2020-04-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Hej alla,

Som ni alla säkert vet så finns det en del ljudupptagningar från rättegången på Youtube som kanalen "Rättegång" har publicerat. Vilket är fantastiskt!

Dock så är inte allt ännu tillgängligt för alla, då en del av materialet endast är tillgängligt för betalanda medlemmar. Jag har inga synpunkter på det mer än att jag personligen tycker att kanalen borde vara mindre amatörmässig om man nu ska ta betalt för något. Men uppskattar så klart att det finns någon som är driven att hållas med detta.

Jag har själv hämtat ut ljudfilerna från rättegången och känner att jag vill dela med mig av dem till er som vill ta del av det. Jag säger inte att ni ska rata youtube-kanalen, men här har ni ett alternativ och som dessutom ni fattiglappar också har råd med eftersom det är gratis.

Filerna hittar ni genom att gå till länken som finns i min signatur. Gå till mappen B 2705-18 Mord, Lena Wesström och sedan vidare till mappen Tingsrätten Ljudupptagning. Där hittar ni samtliga inspelningar från tingsrätten. Filerna är namngivna så att man förstår vad som finns på inspelningen.

Må gott!

TACK!
Citera
2020-04-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En friande dom är att vänta den 6/5; det hjälpte inte med 14 tusen sidor i Fup:en! En eloge till utredarna, åklagarna för ett gediget arbete.
Ja, tyvärr är en friande dom att vänta. Men än är det inte klart. Hovrätten kan tycka annorlunda. Så nu håller vi tummarna. Han är på fri fot nu den jäveln - han begick det perfekta brottet (tror han). Men en mördare som går fri är fortfarande en mördare - det kan man inte komma ifrån. Men svensk lag tillåter inte att döma om det finns rimligt tvivel. Han är fortfarande misstänkt tills dom meddelas, och sen skall det överklagas till Hovrätten.

Stefan: Det är inte över än.
Citera
2020-04-15, 12:29
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
och extremt jobbigt för anhöriga

Ja, och det kan ju inte vara ultimat att bo ett hus ifrån varandra i den här situationen heller..
Citera
2020-04-15, 12:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har min fullständiga garanti för att detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m är långt ifrån färdigt vilket jag vet med säkerhet att så är fallet, så ditt anteciperande är bara meningslöst att fästa sig vid.

Bara för att SD försätts på fri fot, betyder inte att fallet för ifrågavarande är avslutat.

Mvh/ @JokerMannen
Tack för dessa trösterika ord!
Citera
2020-04-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

SD kommer att bli frikänd på alla punkter lutar det åt.

Ta inte ut saker och ting i förskott innan domen har fallit.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-15, 12:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Det vore intressant att veta om TR var enig eller om några hade avvikande åsikt i skuldfrågan
Citera
2020-04-15, 12:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
I det avsnitt från rättegången som släpptes ikväll säger SD att HÅ var Lenas vän men bara bekant till honom. Åklagaren frågar om och han svarar då att Lena och H*lena var mycket närmre än vad han och H*lena var då. Sen har de träffats mer efter mordet.

Och trots att SD säger att L*ena och HÅ är vänner, så frågar inte SD henne om hon vet/hört något om L*ena eller ber henne ha ögon/öron öppna och höra av sig till U*lf när hon redan vi 07-tiden hör av sig till honom om att hans highfive till henne på morgonen besvarades lite stelt av henne (hon hade smärtor i armen).

Detta trots att N*oa just ringt honom vid 06.59 och SD själv säger under rättegången att det är då han blir orolig på riktigt.

Tvärtom sitter han och chattar med HÅ om att han inte såg så mycket, solen sken i ögonen osv. "Nästa gång stannar jag och kramas istället"... skriver han i nästa replik till henne.

Inte ett endaste ord om att L*ena är borta.
Då påstår han i rättegången att N*a har sagt att dörren stod öppen.

Själv har han ju inte fått svar på sina meddelanden.

VARFÖR säger han inte något till HÅ som förutom att vara vän till L*ena också är reviewer?

Vem tror på hans förklaring till varför han inget säger är för att han inte vill bidra till ryktesspridning.
Citera
2020-04-15, 12:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vem är GM, om TR har rätt?

Det är polisiärt uppklarat och GM är SD som jag ser det.
Citera
2020-04-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ta inte ut saker och ting i förskott innan domen har fallit.

Mvh/ @JokerMannen

Nej det ska man inte göra. Får läsa domen och se om åklagaren kan komplettera med något till ev. hovrätt. Det kan vara kört eller bara små frågetecken som behöver rätas ut för att han ska fällas i nästa instans. Det är också intressant vad juristen i tingsrätten tycker.
Citera
2020-04-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, tyvärr är en friande dom att vänta. Men än är det inte klart. Hovrätten kan tycka annorlunda. Så nu håller vi tummarna. Han är på fri fot nu den jäveln - han begick det perfekta brottet (tror han). Men en mördare som går fri är fortfarande en mördare - det kan man inte komma ifrån. Men svensk lag tillåter inte att döma om det finns rimligt tvivel. Han är fortfarande misstänkt tills dom meddelas, och sen skall det överklagas till Hovrätten.

Stefan: Det är inte över än.
Att han kommer att bli friad i TR är nog ett faktum. Men att han begått mordet antingen ensam eller i samförstånd med HD och ev. JG är åtminstone jag övertygad om, det finns liksom inga andra alternativa GM av allt som framkommit i utredningen. Han kommer nog inte ens ha vett att flytta ifrån huset och där L*enas stackars barn och exman kommer bli tvungna att se den jäveln. Fy satan alltså!

Så mycket indicier och en del teknisk bevisning betyder tydligen ingenting. Man blir förbannad
Citera
2020-04-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för dessa trösterika ord!

Det här ifrån min sida handlar inte om att sprida ut ord och meningar som skall vara tröstande för vissa medlemmar inom tråden,

Det här handlar om ren fakta, det vill säga, att jag vet att det inte betyder att SD är avskriven.

SD är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj året 2018 och beträffande denna misstanke, så vet jag med säkerhet att den kvarstår.

Det finns en orsak till att SD försatts på fri fot, men observera mina ord .... det är endast tillfälligt.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-15 kl. 12:44.
Citera
2020-04-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vilket troligtvis inte kommer att ske.

Tror inte jag heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto