2020-04-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
OM det skulle vara så att de öppnar upp Spanien Italien Frankrike i sommar så tror jag inte Just Svenska turister är speciellt välkomna . Ingen hemlighet att vi är världens snackis med att inte ha speciellt kraftfulla åtgärder. Vi kommer ses som en potentiell smitthärd

Haha skojar du?
Spanien OCH Italien av alla länder se oss som en smitthärd...tjena.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur gör ni när ni betalar med kort? Jag hatar att skriva in min pinkod. Kan man smittas om en smittad tryckt in sin pinkod?
Ja, om man petar näsan efteråt. Låt bli det och tvätta sedan händerna när du har möjlighet till det.
Citera
Medlem
Coronavirus spread in UK is a ‘crime’ as NHS had 4 years to prepare for pandemic – John Pilger

Award-winning journalist John Pilger has revealed that the NHS staged an exercise in London in 2016 which proved it was unable to cope with a pandemic like Covid-19, but its findings were suppressed.

Speaking to RT’s Going Underground, Pilger said that back in 2016, the UK government ran a drill in London that showed the health service was incapable of dealing with an outbreak.

The result of the drill was that the health service was overwhelmed, there weren’t enough beds, there weren’t enough ventilators, there weren’t enough clinicians in the right places. The whole system, which had been battered by cuts and privatization for years, failed," he said.

Precis som i Sverige. Flock-immuniteten blev svaret på total brist på allt, med en ekonomi som gick mycket dåligt redan innan Covid19.
Citera
Avslutad
Om någon såg presskonferensen mer aktivt: Idag hörde jag honom prata igen om en flack kurva men jag höll på med annat, och jag hörde honom sedan säga något i stil med:

”Som ni ser liknar nuvarande trender den här andra kurvan som vi är ute efter”. Jag kollade där nånstans och såg bara två kurvor som spontant såg sjukt olika ut :-)

En var som den man vill se, och en kurva som mer liknade en sådan som jag föreställer mig ett varnande exempel... Antar att jag såg helt fel eftersom jag kollade snabbt, eller att vi har väldigt olika syn på hur en ”liknande” kurva ser ut.
Citera
2020-04-14, 22:59
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur gör ni när ni betalar med kort? Jag hatar att skriva in min pinkod. Kan man smittas om en smittad tryckt in sin pinkod?

Så länge du inte petar dig i ansiktet så är du safe.
Ha alltid med en liten flaska handsprit när du har varit ute som du använder så förhindrar du smitta.
Citera
2020-04-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, dom är dessutom ansvariga för att FHM är politiserat och att det inte finns resurser för någon annan strategi.

Strategin har jag inga större invändningar emot.
Däremot de bristande resurserna.
Citera
2020-04-14, 23:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det var fel, och då tänker jag påpeka det också, och om det inte går fram efter första försöket tänker jag meddela att de är korkade också.

Du har också skitfel, igen. Läs nu artikeln i la Repubblica och återkom sen när du vet vad du pratar om så du inte behöver göra bort dig ännu mera.

https://www.repubblica.it/esteri/2020/04/11/news/svezia_lockdown_errore_premier_contagi_coronavirus -253786347/
Ja, och?
Tycker det var en bra och balanserad artikel.

Har du kört den genom Google Translate, kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hennes exman samt Anders Borg skall inte glömmas bort också.

Men ja, folk glömmer vilka som bär skuld och vilka som gullar med dem idag

Jag har INGET till över för dem heller nej.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Har dom verkligen inte skyddsmaterial på äldreboende/hemtjänst?

Kanske engångshandskar men det verkar ju vara en bristvara i dessa dagar. Sedan finns det fina äldreboenden för lite mer rika människor och där tror jag att de kanske har platsförkläden, men jag är inte helt säker.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är du säker på att du aldrig har haft influensan? Hur gammal är du 12 år?

Närmar mig 30.
Har varit sängliggandes nån gång pga feber men inte mer än det. Då var jag säkert 12 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ökar dödstalen i Sverige dubbelt runt var 8 dag?
  • 6 april 506
  • 14 april 1084
  • 22 april 2000?
  • 30 april 4000?

Inte omöjligt.
Men tror att kurvan kommer planas ut en aning.
Skulle tro
6/4 506
14/6 1084
22/4 1700
30/4 2600
Citera
2020-04-14, 23:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Problemet var väl att hon hade feber när hon kom till Tyskland...
Aha, så det var ingen asymptomatisk smitta då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in