2020-04-14, 20:31
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Mannen som blir intervjuad har/hade haft cancer i halsen därav hans röst, om du tycker det är roligt att skämta om en människa som haft cancer så tyder det på noll empati från din sida.

Programledaren fick sparken efter detta, inte mer än riktigt.

Denna video fick jag av en dansk för 10 år sedan, jag upplevde det mkt osmakligt.

Är du seriös?😂😅
Ser du inte att det är en sketch? Lucas Van den Eynde spelar dessutom en patient med komplikationer efter en misslyckad tonsillit-op (ej cancer).
Dessutom garvar man åt programledaren, inte gästerna!
Var lite mer källkritisk tack, speciellt i ett forum som detta (aktuella brott).

För att inte gå helt OT: SD kanske har genomgått en misslyckad tonsillit-op? Hans röst är anmärkningsvärt pipig, har bara hört den typen av röst innan (då tillgjord i ovannämnda klipp).
Citera
2020-04-14, 20:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Det är ju fejkat! Dessutom inte tyskt, utan flamländskt.
I övrigt håller jag med dig i ditt inlägg. Bevistade rättegången när SD utfrågades. Ju närmre i tiden man kom, desto sämre mindes han. Frågor som berörde händelser så långt tillbaka som 2011 mindes han svaren på klockrent.

Ja, han minns fredagen den 11/5-2018 men inte nästkommande dag, den 12/5(?!)
De som misstänker att han planerade mordet redan då kan ha rätt.
Citera
2020-04-14, 20:35
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag tycker SD är lite lik Jesper Börjesson från TV4 nyhetsmorgon.

Ja, lite faktiskt.
Citera
2020-04-14, 20:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har läst ganska mycket i aktbil 150.-151.

Som sagt, jag läste varenda ord av PW och även en del av hans frus förhör. Hittade inget där

Jag litar på det du skriver, kan kanske bli fel med alla aktb:lagor en mkt stor Fup som man inte läser på en dag.
Citera
2020-04-14, 20:38
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @SonyaStolt

Tänk dig ett rör, men tänk absolut på det viktigaste av allt i detta fallet, det vill säga, att det är ihåligt.

1: / Röret som sådant har en längd på 2,9 upp till 3,0 decimeter.

2: / mätt rundheten av röret är 11,5 upp till 12,0 centimeter.

Vad du då skall förstå enligt ovan skrivet är, att röret som sådant är 11,5 till 12,0 cm. runt om och 2,9 till 3,0 dm. långt.

Var inom ett hus är det absolut bästa stället att gömma undan ett sådant mordvapen ?

Vilken plats inom ett hus är det stället man minst skulle ana att ett sådant mordvapen ligger undan-gömt ?

Mvh/ @JokerMannen
Fantastiskt tekniskt beskrivet! Ett rör som är ihåligt är kanske ovanlgt??😅
Rundheten..... kallas i vissa kretsar omkrets!😅
Längden: viola! Du har rätt enhet där!
På din fråga om var ett sådant mordvapen ligger undangömt: LÅNGT, LÅNGT från huset!
Citera
2020-04-14, 20:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Nope!

https://en.wikipedia.org/wiki/In_de_gloria

Och du som länkade till humorklippet, du skojade inte gällande rösten. Nu har jag inte hört allt så klart, men han känns som en sådan person som hela tiden vet vad han ska säga och säkert lurar många med det normalt. Förhoppningsvis inte i rättegången.

Eller hur!😅

Ja, men här får jag intrycket av att han försäger sig faktiskt.
Citera
2020-04-14, 20:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tycker den där kvinnan, som är ansvarig för "reviewing", direkt NU skulle ta bort Golvbrunns-Hannas 17 fuskloggningar.

En gång för alla.

Detta var önskan från en nu död kvinna (brutalt mördad av åtminstone HD´s make), som enbart och enkom ansåg, att man bara skulle logga de cacher, som man själv varit delaktig i att ta. I alla fall i samband med hennes Cacher. Ett inte allt för orimligt krav, kan man tycka? Istället vänder HD och JG upp och ner på världen för dessa 17 fuskloggar, innan LW ens har kallnat.

Om inte detta görs på det rätta sätte, så kommer jag se GC som en "sport" med sanktionerat fusk.

Och mina tankar på, och min lust att, börja/pröva på detta ihop med vänner (tankar som vissa av vet jag har haft ett bra tag), har numera sjunkit till NOLL om man kan fuska hur man vill, inte minst med döda personers cacher.

Ni som är goa nog att sköta LW´s gömmor idag (bla BeholderX). ni hoppas jag är lika rakryggade som LW och inte accepterar fusk?

Att hysteriskt kämp för att få sätta in 17 fuskloggar, bara någon vecka efter LW´s bortgång och sen höra HD´s pappa prata om hur han tröstat SD efter sex år otrohet och att HD´s och SD´s största oro den 15/5 var att de inte skulle få bo på hotellet det bokat (och som hade samma kod som de fyra sista numren i SD´s mobil, men ändå var "omöjligt att komma ihåg"....

Den STÖRSTA ORON borde varit att att de gick en kidnappare lös i deras radhusområde. Men ingen tycks ha pratat om oro för barnen, grannar och andra? Ingen.

