Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Tack för din korrigering av vad jag missuppfattat i mina spekulationer! Jag har läst FUP (flertalet vittnesmål med vänner till LW men långt ifrån hela FUP) men finner det ibland svårt att veta vilka hur jag ska väga olika uppgifter och vittnesmål mot varandra, framförallt om det är information som kommer från HD som har egna motiv att inte berätta sanningsenligt. Men du har skrivit genomtänkt och klokt så jag litar på att du läst FUP bättre än mig och vet vad du uttalar dig här.
Så utifrån din läsning av FUP kan vi alltså anta att uppgifterna från kontot Tinnaninna85 om att HD var nöjd med arrangemanget alltså är felaktiga och inte stämmer? Likaså andra kontons spekulationer om att Davidssons kunnat ha haft ett öppet förhållande? Jag hade tolkat det som så att HD inte alls var nöjd med arrangemanget på slutet men att hon någon gång då hon varit under isen mer hade okejat det men jag är beredd att revidera min syn om jag har haft fel.
Tack för respons! I ett förhör uppgav HD att hon haft män förutom SD före, under och efter äktenskapet. Strax innan hon tog initiativet till skilsmässa hade hon och geokompisen Si*len en vänskapsrelation med sexuella inslag, något som har framgått i chatter mellan dessa två. Otroheten var då redan avslöjad och HD sökte sig alltmer utåt. SD visste om att de ofta umgicks men HD berättade aldrig hur pass intim deras relation var.
Utifrån förhören med HD och chatthistoriken framträder en bild av en kvinna med starka försvar som fortfarande bearbetar jobbiga känslor efter otroheten samtidigt som hon börjar känna alltmer ömhet för sin trogne vän. Hon är ännu inte beredd att göra ett slutgiltigt partnerval; således håller hon bägge varma.
I TR ska Si*len ha sagt att HD betett sig som en misshandlad kvinna genom att förlåta SD för allt.
Liksom i andra trådar får man sålla bland konton och hela tiden ifrågasätta trovärdighetsgrad, särskilt om nya och lite uppseendeväckande uppgifter serveras. Lite misstänksamhet över nätet kan aldrig skada.
Citat:
Annars ja, det är nog mycket möjligt att om inte LW hade dött så hade SD gett sig på HD istället. Han har ju tydligen sett mord som lösning på problem tidigare som vi båda konstaterar. Har svårt att se varför HDs pappa därmed försvarar honom.
Liksom HD så verkar hennes pappa heller inte få ihop bilden av en arbetsam och gladlynt medelsvensson-kille med en kallsinnig och brutal mördare. - Människokännedom och intuition kan väl heller inte sägas vara direkt högprioriterade? Alltid minst smärtsamt att blunda.