Citat:
Läste igenom dina länkar. Två av dem handlar om att människor utnyttjar strömningstjänsterna (Netflix mfl.) och Facebook mer nu i coronakrisen. Antagligen för att fler jobbar hemifrån, sitter i självvald karantän eller pga sjukdom osv. Människor har helt enkelt mer tid att spendera. Ingenting, absolut ingenting om att kvinnor utnyttjar dessa tjänster mer än män pga att kvinnor jobbar mindre än män.
Den tredje länken avhandlar arbetstid. Män arbetar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor. Sen innan vet vi att kvinnor vabbar mer, går oftare ner i arbetstid under småbarnsåren osv.
Har ingen aning om varför du antydde att kvinnor tittar mer på Netflix och Facebook för att de jobbar färre timmar än män. Och sen postar tre länkar som inte alls är relevanta för det du antyder.
Osammanhängande.
Underlag till mitt påstående att vården är kvinnodominerad:
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2019/03/kvinnorna-i-klar-majoritet-inom-flera-vardyrken/
Den tredje länken avhandlar arbetstid. Män arbetar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor. Sen innan vet vi att kvinnor vabbar mer, går oftare ner i arbetstid under småbarnsåren osv.
Har ingen aning om varför du antydde att kvinnor tittar mer på Netflix och Facebook för att de jobbar färre timmar än män. Och sen postar tre länkar som inte alls är relevanta för det du antyder.
Osammanhängande.
Underlag till mitt påstående att vården är kvinnodominerad:
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2019/03/kvinnorna-i-klar-majoritet-inom-flera-vardyrken/
Ja nått gör väll de 22% som saknar barn eller 39% som lever som singlar på sin "lediga tid",
Det tycks dock som att män utsättas för smittan i högre utsträckning (och som en naturlig följd dör i större utsträckning) Kan det va så att kvinnor inom vården i synnerhet drar ner snittet i arbetstid/v för kvinnor som grupp.?
Jag förstår inte vad du tycker är osamhängande? Att kvinnor jobbar mindre än män som grup?
det är ju en rimlig förklaring till varför män smittas i högre utsträckning?