som de påstår är klassad, men man ser på
bilderna att det bara är junk.

Kina exporterar både virus och junkmasker.
Citera
2020-04-15, 23:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Fy fan. Har sett en del korkade människor på FB men du tar första priset. Ignored.

Han hade ju helt rätt. Vad betyder "invånare per capita"? Hur kan lombardiet vara 20 gånger fler än Sverige när hela italien bara är sex gånger fler än sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in