2020-04-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju en möjlighet, men tror inte på det. GM hade nog nog med det han sysslade med = att mörda och sen försvinna spårlöst (trodde han)

Jag tror mordet är välplanerat och med tanke på att han aldrig skulle åka dit.
Citera
2020-04-14, 20:54
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för respons! I ett förhör uppgav HD att hon haft män förutom SD före, under och efter äktenskapet. Strax innan hon tog initiativet till skilsmässa hade hon och geokompisen Si*len en vänskapsrelation med sexuella inslag, något som har framgått i chatter mellan dessa två. Otroheten var då redan avslöjad och HD sökte sig alltmer utåt. SD visste om att de ofta umgicks men HD berättade aldrig hur pass intim deras relation var.
Utifrån förhören med HD och chatthistoriken framträder en bild av en kvinna med starka försvar som fortfarande bearbetar jobbiga känslor efter otroheten samtidigt som hon börjar känna alltmer ömhet för sin trogne vän. Hon är ännu inte beredd att göra ett slutgiltigt partnerval; således håller hon bägge varma.
I TR ska Si*len ha sagt att HD betett sig som en misshandlad kvinna genom att förlåta SD för allt.

Liksom i andra trådar får man sålla bland konton och hela tiden ifrågasätta trovärdighetsgrad, särskilt om nya och lite uppseendeväckande uppgifter serveras. Lite misstänksamhet över nätet kan aldrig skada.
Liksom HD så verkar hennes pappa heller inte få ihop bilden av en arbetsam och gladlynt medelsvensson-kille med en kallsinnig och brutal mördare. - Människokännedom och intuition kan väl heller inte sägas vara direkt högprioriterade? Alltid minst smärtsamt att blunda.

Vi ser ju lite olika på HDs involvering här men jag respekterar givetvis din åsikt. Utifrån vad du skrev i tidigare inlägg får jag t ex ta tillbaka min spekulation om att HD skull okejat SDs affär tidigare. Men jag kan ändå inte släppa misstankarna angående HDs roll i det hela.

Jag har nog mer misstänksamt uppfattat det som att HD och SD varit i maskopi om mordet på något plan (allra minst efteråt) och att HD använt Sillen som ett slags känslomässigt alibi för att ge en skenskilsmässan intrycket av att vara genuin. HDs mamma är ju inne på att paret D skulle återförenas igen men att de skulle upphäva äktenskapet som LW vigt dem till. Vad HDs mamma säger behöver förstås inte vara synonymt med vad HD själv tänkt eller planerat men det skulle kunna vara en indikation på teorin om skilsmässa på låtsas och då passar Sillen bra in som alibi för HD. När man läser chatten mellan HD och Sillen så framstår det som att han är ganska på och intresserad medan hennes intresse är ganska likgiltigt.

Jag misstänker att om HD är inblandad så vet även HDs pappa saker. Tänker mig att han isåfall snarare ljuger för att försvara sin dotter än SD, även om det utåt då ser ut som att han missbedömer SD och försvarar denne.
Citera
2020-04-14, 21:01
Medlem
Citat:
Kan tänka mig att Lena trodde att hon och SD skulle bli tillsammans efter hans skilsmässa och att hon blev grymt besviken när det ändå inte blev så och att paret Davidsson fortsatte att träffas intensivt. Lena hade kämpat i 6 år för att få SD. Hon måste ha mått riktigt jävla dåligt när hon sen insåg fakta.

Det som är ytterst märkligt är hur det var ok för både HD och SD (?) att HD hade startat upp en relation med Si*len. Samt att Lena var på G med Beholder X. Man kunde tycka att det var en bra lösning för alla parter.

Utom för SD. Han står kvar med Svarte Petter. Han måste ha blivit rasande. Båda kvinnorna på väg bort från honom.

Skilsmässan och förhållandena verkar bara vara en kuliss. Dessutom verkar geocachingen vara på liv och död och har nog en stor del i hela historien. Bra att åklagarna är pålästa, de begriper ju detta.

Fy vilka jobbiga människor. Allihop!