Ju mer jag lyssnar på ljudfilerna från Tingsrätten, ju mer blir jag övertygad om att det finns fler skyldiga än SD i denna sjuka soppa.

Tack, Rättegången, för att du lagt upp detta!

#TeamÅsaHiding

Kan inget annat än instämma i allt. Ni som är LWs vänner och som är aktiva inom geocaching borde se till att LWs cacher får förbli som hon ville och inte fuskloggade av en som var/är misstänkt för att ha mördat henne. Det borde vara en hederssak för er att se till. Både för LWs heder och för geocachingsportens heder. Allt annat är ryggradslöst.

HDs prio efter mordet är helt empatilös även om hon haft skäl att avsky LW. Att ens kunna tänka på att få tillbaka några tillfuskade loggar just efter ett mord på cachernas ägare är bara så lågt, gränslöst och patetiskt. Som FrS skriver så borde väl barnens säkerhet, den egna säkerheten osv varit sådant som bekymrade dem mer ifall HD var säker på att en okänd mördare gick lös där hon bodde i o m att hon var säker på att SD var oskyldig.
Citera
2020-04-14, 20:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag läst PWs förhör och kan inte hitta det du skriver om i de förhören iaf.

Var har du läst om det där med Putte?
Kanske detta är det hon far efter men vilken PW gäller det egentligen? (Inte inläst på dagens "skörd")
Citat:
Nu är Stefan på semester i tre veckor och jag var lite bekymrad över vem jag skulle leka med när han
var borta. "Ring Putte" sa Stefan. Putte är en annan kompis till honom som jag träffat på nån gång,
MYCKET ointressant som objekt, fast rätt kul ändå.
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-14 kl. 20:46.
Citera
2020-04-14, 20:47
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tycker när man hör SD i rättegången att han inte verkar vilja ha kvar HD. Han är måttligt intresserad av att fortsätta leva med henne. Risken finns ju att hon blir sämre igen.

Man kan spekulera i att han antagligen bara kommer att försöka hitta en ny LW att nyttja. Dessvärre finns ju en del kvinnor som romantiserar män i fängelse, t o m Madsen så inget skulle förvåna mig här om även någon enfaldig inte begriper bättre än att börja kontakta honom. Undrar om HD tror att det kommer "bli så bra nu" och att han som varit otrogen i sex år plötsligt kommer att bli en trogen äkta man nu? Men hon kanske lever i villfarelsen att allt bara var LWs fel och att SD var nästintill en liten oskuld tills han mötte henne. Av tråden att döma kan man ju tro att det var fallet.
Citera
2020-04-14, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske detta är det hon far efter men vilken PW gäller det egentligen?

Tack.
Ok, så det verkade mest som en ”ofarlig” vink.
Kanske jag läste om fel PW. Den personen hade ju känt Lena i evigheter så det kändes helt fel.
Citera
2020-04-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
HD måste ha varit fruktansvärt bitter på LW:s idoga prat om att hon och SD skulle bli ett par "på riktigt" !?
Så pass irriterad ,och förgrymmad så att den dagen det stod klart för henne att LW mist livet ,då gladdes hon åt att ÄNTLIGEN ! få logga de burkar hon suktat efter så länge....
Det var det som i hennes sinne var det mest eftertraktade och sinnefridshöjande -att LW dog på kuppen ,det var liksom inte prio ett ,inte för henne .....
Det fick andra sköta ,den SORGEN -för de var inte lika stalkade och anfrätta som hon hade varit utav LW.
Det måste ha varit på det viset ,utifrån hur HD reagerade i den här härvan !?

På något sätt kan man förstå ALLA dessa olika individer ,hur de reagerade och kände !
Om man utgår ifrån deras EGET TÄNK .....
Sen är det inte sagt att TÄNKET skall följas på grund utav det ......livet är klurigt som sagt ...
"Bättre fly än illa fäkta "kan ju vara en bra ide när allt blir sådan här KAOS !!
(Spekulation)

Bra skrivet.
Citera
2020-04-14, 20:49
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har genomgående smusslat och i absurdum vridit på ord, misstolkat och fultolkat varenda uppgift om Lena du inte gillar. Du borde skämmas för att vilseleda tråden om vad Lena gjort.

Du försöker med genomskinliga bluffar om bakdaterade bloggar för dölja hur illa det var med barnen när hon var ute och knullade på nätterna med sina älskare. Hur i helsike kan du gå så långt till att försöka lura i tråden sånt trams. Hur kan du ens försöka lura i någon sånt trams.

När det framkommer att Lena skickat det sjukt vidriga messet till Hanna om att hon och Stefan knullat i Theas säng så sätter du igång din jäkla mörkäggningsmaskin att tjata om att hon kanske inte skickade det. Hur kan du försöka med sån löjligt genomskinlig bluff.

Så där har du hållit på i snart två år uppenbarligen utan att vara medvetenom det för annars skulle du sluta med falsarierna bums.

Det var ett missag att läsa ditt inlägg..Du behöver inte svara då jag inte är intresserad av dina lögner mer.

Du är åter min scrollprio no 1.

Men snälla du, vem FAN blir lurad i en Flashbacktråd?? ALLA kan läsa/lyssna sig till fakta _direkt från källan_.

Vad är det med er boomers egentligen, har ni inget källkritiskt tänk alls??!😩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in