2020-04-14, 19:44
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Bara Jämtland och Gotland utan dödsfall..

Fast jag läste för någon dag sen att Gotland hade ett dödsfall och på C19 står det ett fall.

I Jämtland är det något misstänkt fall dom ska testa om har jag läst någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Finns ytterligare en på hemtjänsten i Skellefteå.

(Tyvärr betalvägg): https://www.norran.se/nyheter/vard-omsorg/hemtjanstanstalld-i-skelleftea-dod-i-sviterna-av-covid-19-oerhort-sorgligt/

Vet du ålder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morra-DI-2
Litt OT, men hva er det som feiler denne fyren? Er han helt ko-ko? Får han betalt for å skrive disse små snuttene?

"Drömmen om 14.00
DAG FÖR DAG- Publicerad Alex Schulman
Jag vill bara att klockan ska bli 14. Vill se Tegnell stå där med händerna i byxfickorna vid podiet, och den invanda proceduren innan han börjar prata när vi lyssnar på den återkommande introduktionen med fullständigt ovidkommande information för oss som sitter här hemma: ”Efteråt kommer FHM att ta emot frågor i trädgården och MSB kommer att svara på frågor här inne. Och vi måste alla vara uppmärksamma på att vi håller avstånden.”

Sen harklar han sig, Tegnell, och så sätter han igång, kisar mot overhead-duken, muttrar lågmält, håller oss i handen när vi får se de senaste siffrorna. Och det enda jag vet är att världen är farlig, men under den här timmen kan ingenting hända, för här tar Tegnell hand om oss, vi är under hans beskydd."

Det er noe sykt over denne myndighetsperson -dyrkingen deres i Sverige. Hva i all verden er dette? I morgen sitter han vel å runker til Tegnell? Det er jo ikke normalt..

Dessa personer är anställda av myndigheten för samhällsskydd och beredskap, deras underavdelning myndigheten för psykplogiskt försvar.
https://www.msb.se/psykologisktforsvar

Det är öven dessa som "love bombar" och skickar blommor till Tegnell
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Tänker på det här med trångboddhet. Det finns ju hur många barnfamiljer som helst som tränger in sig för små lägenheter i innerstan, för att de inte pallar att bo i förort. Kan ju inte enbart bero på det?

Tror tyvärr att man umgås på ett annat sätt och att det i den här situationen straffar sig - någon är sjuk = folk i mängder kommer över med mat och annat för att hälsa den sjuka. Eller vad vet jag?

Det är väl samma som i Italien, Spanien, Frankrike och Belgien. De äldre männen sitter inte hemma och pysslar utan går varje dag till caféet och träffar massor av folk.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Aj,aj,aj.... dör vi nu?

Bara om Tengele får fortsätta;-)
Citera
2020-04-14, 19:45
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Enligt Aftonbladets förstasida så har det kommit nya siffror över hur spridningen ser ut. Jag får dock inte upp liverapporteringen på Aftonbladet längre, varken på Iphone eller laptop. Fattar verkligen inte varför? Någon som kan sammanfatta hur spridningen ser ut lite snabbt?

Eller ännu bättre, någon som vet varför jag inte får upp liverapporteringen och vad jag kan göra för att få tilllbaka den?

Här finns källan:
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/14-april-antal-personer-med-covid-19-per-kommunstadsdel/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Fast jag läste för någon dag sen att Gotland hade ett dödsfall och på C19 står det ett fall.

I Jämtland är det något misstänkt fall dom ska testa om har jag läst någonstans.

Ja precis, det var tom 3 st som dom ska kolla som dog i helgen.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj oj vad de ansvariga duckar, på alla nivåer.

Citat: "Av hänsyn till sekretess lämnar Region Uppsala inte ut uppgifter om exakt var personer har eller har haft sin anställning eller hur man tror att de har fått infektionen, om detta alls är känt."

Eftersom namn och övriga känsliga uppgifter inte lämnas ut har detta inget med sekretess att göra.

Att den anonyma personen dött på avdelning A pga B är inte sekretessbelagt.

Ett flertal gånger har specifika dödsfall inom vården diskuterats i media, utan personuppgifter. Inga problem.

Det verkar som att vården använder sekretessen som polisen - när man inte vill vara med och leka säger man bara "sekretess", oavsett vilket lagstöd man har. Men skit samma ...