Medhåller. Ingen ide' att försöka förstå dem - egentligen, mer än som det råkar komma i ens väg. Man blir påverkad av allt man läser. Vi borde ha betalt!
Citera
2020-04-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Bilden från SD där han står i LW:s trädgård / altan får man anse vara helt öppet, då han står synligt från hennes fönster, nästan som att han visar upp sig - dels i skenet av fasadbelysning.
Efter ändringen som skedde i maj -18 får han dock inte längre stå på hennes tomt utan för hålla sig på gatan i gatulyktors sken. Efter maj -18 bör han dock se till att LW har kännedom om fotograferingen.
Att upprepa förfarandet så att det blir tal om stalking får nog anses som brottsligt, om den fotade inte är med på det vilket LW ju mestadels inte var.
Att fotolagen innan ändringen i maj -18 skedde i juli -13 har inget att göra med att lagar kan bli väldigt gamla!
Sorry, jag tror inte du vinner en tvist i TR angående just detta!

Sorry, men

6 c § Den som gör intrång i någon annans privatliv genom att sprida
1. bild på eller annan uppgift om någons sexualliv,
2. bild på eller annan uppgift om någons hälsotillstånd,
3. bild på eller annan uppgift om att någon utsatts för ett brott som innefattar ett angrepp mot person, frihet eller frid,
4. bild på någon som befinner sig i en mycket utsatt situation, eller
5. bild på någons helt eller delvis nakna kropp
döms, om spridningen är ägnad att medföra allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör, för olaga integritetsintrång till böter eller fängelse i högst två år.
Det ska inte dömas till ansvar om gärningen med hänsyn till syftet och övriga omständigheter var försvarlig.
Lag (2017:1136).
6 d § Om brott som avses i 6 c § är grovt, döms för grovt olaga integritetsintrång till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.
Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen med hänsyn till bildens eller uppgiftens innehåll eller sättet för eller omfattningen av spridningen var ägnad att medföra mycket allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör. Lag (2017:1136).

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
Citera
2020-04-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tycker den där kvinnan, som är ansvarig för "reviewing", direkt NU skulle ta bort Golvbrunns-Hannas 17 fuskloggningar.

En gång för alla.

Detta var önskan från en nu död kvinna (brutalt mördad av åtminstone HD´s make), som enbart och enkom ansåg, att man bara skulle logga de cacher, som man själv varit delaktig i att ta. I alla fall i samband med hennes Cacher. Ett inte allt för orimligt krav, kan man tycka? Istället vänder HD och JG upp och ner på världen för dessa 17 fuskloggar, innan LW ens har kallnat.

Om inte detta görs på det rätta sätte, så kommer jag se GC som en "sport" med sanktionerat fusk.

Och mina tankar på, och min lust att, börja/pröva på detta ihop med vänner (tankar som vissa av vet jag har haft ett bra tag), har numera sjunkit till NOLL om man kan fuska hur man vill, inte minst med döda personers cacher.

Ni som är goa nog att sköta LW´s gömmor idag (bla BeholderX). ni hoppas jag är lika rakryggade som LW och inte accepterar fusk?

Att hysteriskt kämp för att få sätta in 17 fuskloggar, bara någon vecka efter LW´s bortgång och sen höra HD´s pappa prata om hur han tröstat SD efter sex år otrohet och att HD´s och SD´s största oro den 15/5 var att de inte skulle få bo på hotellet det bokat (och som hade samma kod som de fyra sista numren i SD´s mobil, men ändå var "omöjligt att komma ihåg"....

Den STÖRSTA ORON borde varit att att de gick en kidnappare lös i deras radhusområde. Men ingen tycks ha pratat om oro för barnen, grannar och andra? Ingen.

Ju mer jag lyssnar på ljudfilerna från Tingsrätten, ju mer blir jag övertygad om att det finns fler skyldiga än SD i denna sjuka soppa.

Tack, Rättegången, för att du lagt upp detta!

#TeamÅsaHiding

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kan inget annat än instämma i allt. Ni som är LWs vänner och som är aktiva inom geocaching borde se till att LWs cacher får förbli som hon ville och inte fuskloggade av en som var/är misstänkt för att ha mördat henne. Det borde vara en hederssak för er att se till. Både för LWs heder och för geocachingsportens heder. Allt annat är ryggradslöst.

