2020-04-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack! StefanDavidsson (huh så otäckt det kontonamnet känns även om kontot ju är trevligt!) hann svara innan men tack ändå för att du la ner tid på att ta fram detta!

Ofta när jag läser om fallet så inser jag hur rörigt det blir när man inte är helt säker på när i tid saker sker då alla ageranden står i relation till varandra. En tidslinje gör allt så mycket enklare.

Läste någonstans, minns inte riktigt var, att någon murade en trappa samma dag lena mördades, har de kollat om ”tillhygget” är inmurat i trappen?
För tillhygget har väl inte hittats?
Citera
2020-04-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Läste någonstans, minns inte riktigt var, att någon murade en trappa samma dag lena mördades, har de kollat om ”tillhygget” är inmurat i trappen?

Det är flera trappor som florerar runt JG. Den trapp som skulle inspekteras av SD under mordkvällen var ett arbete som gjorts av någon entreprenör till brf-föreningen där JG bor med sin Lena Ingm*n. Det handlade om att JG ville ha ett utlåtande av SD eftersom han inte var helt nöjd. Om detta stämmer vet väl bara SD och JG. Mötet kanske handlade om något helt annat?

Den andra trappen skulle göras vid JG:s sommarbostad och därför behövde han sin cementblandare som SD lånat. Det är lite besvärande att JG fick hjälp med gjutningen av polisen PW under sommaren -18.

Tillhygget har inte hittats.
Citera
2020-04-12, 23:14
Medlem
Citat:
Se där ja, han skröt alltså till och med om hur manipulativ och smart han var...inte konstigt att LW fick upp ögonen för hur galet SD faktiskt tänkte, när han planerade att förvränga Hannas verklighetsuppfattning!!
Han är psykopat helt enkelt, det förstod LW och det bör även HD förstått lååångt innan LW.
Rykten om HD tokerier kanske det finns en förklaring till...om hon var lika utsatt i alla år av SD gaslighting?

Jag tror inte att SD frivilligt släppte taget om någon av dessa kvinnor, de fick tampas så gott de kunde på var sitt håll och båda fick framstå som tokiga, för SD gjorde dom tokiga med gaslighting?

Det är ju liksom meningen att den utsatte ska tolkas som galen och förövaren ska stå där och bli tröstad av alla, vi förstår dig Stefan hur har du stått ut, stackars dig.
Såna personer kastar strålkastarljuset på offret, de flesta ser inte vad som pågår för såna här personer tänker de flesta, att de finns bara på film.
Det är trevliga charmiga personer och därför svårt att tro och tänka så om dom.

Bilden börjar verkligen klarna vem SD är, men vem är HD?
Tänker hon berätta eller skydda in i det sista?
Jag är förvånad över att hon inte redan gjort det, har SD ha hållhakar på HD eller hela hennes familj?
Förstår inte varför HD fortfarande tiger som muren....??

Finns en del skrivet om gaslightning. Den gamla svartvita filmen "Gasljus" med den fenomenala Ingrid Bergman. Så fenomenet är inte nytt, däremot sällan uttalat. (tänker se om den nån dag)

En annan sak som kan vara intressant i sammanhanget är en
störning som nästan slår både narcissism och antisocial i sin djävulskhet. Som inte är ny, men den nämns väldigt sällan = machiavellism (av Machiavelli)
Googla.
Du känner kanske till detta. Annars blir det en ny kunskap för många här i tråden.

Med tanke på hur SD har jävlats med både HD och LW så är det nog inte så långsökt ändå.

Citera
2020-04-12, 23:18
Medlem
Zisselas avatar
Jag lyssnar just nu på SD i rätten och han pratar om HD. Karln har ingen empati. ”Ena dagen så fan hon duger ... andra dar så, hon är ju gullig att titta på men ingen att dela livet med utan att sköta livet åt”
Senast redigerad av Zissela 2020-04-12 kl. 23:23.
Citera
2020-04-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad hindrar dig?

Hittar inte var det stod.
HD fick frågan om hur hon reagerade. Mm.
Får leta efter det också. Har letat ikväll efter en del nämnda delar
av aktbilagor som inte redan är hittade och visade av andra,
men fastnar lätt i olika delar, puh.
Citera
2020-04-12, 23:33
Medlem
Citat:

En trådsanning. SGs vän JG bor i en bostadsrätt där trappan blivit undermåligt lagad. Han bad SD som jobbar som besiktningsman att inspektera och göra ett utlåtande som JG kunde luta sig mot då de skulle klaga på reparationen. SG var där samma kväll som LW blev mördad.

