2020-04-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Färre än 50 på en fotbollsplan, vad gnäller du om?
Är vår äckliga statsminister som gäller om fotboll. Vill han inte att det spelas några matcher får han väl förbjuda det, men det vågar inte syltryggen.
Citera
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Kan man kräva ett test på nåt sätt?

Jag har:
Feber
Ledverk
Yrsel
Hosta
Trötthet

Ringde och frågade de sa nej

Sverige och Tegnell bryr sig inte om dig.

Vi är där vi måste hälsa på alla, oavsett unga eller små. De som dör... De dör. Vi har en socialdemokrat som knappt bryr sig ett dugg.

Var såg du Löfven och Tegnell senast?

Det är vad det är och 100.000-500.000 kommer dö. Stapeln går upp. Och ännu ingen platå. Ännu finns IVA.

Kommer bli sinnes när IVA fylls.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Det rör på sig..

Tyskere, franskmenn og amerikanerne gjør det. I flere EU-land er det obligatorisk. Nå ber det europeiske smittevernbyrået om at alle medlemslandene, deriblant Norge, anbefaler offentlig bruk av munnbind.

https://www.aftenposten.no/norge/i/K3m7OX/det-ene-landet-etter-det-andre-i-europa-snur-naa-anbefaler-europeiske-smittevernmyndigheter-at-ogsaa -nordmenn-bruker-munnbind

Man räknar nog inte med något snabbt slut, på detta då.
Citera
2020-04-15, 23:09
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ja, att ockra på oro och död är nog bland det lägsta man kan göra. Men det är det väl bara riktiga Svärjevener som gör idag?
Snacka inte skit. Jag är vad du hånfullt skulle kalla Svärjevän och jag har gett bort två lådor FFP2-masker till bekanta som missade köptåget. Hur mycket har du hjälpt din omgivning? Låt mig gissa, inte ett skit.

Citera
2020-04-15, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Skulle faktist kunna ge honom en snyting till och med. Velat ge honom en ordentlig näve i några år nu.

Själv tycker jag att han skött denna kris med bravur!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det kommer aldrig spela nån roll.
Tidningar skriver inte om att 100 döda i Sverige är lika med 600 i Italien.
De kommer oftast inte ha det som huvudrubrik, i alla fall.
Gemene dum svensk läser mest rubrikerna.
100 döda i Sverige är extremt mycket mindre än 600 i Italien.

Troligtvis pga man redan upplevt nyheter från Italien när de hade det som värst, så har man blivit avtrubbad också.

100 döda i Sverige känns inte lika tunga som 600 i Italien. Så är det bara. Trist men det är så. Alltså för dem. I verkligheten är ju 100 svenska döda lika med 600 italienska döda.

Jag tror de flesta skulle blir väldigt rädda ifall det på en dag i Sverige skulle dö 800 pers i covid-19.
Men fortfarande i stil med: "Idag hade vi lika många döda som i Italien hade när det var som värst", utan att tänka mycket på per capita formeln som de flesta dumma svenskar inte ägnar tid åt (och som då skulle motsvarar 4 800 avlidna i Italien = tiderna största katastrof).

Det där var det roligaste cirkelresonemanget jag läst på länge!!!

"Du skriver:

"100 döda en dag i Sverige är lika många som 600 i Italien, och 600 döda i Sverige på en dag vore lika många som 4 800 i Italien"

Hehe, ska vi inte ta det ett varv till när vi ändå håller på?

Nej, det är tragiskt att se hur uppgivna ni är ju när det blir uppenbart att siffran planar ut i Sverige. Ren sorg för 90% av folket på det här forumet. Tar till magiska beräkningar som den knasiga beräkningen ovan.

Men bara att inse nu, kurvan planar ut! Deal with it!

Dessutom, som nån sa, det saknar relevans att titta på per capita. Jämför regioner istället. Lombardiet, av Sveriges storlek men 20ggr värre drabbat.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi kan göra en lockdown, men det blir italien 2.0!

Va? Wtf. Jag skrev om svenska soldaterna som blev sjuka i oktober efter att ha varit i Wuhan. Och att man sparat blod från som för att testa antikroppar.
Citera
Medlem
Imorgon skenar dödstalen igen

Psykopaten oduglingen Tengelle med hans socialdemokratiska lakejer kommer göra allt för att prata om förbättringar,plana kurvor och annat.

Faktum är dock att det senaste dygnet BARA I Stockholm rapporterats om hela 85 fall.
Källa på detta : https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset & https://c19.se/

Enligt uppgifter ska det ha dött ungefär lika många i resten utav landet men det verkar fattas lite siffror på Småland och Skåne på C19.

Misstänker att även några släpande fall kommer att komma.

Vi kommer alltså att se över 200 döda i Sverige imorgon. Fullständigt häpnandsväckande siffra med tanke på att psykopaterna på FHM fortsatt har skyhögt förtroende bland befolkningen.
Citera
2020-04-15, 23:11
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Social distans på avbytarbänken!
Men vad är problemet man kan ju umgås utomhus, där är det ingen risk att smittas

Men seriöst så måste ju myndigheterna förstå att idrottsföreningarna måste få in pengar så de är ju ganska naturligt att det då blir såhär tyvärr.
//Skalman
Citera
Medlem
Citat:
Varför skulle han förbjuda fotboll?
Han sitter å gnäller om att några lag ska pela träningsmatcher, han vill inte att dom spelas. Men han vågar inte förbjuda något. Hoppas klubbarna pissar svetsar rakt i ansiktet och spelar ändå.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Ja, vi har begripit att Sverige inte rapporterar korrekt under helger. Tröttsamt att Tegnell o kompani måste upprepa att måndag-tisdag-onsdags redovisning även innehåller en eftersläpning efter helgen. Same procedure as last week. Det blir ju liksom inte färre fall för det.

23-27 mars: 6+13+22+15+28=84 döda
30 mars-3 april: 36+34+59+69+50=248 döda
6 april-10 april: 76+114+96+106+77=469 döda
13 april-15 aril: 20+114+170+?+?=
Fast det blir färre fall att rapportera. Hade Mengele berättat att vi låg på 90 döda den 8:e april så hade media och 7klöversvensken fattat att det höll på att spåra, nu kan FHM tramsa runt och låtsas som att det vänt pga underrapportering. Det är först nästa vecka vi vet hur många det dog idag. 110? 120? 130? 140? Men då är det vatten under broarna, Mengele pekar på att de 300 fall han får in nästa tisdag är eftersläpningar och det är nog bara lite drygt 110 som dött den tisdagen. Läget är stabilt och nu har det vänt.
Media och 7klövergänget sitter med dreglet rinnandes och hyllar geniet Mengele.
Citera
2020-04-15, 23:12
Medlem
Citat:
Själv tycker jag att han skött denna kris med bravur!

1300 döda imorgon och 8:a i dödstal per capita i hela jävla världen. Det säger mer om dig och psykopaten tegnelle och ert kunnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in