2020-04-14, 19:48
Medlem
nikithas avatar
Nu har en gravid kvinna avlidit. Såg en notis på Aftonbladet där mannen intervjuades. Nu är den borta men info finns på andra sidor.

Kan det vara så att de inte vill skrämma folk genom en sådan artikel ?
Citera
2020-04-14, 19:49
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hur länge ska vi svenskar acceptera detta folkmord?

Jag har aldrig sett på maken denna mörkning. Med tanke på helgens underrapportering borde det varit 3-600 döda idag, men icke.

Var gömmer de alla kropparna frågar man sig?

Inlägg som dessa = flashback i ett nötskal.

Är du frustrerad över att fler inte dör?
Citera
2020-04-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det konstiga i detta är att SD-anhängare skriker sig blåa för att invandrare DÖR i Corona i Sverige. Samtidigt som man vill skicka dem så långt pepparn växer..

Det innebär ju inte att man vill ta livet av dem.
Citera
2020-04-14, 19:50
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, idag är det nya siffror.
14 nya döda i Danmark. Känns som vi i Skåne borde kontrollera gränsen betydligt hårdare, man löper dubbla risken att dö av COVID19 i Danmark än i Skåne.
Danskarna har stängt sin gräns mot Sverige, givetvis av populistiska skäl.
Danmark har över 100 döda / M, Skåne hälften. Men det är danskarna som är rädda för svenskarna när man läser i tidningarna.. 🤔

Nu lättar dessutom Danmark på sina åtgärder och kurvan kan eskalera allt mer. Men likväl tillåts dessa människor handla billigt i Sverige och sprida sin smitta.

Hehe, du jämför bara skåne mot ett land? Varför jämför du inte hela Sverige undrar jag då? Tycker du att det är rent spel kamrat? Varför jämför du inte bara Lappland med Danmark tex?
Citera
2020-04-14, 19:51
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Nu har en gravid kvinna avlidit. Såg en notis på Aftonbladet där mannen intervjuades. Nu är den borta men info finns på andra sidor.

Denna?

https://www.etc.se/inrikes/gravid-dod-i-covid-19-ambulansen-kom-klockan-11-tva-timmar-senare-var-hon-borta
Citera
2020-04-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Och dom som hyllar dom!?
Helt otroligt att fast man har facit, överlägset flest dödsfall av alla nordiska länder, vilka i sin tur är jämförbara med svenska förhållanden så bräker man om att sverigemodellen är rätt och Tegnell är bäst!!!???

Ja, Norges sjukvårdsstatistik är som en dröm: https://www.helsedirektoratet.no/statistikk/antall-innlagte-pasienter-pa-sykehus-med-pavist-covid-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Inlägg som dessa = flashback i ett nötskal.

Är du frustrerad över att fler inte dör?

There is obviously around 200-300 dead from the weekend that haven’t entirely made it into the statistics yet.
Citera
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kommer det att bli ett folkmord på etniska svenskar i framtiden tror du? Finns ett enormt hat mot svenskar i utanförskapsområdena.

Lol, tror inte du förstod vad jag skrev.

Jag är född och uppvuxen i detta en gång vackra land, farsan kom på 70-talet och vi är serber. Om utanförskapsområden vetifan, vi har inget med dom babbarna att göra.

Vad jag försökte förmedla är vad babbarna från 70-talet och fram samt deras avkommor tycker. Vi röstar mer höger och vi bryr oss mer om detta jävla land än Svensken själv.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det måste givetvis öka innan det kan minska, det gäller alla länder, ganska grundläggande faktiskt.

Men vad får dig att tro att vi gått igenom "katastrofen" när vi fortfarande är accellerationsfasen? Om tio dagar är det dubbelt så många smittade som det är nu, om en månad är det fyra gånger så många.

Citat:
Vi vet inte om den minskar i Spanien, man ändrar sina åtgärder och skickar ut fler i samhället, men vi får hoppas.

Om vi går efter de officiella siffrorna så minskar derivatan extremt tydligt:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/spain/
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
2015-2019 är 5 år, dvs 260 veckor. Lägg till att det gått 14 veckor av 2020 så är vi uppe i 274. Antalet dagar för perioden får jag till 1923. Sedan kan vi göra följande observationer:

- v14 hade det tredje högsta dödstalet av periodens totalt 274 veckor
- 2 april hade det högsta dödstalet av periodens 1.923 dagar

Av detta kan du dra vilka slutsatser du vill, eller inga alls. Fakta är fakta, tolkningar kan vara mer eller mindre välgrundade, och åsikter kan man ha vilka man vill.

Jag drar en väldigt enkel slutsats. Den är att en svårare luftvägsinfektion som sprids som ett virus kommer att tidigarelägga döden hos en ganska stor del redan sjuka. Den andra slutsatsen jag drar är att det är logiskt att det sker tidigt i spridningen eftersom virus har en tendens att mutera sig svagare och svagare.

Jag, och ingen annan, kan dock på detta tidiga stadium avgöra om det blir en överdödlighet på årsbasis och i så fall hur stor. Vissa gissar dock för fullt och de flesta som gissar gissar högt.
Citera
2020-04-14, 19:53
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha

https://www.etc.se/inrikes/gravid-dod-i-covid-19-ambulansen-kom-klockan-11-tva-timmar-senare-var-hon-borta
Citera
2020-04-14, 19:53
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Nej Alex Schulman är inte representativ för vanligt folks åsikter. Han är inte normal.
Han föraktas av gemene man.
Ja han får betalt för att skriva dessa små snuttarna.
Han kommer från en kulturellt belastad familj. Har hängt ut sina släktingar i förljugna romaner. Offerkofta all over.
OT, men eftersom du undrar...

Jag förstår inte varför du uttalar dig å så många andras vägnar?

Det framgår tydligt vad du tycker och det är helt OK, men jag tvivlar på att du har verifierad insikt för ditt uttalande om hur resten av Sveriges befolkning (aka ”gemene man”). Så oavsett om det skulle visa sig vara rätt eller fel, så kan vi ju just nu slå fast att du bara hittar på vad gäller resten av landets befolkning.

Kanske också OT, men lite hygien kan väl aldrig skada?
Senast redigerad av Richard-III 2020-04-14 kl. 19:55. Anledning: Förbättring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in