2020-04-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kom tänka på en helt annan sak.

Stefans lögner om allt möjligt.
OM han enligt lagen hade mördat Lena, så kan vi alla förstå alla dessa lögner, i syfte att försöka undkomma brottet.
Solklart, eller hur.
Lenas blödande - förklarar blodet.
Dom 3 gangstarna - förklarar annan gärningsman.
Ljuga om namn o adress för polisen - eftersom han inte ville avslöja vem han var.
Ljuga om att han varit hemma - fast folk har sett honom ute.
Och mycket mycket mer.
Allt detta blir begripligt eftersom personen försöker undkomma ett mord. Det köper jag.!

Men nu när han då har förnekat detta brott och rätten, enl lagen friar honom för brottet, så innebär det rent juridiskt att Stefan inte har gjort detta.
Då gör ju hans beteende och lögner här ovan honom till en komplett idiot.
En mytoman som helt utan anledning ljuger och stör polisen fast han inte behöver.
En riktig galning helt enkelt.
Märkligt att han beter sig på det viset, tycker jag.
Springa och ljuga om allt möjligt, helt utan anledning.

Extra intressant blir om man lyssnar på ljudupptagningarna och tänker att man lyssnar på en alldeles vanlig svensson som förlorat sin bästa vän sedan många år genom ett ovanligt brutalt mord och som dessutom blir oskyldigt anklagad för att ha genomfört det.
Citera
2020-04-15, 22:19
Medlem
Citat:
Kom tänka på en helt annan sak.

Stefans lögner om allt möjligt.
OM han enligt lagen hade mördat Lena, så kan vi alla förstå alla dessa lögner, i syfte att försöka undkomma brottet.
Solklart, eller hur.
Lenas blödande - förklarar blodet.
Dom 3 gangstarna - förklarar annan gärningsman.
Ljuga om namn o adress för polisen - eftersom han inte ville avslöja vem han var.
Ljuga om att han varit hemma - fast folk har sett honom ute.
Och mycket mycket mer.
Allt detta blir begripligt eftersom personen försöker undkomma ett mord. Det köper jag.!

Men nu när han då har förnekat detta brott och rätten, enl lagen friar honom för brottet, så innebär det rent juridiskt att Stefan inte har gjort detta.

Då gör ju hans beteende och lögner här ovan honom till en komplett idiot.
En mytoman som helt utan anledning ljuger och stör polisen fast han inte behöver.
En riktig galning helt enkelt.
Märkligt att han beter sig på det viset, tycker jag.
Springa och ljuga om allt möjligt, helt utan anledning.
Raljerandets mästare .
Han är inte friad från brottet. ÄN. Domen har inte kommit. Vi vet heller inte om han är friad från brottet eller släppt i brist på bevis. Är han friad från brottet så är han oskyldig, är han fri då man inte kunnat döma honom på grundval av vad man har, då har han inte fått "oskyldig"-stämpeln i pannan.
Citera
2020-04-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ja det är inte klokt hur man lyckas befinna sig på mord platsen i kanske 10 min, slå ihjäl Lena på ett brutalt sätt, och inte lämna ett enda spår efter sig.
Vafan, har personen varit helt inplastad och hängt i en drönare, eller.?
Inte ett spår... Helt otroligt.

Visst att mord vapnet är borta, det köper jag alla dagar i veckan. Men att inte lämna ett enda spår på brottsplatsen.....

Nån var ju där.

Men är det så märkligt egentligen?
En GM som lyckas undvika att skada sig själv (blöda på plats) och som inte uppenbart klantar till det (lämnar fimpar, spottar snus etc) bör ju inte efterlämna några konkreta spår öht?
Citera
2020-04-15, 22:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja helt ofattbart fel känns det.

Oavsett om glömska musslan HD vet eller anar vad som hände så kan det knappast vara kul för henne och barnen att ha honom ute. Lagom tryggt att skicka barnen dit varannan vecka om det skulle bli så....
Och för barnen att sova där.
(Om nu inte HD's glömska beror på att hon själv har blod på sina händer vill säga. Då struntar hon nog i såna detaljer).

Det är kanske där skon klämmer...

Låt oss hoppas det.
Citera
2020-04-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nja räkna inte ut HR riktigt än, Det sitter trots allt enbart jurister i HR och dom kan mycket väl se indiciekedjan med helt andra ögon än TR.

Vilket fult ord du tog i din mun. ( Leksand ) .

Även hovrätten har nämndemän, men juristerna är där i majoritet - tre mot två.

