Citat:
Så vansinnigt sorgligt att läsa!
Usch så vidrigt att denna människa ska få går fri!
Det finns inget som får mig att tro att en oskyldig människa sitter och ljuger i förhör efter förhör.
Jag har aldrig fattat varför det är ens lagligt att ljuga i förhör!
Att inte lämna t sina passwords för att hjälpa tll i utredningen, radera den allra sista konversationen och inte berätta för utredningen att man inte fick några svar....
Förutom att han inte minns ett skvatt vad han gjorde mordkvällen.
Förbaskat osmakligt och hemska att barnen ska behöva gå igenom detta.
Han ska få bo i sitt hem, som inget har hänt, medan barnen ska vara rädda!
Jag blir nästan galen.
N*a trodde att det är nämndemännen som tagit beslutet.
Jag tänker tvärtom. Att domaren som har den juridska utbildningen många gånger har ett övertag och att nämndemännen kanske har svårt att hävda sin röst.
Som sagt, jag får dåliga vibbar av domaren i det här fallet.
Kan ha helt fel.
Usch så vidrigt att denna människa ska få går fri!
Det finns inget som får mig att tro att en oskyldig människa sitter och ljuger i förhör efter förhör.
Jag har aldrig fattat varför det är ens lagligt att ljuga i förhör!
Att inte lämna t sina passwords för att hjälpa tll i utredningen, radera den allra sista konversationen och inte berätta för utredningen att man inte fick några svar....
Förutom att han inte minns ett skvatt vad han gjorde mordkvällen.
Förbaskat osmakligt och hemska att barnen ska behöva gå igenom detta.
Han ska få bo i sitt hem, som inget har hänt, medan barnen ska vara rädda!
Jag blir nästan galen.
N*a trodde att det är nämndemännen som tagit beslutet.
Jag tänker tvärtom. Att domaren som har den juridska utbildningen många gånger har ett övertag och att nämndemännen kanske har svårt att hävda sin röst.
Som sagt, jag får dåliga vibbar av domaren i det här fallet.
Kan ha helt fel.
Känner samma. Läste också och det är hemskt. Förstår inte hur någon kan göra detta mot barnen W oavsett vad nu någon tyckte om deras mamma. Blir nästan galen också av vanmakt att läsa det N skriver och någonstans veta att paret högst troligt kommer att resa runt smajlandes runt landet och logga burkar som om ingenting hade hänt och livet är på topp. Allt medan barnen W står där utan mamma och med MGM på fri fot samt JG hycklandes samtidigt som han söker upp deras mammas vänner och beter sig som allt annat än en vän.
Jag hoppas att barnen har kloka vuxna omkring sig som beskyddar dem och framförallt lyfter en del av bördan från Ns axlar. Han är äldst i syskonskaran men ska inte behöva känna att han bär allt detta. Och för guds skull, någon måste se till att prata med honom så att han inte gör något dumt nu för att hämnas sin mamma. Det är SD inte värd eller vem nu än GM är. Allt fokus hos de vuxna nu måste vara att få barnen att hur genomsvårt det än är fokusera framåt på sina egna liv nu och inte låta SD driva dem till att antingen göra något förhastat eller fastna i bitterhet hur orättvist detta än känns. Den bästa hämnden de kan ta på SD är att få ett bra liv och föra vidare alla ljusa minnen av deras mamma.
[/QUOTE