Jag tror att alla normalbegåvade människor nu har fattat att massiv exponering för Covid19 är väldigt farligt och att tidigare frisk vårdpersonal kan bli väldigt sjuk eller tom dö.

Och risken att vårdpersonalen som helhet knäcks, eller att personalen blir för sjuk för att jobba eller dör, den risken är självklart viktig att tänka på.

Vårdpersonalen är en ny egen riskgrupp.

Undrar om Anders T har funderat på det. Vad gör vi när vårdpersonalen tagit slut?

Vad säger ni, ska vi låta viruset snurra vidare och hoppas att vårdpersonalen blir immun innan golven är tomma?

Absolut! Vårdpersonal är ytterligare en kategori som kan benämnas som "riskgrupp", helt klart.
Begriper inte heller arbetsgivare som kör slut på sin personal, har bristfällig utrustning, ingen tydlig information osv. De lever bara för sekunden utan att tänka på att personalen kommer bli sjuka och vad i helvete gör dom då? Vilka ska arbeta? Hoppades på något slags risktillägg för vårdpersonal, men de får nöja sig med applåder från balkongerna...
Citera
Avslutad
Hur länge ska vi svenskar acceptera detta folkmord?

Jag har aldrig sett på maken denna mörkning. Med tanke på helgens underrapportering borde det varit 3-600 döda idag, men icke.

Var gömmer de alla kropparna frågar man sig?
Citera
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tycker också det är märkligt att folk antingen älskar eller hatar Tegnell. Han har blivit som värsta popidolen. Finns till och med en raplåt om honom som postats här tidigare idag. Den var faktisk bra.

Jag är osäker på vad det är, men jag tror att det är en mental sjukdom som svenskar har vilket gör detta. Är blatte, och kan lova dig att hela min familj och släkt avskyr tegelstenen med hela våra hjärtan. Alla babbar jag känner hatar Tegnell och tror att svenskar är mentalt efterblivna. Och nu på senare tid har jag insett själv att ja, svenskar är efterblivna.

Asså när folk i länder med RIKTIG diktatur kritiserar sin regering och deras "experter" så kommer svensken och hyllar en snubbe som haft så jävla många fel att man kan tro att han är rent av mentalt retarderad.
Bisarrt folkslag, tack och hej Sverige, jag var så jävla stolt över att ha blivit uppväxt i detta land. Men dag efter dag så ser jag att alla dessa problem vi har, har inget med invandring eller de ofta påpekade problem att göra.

Det har för alltid varit ett och samma problem, den naiva efterblivna patetiska svensken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bara de uttalandena, från generaldirektören för Folkhälsomyndigheten, borde i ett normalt land leda till att han och hela hans ledningsgrupp får avgå, om man sitter med över 1000 döda 1-2 månader senare.

Det är så ofattbart att dessa inkompetenta sektmedlemmar (FHM verkar som en instängd sekt) kan ha kvar något som helst förtroende och får ha någon inverkan alls på framtida beslut om hur vi ska hantera krisen.

Och dom som hyllar dom!?
Helt otroligt att fast man har facit, överlägset flest dödsfall av alla nordiska länder, vilka i sin tur är jämförbara med svenska förhållanden så bräker man om att sverigemodellen är rätt och Tegnell är bäst!!!???
Citera
2020-04-14, 19:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bara de uttalandena, från generaldirektören för Folkhälsomyndigheten, borde i ett normalt land leda till att han och hela hans ledningsgrupp får avgå, om man sitter med över 1000 döda 1-2 månader senare.

Det är så ofattbart att dessa inkompetenta sektmedlemmar (FHM verkar som en instängd sekt) kan ha kvar något som helst förtroende och får ha någon inverkan alls på framtida beslut om hur vi ska hantera krisen.
Det sas/publicerades 6 februari och han sa "för närvarande". Det var väl helt enkelt så det såg ut då, när Italien bara hade några enstaka fall och inga döda. Vid den tidpunkten kunde många länder identifiera och isolera de då fall de hade, och de hade alltid blivit smittade utomlands.

Saker har naturligtvis förändrats sen dess, men det är ingen större poäng att vända det emot honom. Han sa "för närvarande", och så såg det ut då. Inte bara i Sverige utan även i andra europeiska länder. Man trodde man var beredd och kunde hejda smittan genom att testa, spåra och isolera. Det fungerade ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in