Dessutom kanske man i alla fall (och i värsta fall) kan tänka sig ett nedsatt skadestånd, det brukar bli aktuellt när den åtalade själv har bidragit till långa häktningstider genom att inte samarbeta. Och det kan man inte direkt påstå att SD gjort.
Citera
2020-04-15, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Raljerandets mästare .
Han är inte friad från brottet. ÄN. Domen har inte kommit. Vi vet heller inte om han är friad från brottet eller släppt i brist på bevis. Är han friad från brottet så är han oskyldig, är han fri då man inte kunnat döma honom på grundval av vad man har, då har han inte fått "oskyldig"-stämpeln i pannan.

Allt tyder på att han kommer bli friad från mordet.
Annars hade dom inte släppt honom.
Så enkelt är det.
Citera
2020-04-15, 22:34
Medlem
Citat:
Allt tyder på att han kommer bli friad från mordet.
Annars hade dom inte släppt honom.
Så enkelt är det.
Jag vet. Jag vet. Rub it in. Just do it. Fan.
Citera
2020-04-15, 22:36
Medlem
Citat:
frivilligt ha följt med runt bullerplanket och sist ha blivit ihjälslagen med 17 slag i ansiktet. .

Fakta sade: Med MINST 17 slag mot HUVUDET och ansiktet, därtill, även så kallade av-värjnings-skador och ett svårt skadat öra.

Du får gärna rätta mig om jag har fel ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-15, 22:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst fan är det märkligt att någon kan bruka ett så hänsynslöst våld och ändå inte lämna ett spår efter sig, fan helt otroligt!

Jag tror att den frågan har snurrat i utredarnas huvud länge, hur fan är det möjligt att slå ihjäl någon med minst 17 slag och inte lämna ett enda spår efter sig.

I en sådan våldsam situation tappar man garanterat ett eller två hårstrån. Om man har hår på huvudet dvs...

Andra spår såsom egna sårskador på kroppen (som uppstår när offret försvarar sig och/eller de själva slinter med mordvapnet) brukar inte sällan uppdagas vid en kroppsbesiktning.

Hur är det ens möjligt att komma undan med mord i dagens samhälle?!😳

Hoppas verkligen att rättvisa skipas i slutändan, vi ska fan inte acceptera att mördare går lösa i samhället.

I Marinafallet åkte ju mördarfanskapet fast flera år senare (efter ett enda klantigt sms). Helt sjukt att en sådan liten sak ska vara skillnaden mellan straff och frihet.
I det fallet var det dessutom redan innan solklart att ingen annan kunde utfört mordet...

Hmm...
Citera
2020-04-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det gör ont att läsa den unge mannens rader. Han och hans syskon behöver allt skydd och stöd som tänkas kan.

Jag hoppas Psykopat-Steffes barn är skyddade från sin far.

Dj-la nämndemän i TR. I HR sitter det utbildade jurister. Antagligen blir det en tur där och förhoppningsvis nya bevis i form av mordvapnet och återkommet minne från de som tappade känslan för rättvisa till offret.

Kan det finnas prestige ifrån TR eftersom man inte tillät omhäktning i början, vilket antagligen hindrat SD från att städa bort bevisen. Blev det ngn sorts kamp mellan åklagare och TR?
Citera
2020-04-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Kan det finnas prestige ifrån TR eftersom man inte tillät omhäktning i början, vilket antagligen hindrat SD från att städa bort bevisen. Blev det ngn sorts kamp mellan åklagare och TR?
jag har varit tveksam till att detta åtal skulle hålla hela tiden just för att det inte blev någon omhäktning och att åklagaren inte vid det första försöket kom över nivån skälig misstanke. Däremot har det förvånat mig att tingsrätten gick med på häktning i augusti förra året trots att något mer graverande förutom skvaller och spekulationer har kommit fram.
Citera
2020-04-15, 22:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja det är inte klokt hur man lyckas befinna sig på mord platsen i kanske 10 min, slå ihjäl Lena på ett brutalt sätt, och inte lämna ett enda spår efter sig.
Vafan, har personen varit helt inplastad och hängt i en drönare, eller.?
Inte ett spår... Helt otroligt.

Visst att mord vapnet är borta, det köper jag alla dagar i veckan. Men att inte lämna ett enda spår på brottsplatsen.....

Nån var ju där.

Det måste vara NFC som gjorde det! Bara de som återstår nu.
Det skulle förklara en del. Har de verkligen kunnat avföras..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in