HDs prio efter mordet är helt empatilös även om hon haft skäl att avsky LW. Att ens kunna tänka på att få tillbaka några tillfuskade loggar just efter ett mord på cachernas ägare är bara så lågt, gränslöst och patetiskt. Som FrS skriver så borde väl barnens säkerhet, den egna säkerheten osv varit sådant som bekymrade dem mer ifall HD var säker på att en okänd mördare gick lös där hon bodde i o m att hon var säker på att SD var oskyldig.

Kan inte annat än att hålla med. Så här säger HD själv i förhör en vecka innan hon slutligen loggar om:

V: Ungefär .. då handla det om eh .. jälar vad löjliga saker känns det som men ah .. eh vi, när
man geocachar så har man registrerar man ett konto man .. liksom online så .. så skriver man
ner vart man har varit .. eh å Stefan å jag har haft ett gemensamt konto .. ehh så ibland har han
varit själv å ibland har jag varit själv men man loggar tillsammans .. eh .. och då eh .. när man
del.. som nu när vi dela oss, så ska vi dela konto .. jag har skaffat mig ett nytt men det man gör
det är att man kopierar alla loggar som man har haft eller vi har haft tillsammans så att båda
får samma .. eh .. å det är så man gör .. det är liksom gängse rutin ungefär.. ehh förutom hos
Lena för hon har hört av sig o plockat dom loggarna på hennes burkar som hon kan göra. Å
talat om att jag har ingen rätt o då har det kommit upp igen att jag har behandlat henne illa
och att hon har inte gjort nå fel och så ..
Citera
2020-04-14, 21:02
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Det finns (minst) 2 offer i detta ytterst obarmhärtiga morddrama = faktiskt både HD och Lena. HDs förlossningsdepression som höll i sig massor med år, kanske de flesta år helt i onödan? SDs urusla strategier för att *hmmm* hjälpa henne, men jag tror snarare att han ville ha henne kvar där. I sjukdomen. Lugn och foglig. Helt beroende av hans välvilja.

Snacket om att mörda hela familjen gick så långt att han t.o.m googlade på plötslig spädbarnsdöd och hur man kan mörka sånt.

Med en fru som mådde överdjävligt dåligt kunde han då ägna sig åt sex med Lena, som han ljög full med löften. Sen hem till HD och leva Familjeliv. Som han inte heller var så bra på.

Sålunda kunde han leva med 2 kvinnor utan problem.
Trodde han.
För till slut ville Lena se resultat av löftena, blev blåst gång på gång. Hon hotade och drog åt tumskruvarna, utan att förstå vad SD var kapabel till.
Och det blev hennes död.

Det sägs väl att SD ska ha medicinerat HD och då sövt henne eller iaf sett till att ha henne halvt neddrogad? Minns inte om detta framgick i FUP eller om det bara är en trådsanning.

Ja, han har med största sannolikhet av vad vi kunnat läsa, triggat HD mot LW och tvärtom. Och det gick som du beskriver. Frågan är om han i sitt triggande kunde få med HD ut mot LW. Det är vad jag misstänker. Alltså att HD är både manipulerad och ett slags offer för SD men samtidigt en förövare själv. Men jag har gärna fel om detta om det skulle visa sig. Men i nuläget tycker jag för mycket ännu talar för att hon varit delaktig. Vi får se om utredningen kommer fortsätta med HD eller om det är punkt efter att dom fallit mot SD.

En funderingar jag haft angående HD och ev medicinering är hur pass medicinerad hon kunnat vara och ändå haft möjlighet att sköta sitt arbete. Någon syrra som vet vad som gäller? Vet att vi diskuterat detta lite tidigare men undrar eftersom att detta med medicineringen anger ett slags alibi för HD som kapabel eller inte kapabel att begå mord.

Jag får inte ihop bilden av HD som både en skarp hjärna att lösa mystar, ha ett ansvarsfullt och hektiskt jobb som strokesjuksköterska (stämmer det?), klara av intensiv reselogistik parallellt med att ha tonåringar och ha två karlar samtidigt (SD och Sillen) att förhålla sig till och samtidigt under isen, mer eller mindre avtrubbad av tung medicinering och ur stånd att ens minnas var sina barn håller hus. Det är som två helt olika HD.