Senare var JG pch hämtade en cementblandare som stod på SDs tomt eftersom han skulle gjuta ett betonggolv på sitt torp. Enligt förhör med JG så blev han stressad av vad som skrevs här i tråden om att han kanske skulle gömma ett mordvapen så själva gjutningen gjordes inte förrän sensommar, tidig höst samma år enligt JG.

Ur förhör med JG AB150/272 "Jerry tyckte det kändes mycket olustigt och arbetet sköts upp och genomfördes inte förrän långt senare i slutet av sommaren, augusti eller september."

Edit: tvåa på det.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-12 kl. 23:38.
Citera
2020-04-12, 23:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Tack för din korrigering av vad jag missuppfattat i mina spekulationer! Jag har läst FUP (flertalet vittnesmål med vänner till LW men långt ifrån hela FUP) men finner det ibland svårt att veta vilka hur jag ska väga olika uppgifter och vittnesmål mot varandra, framförallt om det är information som kommer från HD som har egna motiv att inte berätta sanningsenligt. Men du har skrivit genomtänkt och klokt så jag litar på att du läst FUP bättre än mig och vet vad du uttalar dig här.

Så utifrån din läsning av FUP kan vi alltså anta att uppgifterna från kontot Tinnaninna85 om att HD var nöjd med arrangemanget alltså är felaktiga och inte stämmer? Likaså andra kontons spekulationer om att Davidssons kunnat ha haft ett öppet förhållande? Jag hade tolkat det som så att HD inte alls var nöjd med arrangemanget på slutet men att hon någon gång då hon varit under isen mer hade okejat det men jag är beredd att revidera min syn om jag har haft fel.
Tack för respons! I ett förhör uppgav HD att hon haft män förutom SD före, under och efter äktenskapet. Strax innan hon tog initiativet till skilsmässa hade hon och geokompisen Si*len en vänskapsrelation med sexuella inslag, något som har framgått i chatter mellan dessa två. Otroheten var då redan avslöjad och HD sökte sig alltmer utåt. SD visste om att de ofta umgicks men HD berättade aldrig hur pass intim deras relation var.
Utifrån förhören med HD och chatthistoriken framträder en bild av en kvinna med starka försvar som fortfarande bearbetar jobbiga känslor efter otroheten samtidigt som hon börjar känna alltmer ömhet för sin trogne vän. Hon är ännu inte beredd att göra ett slutgiltigt partnerval; således håller hon bägge varma.
I TR ska Si*len ha sagt att HD betett sig som en misshandlad kvinna genom att förlåta SD för allt.

Liksom i andra trådar får man sålla bland konton och hela tiden ifrågasätta trovärdighetsgrad, särskilt om nya och lite uppseendeväckande uppgifter serveras. Lite misstänksamhet över nätet kan aldrig skada.
Citat:
Annars ja, det är nog mycket möjligt att om inte LW hade dött så hade SD gett sig på HD istället. Han har ju tydligen sett mord som lösning på problem tidigare som vi båda konstaterar. Har svårt att se varför HDs pappa därmed försvarar honom.
Liksom HD så verkar hennes pappa heller inte få ihop bilden av en arbetsam och gladlynt medelsvensson-kille med en kallsinnig och brutal mördare. - Människokännedom och intuition kan väl heller inte sägas vara direkt högprioriterade? Alltid minst smärtsamt att blunda.
Citera
2020-04-12, 23:37
Medlem
Citat:
Jo, det är skrämmande att bevittna. Och oerhört tragiskt att se det här mönstret kring LW. Förhoppningsvis kan detta blir paradoxalt bli SDs fall. Han är så van att kunna manipulera genom att se lugn och sansad ut medan han söndrar och härskar över kvinnor, att han begår hybris när han försöker samma taktik inför Hiding. Förhoppningsvis blir hon kvinnan som sätter stopp för honom och sedan kan han sitta inne i minst 18 år och grunna på hur hans sluga planer gick åt skogen.

Och ja, är det något som går att ta med från denna tråd så är det inte skiten om att se och lära varningen av att inte bli som offret som en del försöker säga för att kasta skit på henne... Snarare är det att det finns ett värde av att vänner skapar sig en förståelse av hur även den starkaste kvinna kan brytas ner och hur viktiga vännerna är då för att hon ska ta sig ut. Nu verkar LW ha haft en del kloka vänner som stod kvar och de vittnar också om att hon verkade, om än ambivalent, ändå vara på väg att ta sig ur genom större självinsikt. Klassiker att hon just då mördas.

