2020-04-15, 02:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Kanske lite fräckt att fråga men du har inte en länk/urklipp från någon sms konversation eller chat mellan SD och LW där det förekommer hot?

Inte några hot om fysiskt våld.

De hot jag har sett handlar om att avslöja varandras
hemligheter.
Citera
2020-04-15, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
44 delar ute nu med ljudinspelningar.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Jag är på del 10.
Hur långt har ni kommit?

Någon aning om när slutpläderingarna kan tänkas komma?
Citera
2020-04-15, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
44 delar ute nu med ljudinspelningar.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Jag är på del 10.
Hur långt har ni kommit?

Del 11. Börjar ev del 12 imorgon. Men jag behöver tid att reflektera också.
Citera
2020-04-15, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
JG. Om du läser här. Det är självklart upp till dig vem du vill vara vän med, men varför ljuger du? Jag blir upprörd å LWs vägnar...

JG i förhör i rättegången
Åkl: Har du varit med och fryst ut LW?
– Nej, det hade med LW och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

2018-04-08 messenger mellan LW och FR
LW: Jag mötte honom på en annan FTF, typ tidigt i höstas tror jag. Jag hade FTF:at bortåt Lindbacka, han kom när jag kom ut ur skogen. Märkligt möte.
FR: Hur gick det?
Lena Wesström: Han hälsade och jag blev glad att se honom. Vi bytte några ord och sen frågade jag om jag skulle gå med honom bort till cachen. Han nappade och vi gick ett par hundra meter från vägen. Det regnade och vi småpratade. Inget allvar, men trevligt
LW: Blev sittande en stund i bilen sen. HAN tog inititativ till att ta en gruppis och då gjorde jag också det. "Till loggen" sa han. Jag la min bild i min logg. Tänkte att vi kanske blir vänner igen
LW: Nån dag senare skrev han och bad mig ta bort den, han hade ändrat sig. Sen dess har jag inte hört av honom

2018-04-28 kl. 10:20-10:21 Messenger mellan HD och JG AB165/227
HD: vill ibland berätta för andra i hennes omgivning som jag tycker om hur sjuk hon är.
JG: Jag identiferade det tidigt när DET hände…och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle bort från alla samtal och grupper.

Intressant det Du visar ovan!
Här visar JG hur han väljer att ta avstånd från LW (igen), vänder på en 5-öring efter att ha sprungit på LW i skogen. Usch vilken man (eller vad man ska kalla honom). Bra att han fick svar på tal från LW:s son!

Sedan när LW är försvunnen verkar det första han tänker är att HD/SD kan vara inblandade när han ringer till polisen och tipsar. Varför... är det någon fråga han fått av utredarna?
Citera
2020-04-15, 06:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag och min kollega har tidigare varit på den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket.

Jag har också till det ovan sagda vid två olika tillfällen mätt upp gångsträckan strax utanför L*na Wesstr*m:s yttredörr till hennes dåvarande bostadsrätt med start på den anlagda sten-platts-beläggningen och sedan fram och ut på den lilla gångvägen vilken leder förbi ett soprum på vänster sida och fram till Byalagsg*tan ... och sedan via Byalagsg*tan och fram till infarten till Rättarev*gen och stående vid och på Rättarev*gen 9 var det därifrån och sedan vidare över den svagt lutande diagonala slänten och slutligen upp till vänster bakom bullerplanket där L*na Wesstr*m:s avlidna kropp hittades.

Den totala gångsträckan blev 161 meter, vilken sträcka jag också vid några tidigare tillfällen inom tråden skrivit som 160 meter.

Du får svamla så mycket du vill om detta, för vad jag tidigare har gjort kommer du aldrig att kunna ändra på.

Jag har aldrig påstått att det funnits ett vittne som kunnat binda St*fan Davidss*n till brottsplatsen.

De fotografier som jag och min kollega tidigare tog bakom bullerplanket skickades några av dessa bilder till medlemmen @RosaMund, och är du intresserad av vad @Rosamund skrev om detta så var god se och läs vederbörandes inlägg inom tråden.

Mvh/ @JokerMannen

Lägg ner nu, Svammelmannen. Den som vill kontrollera din "insyn i utredningen" behöver bara syna din historik.
Passande att du hänvisar till Rosamund dock, som väl är den enda i tråden vars mytomani når upp till din nivå. FBI-psykologen med "svenska som sjättespråk".

Kan du inte redogöra för hur du kom fram till att "det ihåliga röret" var 2,9 - 3 dm långt?
Citera
2020-04-15, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Orkar inte mer med dessa gissningar ....när det skrivs om hur hennes arm såg ut ut efter mordet så blir jag så ledsen bara..
Det var bra att Du inte orkade med fler gissningar eftersom detta är en tråd om en mördad kvinna... inte en tråd om "var gömmer man ett mordvapen bäst hemma".

