2020-04-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Adam Alsing dog inte av övervikt. Han hade säker kunnat bli 80 om han inte hade mött detta virus. Ingen förtjänar att dö på det sättet.
Men han är ju inte ensam. Hittils har det officiellt dött 1200 människor och det är bara början. Men politikerna bara struntar i det och låter mördarna på FHM köra sitt race. Troligen vill de väl spara på pensionerna.
Människoliv har inget värde i Sverige längre.

Men suck vad du är jobbig. Har någon sagt att han FÖRTJÄNADE att dö?

Vi försöker förstå vad som gjorde honom känsligare för Corona än några andra - som har klarat sig.

Det är inte kriminellt att vara överviktig. Men man skadar sig själv i det långa loppet. Helt även utan Corona.

Kan du inte bara dra något gammalt över dig med din "mördar" anklagelser?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför ska ölhak vara öppna?

Ja, bland det mest onödiga. Detta under en världsomspännande epidemi. Ofattbart.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Större risk för en ung människa att dö genom att sätta sig i en bil än att dö i corona. Betydligt större risk för någon under 50 att dö i suicid än att dö i corona.

Större risk för en 85-åring att dö av att halka i badkaret än att dö bakom ratten.
Citera
2020-04-15, 21:17
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Undrar av ren nyfikenhet om Kerstin Hessius fick nåt datum då det hela skulle vara slut? Hon stod ju på sig och ville veta sa hon ju i både radio och TV så vid det här laget borde väl nån ha kunnat ge henne ett svar. Har sökt i både forumet och övrigt på nätet men inte hittat något slutdatum men jag har väl dålig sökmetodik. Så, kan någon informera om vilket datum som blev bestämt ?
Hessius är en hysterisk idiot. Tror hon har fattat hur mycket hon gjorde bort sig och har vett att hålla käft vid det här laget.

Hennes fråga var som att ställt Churchill mot väggen 1941 och frågat hur länge han tänkt hålla på och leka krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Då kanske vi gör något rätt då? Alltså bör vi fortsätta som vi gör eller mer strängt en tid så vi kan få det än bättre ställt.
Ja, vi bör fortsätta som vi gör. Men om vi stänger är vi antagligen bara tillbaka på samma spridningstakt när vi öppnar upp igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är många som gillar alperna.

Ja så är det givetvis.

Men jag tror att när allt detta är över och man ska sammanfatta hur Stockholm kunde bli så hårt drabbat så kommer dessa tusentals resenärerna som landade från alperna att vara den största orsaken till att det spred sig så snabbt.

Regeringen skulle tidigt stängt flygen därifrån, ett mycket stort misstag av regering Löven att inte göra detta.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Kina har fått nya utbrott av viruset nu.

Hur stora är dom och hur många smittade?
Citera
2020-04-15, 21:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men det räcker för att viruset inte ska försvinna.

Nej, viruset kommer aldrig att försvinna. Det gör inte influensavirus heller.
Citera
2020-04-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur stora är dom och hur många smittade?
Det är nog ganska nytt hittills.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
En sak som jag blir fundersam över är vad alla dessa beräkningar uppfyller för funktion ifall antal döda som matas till allmänheten inte matchar verkligheten.

Idag har vi officiellt 1 220 avlidna i covid-19.
Din och alla andras grafer, matteformler etc baseras på det talet.

Då undrar jag så här: om verkligheten är en annan, vad ska man ha dessa siffror till?
Antar att man kan torka sej arslet med dem?

Information är alltid bra, helst om den stämmer.

För FHM är det av yttersta vikt att prognostisera så att de kan ta bra beslut i god tid (1 månad före dödssiffrorna) så inte vården klappar ihop - något som de ju inte verkar sköta så bra för övrigt.

För den enskilde kan det vara bra, just eftersom media ej rapporterar sådana där prognoser, för att själv kunna anpassa sin vardag efter det.
Återigen, det är till att prognoserna stämmer, men en prognos är ju en prognos.

Data en tid bakåt är trots allt den säkraste källan att basera sådana här prognoser på, gärna i kombination med beräkningar på yttre faktorer som kan påverka.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Ajdå. Det var synd. Du verkade vettig men nu hamnar du direkt på min svarta lista.

Ger inte mycket för ideologiska ätstörningar.

Du saknar vett och etikett kotuttspojke (lite humor har du väl? ) Det viktiga är att du förstår att du inte är en människa som äter hälsosamt. (Nej, man måste inte vara veg)
PM:a gärna mig så kan vi diskutera träning och hälsokost.

COVID-19. Vad säger folket, djurhållning eller laboratorium? Coronavirus finns bland djuren som lever med oss så mystiken tätnar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag tycker att Sveriges storstäder borde sättas i karantän i två veckor.

Det kommer fler och fler uppgifter om att flockimmunitet inte kommer att fungera på detta virus helt enkelt för att det inte är som andra virus.

Nu kommer du få skit från alla bolånetorskar i detta land.
Tro mig,de är många.

Stockholmarna hade inte klarat en vecka.
Varken ekonomiskt eller psykiskt.
Har gjort lumpen med några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in