Det finns (minst) 2 offer i detta ytterst obarmhärtiga morddrama = faktiskt både HD och Lena. HDs förlossningsdepression som höll i sig massor med år, kanske de flesta år helt i onödan? SDs urusla strategier för att *hmmm* hjälpa henne, men jag tror snarare att han ville ha henne kvar där. I sjukdomen. Lugn och foglig. Helt beroende av hans välvilja.

Snacket om att mörda hela familjen gick så långt att han t.o.m googlade på plötslig spädbarnsdöd och hur man kan mörka sånt.

Med en fru som mådde överdjävligt dåligt kunde han då ägna sig åt sex med Lena, som han ljög full med löften. Sen hem till HD och leva Familjeliv. Som han inte heller var så bra på.

Sålunda kunde han leva med 2 kvinnor utan problem.
Trodde han.
För till slut ville Lena se resultat av löftena, blev blåst gång på gång. Hon hotade och drog åt tumskruvarna, utan att förstå vad SD var kapabel till.
Och det blev hennes död.
Citera
2020-04-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
SD hävdar i podden från Tingsrätten att han "skrattar när ni (åklagarna) säger någon groda".

Gud hjälp mig! Hur ska man orka höra denna grandiosa målbrottsröst i över en timme?

Jag har försökt raggat hit (till Flashback) folk som skriver i flödet bredvid podden om rättegången.

https://www.youtube.com/watch?v=X2uQIAtUViM

#TeamÅsaHiding

Eländigt skryt om sin egen förträfflighet och hur han ställde upp för sin sjuka fru! Bullshit! För honom var det perfekt att ha henne kvar i depressionen. Ingen kan övertyga mig om motsatsen. Iaf inte hittills.
_____
Vet knappt hur jag ska förklara hur jag ska förklara vad jag tycker angående SDs röst, annat än att jag själv får ont i halsen av att höra den. Pipig och hes. Slutet av varje mening försvinner i ett hest tenorpipande. Har hört såna röster förr. Hua!
Citera
2020-04-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det är flera trappor som florerar runt JG. Den trapp som skulle inspekteras av SD under mordkvällen var ett arbete som gjorts av någon entreprenör till brf-föreningen där JG bor med sin Lena Ingm*n. Det handlade om att JG ville ha ett utlåtande av SD eftersom han inte var helt nöjd. Om detta stämmer vet väl bara SD och JG. Mötet kanske handlade om något helt annat?

Den andra trappen skulle göras vid JG:s sommarbostad och därför behövde han sin cementblandare som SD lånat. Det är lite besvärande att JG fick hjälp med gjutningen av polisen PW under sommaren -18.

Tillhygget har inte hittats.

Man kan undra varför SD bara gav ett muntligt utlåtande.
Det är inte lika användbart som ett skriftligt, då JG avsåg att visa det
för firman som fixat med trappen för bostadsrättsföreningens vidkommande,
i huset där JG med sambo bor.
Har det kanske att göra med att till ett skriftligt behövs kvitto på betalning, eller ...
Ville inte bostadsrättsföreningen betala för besiktningen ..?
Citera
2020-04-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag lyssnar just nu på SD i rätten och han pratar om HD. Karln har ingen empati. ”Ena dagen så fan hon duger ... andra dar så, hon är ju gullig att titta på men ingen att dela livet med utan att sköta livet åt”

Och denne skyddar HD....
Citera
2020-04-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man kan undra varför SD bara gav ett muntligt utlåtande.
Det är inte lika användbart som ett skriftligt, då JG avsåg att visa det
för firman som fixat med trappen för bostadsrättsföreningens vidkommande,
i huset där JG med sambo bor.
Har det kanske att göra med att till ett skriftligt behövs kvitto på betalning, eller ...
Ville inte bostadsrättsföreningen betala för besiktningen ..?

För att han gjorde en bedömning som vän, inte som representant för sin arbetsgivare.

JG skriver i ett meddelande till SD där han ber om hjälp (obs en del bokstäver försvinner vid kopiering): Lena (hans sambo) är inte nöjd alls. Och vi vill reklamera. Jag skulle ville kunna säga: "jag har haft en god vän -som till yrke en van kvalitets besiktningsman på stoprojekt - som tycker att jobbet är utfö med uppenbaran brister. Inte att du uttrycker dig officiellt, kommer inte ens nämna dig vid namn,.utan att du uttrycker dig till Lena och j, som vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in