Vad gäller mordvapnet tror jag att det var något som SD kunde ta med sig till MP utan att det skulle verka misstänkt om något gick fel (om polisen skulle dyka upp och känna igen honom).
Kanske något som SD kunde bortförklara genom att säga att "jag skulle/ska förbereda burkuppsättning i ett träd " eller ev något från cykeln som inte drar misstankar till sig.
Citera
2020-04-15, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du har rätt, mitt misstag. Jag tänkte fel när det talades om smygfilmning när de hade sex. Nej, såvitt jag har läst har inga såna bilder/filmer spridits.
Däremot har man inte rätt att gå in på folks tomt, vilket jag tolkar som att han har gjort för att kunna ta bilder in genom fönstret, och smygfotografera någon som inte vet om det.

Före 25 maj -18 fick man faktiskt det.
Efter 25 maj måste man stå på gatan och den avbildade bör ha kännedom om det,
men måste inte ha kontakt med fotografen.

Visst kan man diskutera dessa lagar. Jag vill inte själv ha någon utanför som fotar in hos mig.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-15 kl. 07:13.
Citera
2020-04-15, 08:30
Medlem
Citat:
Har två frågor.

1. Finns bild på SD och HD? Vill se hur de ser ut.

2. Är motivet någorlunda klarlagt? Handlar det om att hemlighålla otrohetsaffären ännu en gång? Kopplat till USA resan?

Sånt skrämmer mig så mycket ändå. Att en affär kan leda till mord. Antingen att man har ihjäl sin fru/man och barn ā la Chris Watts osv eller att man slår ihjäl älskarinnan eller älskaren själv.

Eller att den bedragna har ihjäl någon av de andra två.
Det slutar fan mycket sällan lyckligt

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.bildtagg.se%2Fbild%2F fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

Bild på SD och HD kan jag bistå dig med, se länk ovan.
Citera
2020-04-15, 08:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Före 25 maj -18 fick man faktiskt det.
Efter 25 maj måste man stå på gatan och den avbildade bör ha kännedom om det,
men måste inte ha kontakt med fotografen.

Visst kan man diskutera dessa lagar. Jag vill inte själv ha någon utanför som fotar in hos mig.

I vilket fall som helst så tog LW tillbaka
anmälan eftersom hon inte ville att det
skulle bli känt i hennes sociala nätverk
att hon hade en affär med en gift man.

Hon uppgav även till polisen att SD
brukade fota henne genom fönstret och
att de tyckte att det var kul.
Polisen frågade om hon sagt åt SD att
sluta med det. Det hade hon inte.
Citera
2020-04-15, 08:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Intressant det Du visar ovan!
Här visar JG hur han väljer att ta avstånd från LW (igen), vänder på en 5-öring efter att ha sprungit på LW i skogen. Usch vilken man (eller vad man ska kalla honom). Bra att han fick svar på tal från LW:s son!

Sedan när LW är försvunnen verkar det första han tänker är att HD/SD kan vara inblandade när han ringer till polisen och tipsar. Varför... är det någon fråga han fått av utredarna?

Så är det ju ofta när gemensamma vänner
bråkar; man måste ibland välja sida.
Han valde HD. Vid den tiden var det hon
som var offret.
Om LW ångrat vad hon gjort mot HD och
visat någon empati för HD så tror jag att
JG och hon kunde ha blivit vänner igen.
Men LW tyckte att det var viktigare att
fortsätta att jaga SD och hämnas på HD
(för vad?) än att vara vän med JG. Det
var hennes val.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-15 kl. 09:06.
Citera
2020-04-15, 09:05
Medlem
nonadas avatar
Hej alla,

Som ni alla säkert vet så finns det en del ljudupptagningar från rättegången på Youtube som kanalen "Rättegång" har publicerat. Vilket är fantastiskt!

Dock så är inte allt ännu tillgängligt för alla, då en del av materialet endast är tillgängligt för betalanda medlemmar. Jag har inga synpunkter på det mer än att jag personligen tycker att kanalen borde vara mindre amatörmässig om man nu ska ta betalt för något. Men uppskattar så klart att det finns någon som är driven att hållas med detta.

Jag har själv hämtat ut ljudfilerna från rättegången och känner att jag vill dela med mig av dem till er som vill ta del av det. Jag säger inte att ni ska rata youtube-kanalen, men här har ni ett alternativ och som dessutom ni fattiglappar också har råd med eftersom det är gratis.

Filerna hittar ni genom att gå till länken som finns i min signatur. Gå till mappen B 2705-18 Mord, Lena Wesström och sedan vidare till mappen Tingsrätten Ljudupptagning. Där hittar ni samtliga inspelningar från tingsrätten. Filerna är namngivna så att man förstår vad som finns på inspelningen.

Må gott!
Citera
2020-04-15, 09:07
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Har två frågor.

1. Finns bild på SD och HD? Vill se hur de ser ut.

2. Är motivet någorlunda klarlagt? Handlar det om att hemlighålla otrohetsaffären ännu en gång? Kopplat till USA resan?

Sånt skrämmer mig så mycket ändå. Att en affär kan leda till mord. Antingen att man har ihjäl sin fru/man och barn ā la Chris Watts osv eller att man slår ihjäl älskarinnan eller älskaren själv.

Eller att den bedragna har ihjäl någon av de andra två.
Det slutar fan mycket sällan lyckligt

Länk till ett inlägg med samlad länkinfo till FUP, ljudupptagningar, stämningsansökan, P7, sammanfattning: www.flashback.org/sp71167087
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in