Jag vet inte om en av dessa bilder vi får oss frammålad är falsk eller om de båda bilderna går ihop? Om bilden ska gå ihop måste HD ha mått olika vid olika skeenden och medicineringen kan inte ha fortgått fram till mordet utan måste vara placerad enbart längre bak i tid? Men samtidigt uppträder hon ju helt off i förhören. Hur får man ihop alla mostridiga uppgifter om HD? Är hon ett nerdrogat offer eller finns det en möjlighet att hon lurar oss med att inta den rollen när det passar henne?
Citera
2020-04-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vi ser ju lite olika på HDs involvering här men jag respekterar givetvis din åsikt. Utifrån vad du skrev i tidigare inlägg får jag t ex ta tillbaka min spekulation om att HD skull okejat SDs affär tidigare. Men jag kan ändå inte släppa misstankarna angående HDs roll i det hela.

Jag har nog mer misstänksamt uppfattat det som att HD och SD varit i maskopi om mordet på något plan (allra minst efteråt) och att HD använt Sillen som ett slags känslomässigt alibi för att ge en skenskilsmässan intrycket av att vara genuin. HDs mamma är ju inne på att paret D skulle återförenas igen men att de skulle upphäva äktenskapet som LW vigt dem till. Vad HDs mamma säger behöver förstås inte vara synonymt med vad HD själv tänkt eller planerat men det skulle kunna vara en indikation på teorin om skilsmässa på låtsas och då passar Sillen bra in som alibi för HD. När man läser chatten mellan HD och Sillen så framstår det som att han är ganska på och intresserad medan hennes intresse är ganska likgiltigt.

Jag misstänker att om HD är inblandad så vet även HDs pappa saker. Tänker mig att han isåfall snarare ljuger för att försvara sin dotter än SD, även om det utåt då ser ut som att han missbedömer SD och försvarar denne.
Är inne på samma spår, det är så många konstigheter med HD att det inte bara kan sopas undan med att hon är rädd för SD. Tog upp några exempel tidigare idag.
Och är även enig med både dig och FrS om att fuskloggarna borde fråntas HD, det är ju klarlagt att hon inte varit med och tagit dem. Så kom igen nu L*enas vänner!
Visa att ni brydde er om henne och se till att det blir rätt
Citera
2020-04-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Men snälla du, vem FAN blir lurad i en Flashbacktråd?? ALLA kan läsa/lyssna sig till fakta _direkt från källan_.

Vad är det med er boomers egentligen, har ni inget källkritiskt tänk alls??!😩

Snoris. Är det LW du vill brännmärka eller vill du ihellre ntressera dig för vem som mördade LW? Oavsett vad du anser att LW gjort för jävulskap mot HD och SD så kan du väl ändå inte tycka att det är lika illa som mordet på LW? Tvivlar du på vem som begått mordet?
Citera
2020-04-14, 21:13
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är kanske inte jätte bra planretat men enligt honom kanske det perfekta mordet.
Citera
2020-04-14, 21:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Du har rätt såklart MEN tyvärr är det inte så enkelt. Kvinnan eller mannen bryts successivt ner mentalt. Dom flesta som blir offer av våld i nära relationer vittnar om att dom ALDRIG skulle sett sig själva i den situationen. MEN plötsligt befinner dom sig där i alla fall.

Jag skämtar lite förstås...

Samvaro är lite svårt givetvis. Och utsatt för förändring.
Citera
2020-04-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har en övertro på sig själv och underskattar polisen. Han är nonchalant, men ganska noggrann. Han trodde ju självklart att han kunde sopa undan alla spår. Men oftast åker man dit. Tiden får utvisa efter TR-dom och HR-dom vad han får för straff och om man lyckas sy ihop ett tjusigt juridiskt dokument som visar att man anser SD är skyldig till mordet.
Citera
2020-04-14, 21:16
Medlem
Rastades avatar
Del 3 med SD
https://youtu.be/T1aq3d0ekI8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem