2020-04-14, 17:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lainus007
Ställde förövrigt till med en scen på affären idag.

Gick förbi läsken och fick syn på ett pundarpatrask som stod och kaskadhosta rakt ut i affären. Gick förbi och muttra vilken något i stil med din jävla idiot.

Ställer mig bakom en åldring i kassan, på bra avstånd. Ser i ögonvrån att kaskadhostaren närmar sig mig med ett två fjuttiga folköl. Hon kryper sig närmare mig och frågar ifall hon får gå före mig i kön.

Jag snear och vrålar till henne att backa från mig och hålla sitt jävla avstånd, show some fucking respect.
Uppenbarligen skärrad så backar hon med en förvirrad blick..
Alltså är detta på riktigt? Varför tar så få människor det här på allvar?

Som jag brukar säga folk är inte dumma de är dummare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Du kan varken regeringsformen eller riksdagsordningen.

Logga ut och gå om grundskolan.

Seså, sitt inte kvar här och häng. Iväg och plugga så slipper du göra bort dig fortsättningsvis.

Du lever onekligen upp till din porträttbild och ditt påstående motsägs av mina universitetsstudier i statsvetenskap.

Självklart har en regering som suttit vid makten i över sex år ansvaret för bristande beredskap. Löfven har helt enkelt prioriterat andra frågor.
Citera
Medlem
Vaccin lär ju dröja. Tegnell kommer få dregla över sin flockimmunitet tills efter nyår, om vi ens uppnått det tills då. Mycket beror på om resten av Sverige är beredda att börja ta lite ansvar snart för att öka på spridningen. Dags att ta en smitta för laget nu va.

Det vi har att sätta vår förhoppning till är läkemedel som minskar risken att vara de 20% som drabbas av svårare sjukdom av viruset. Det är ändå 1 av 5 smittade.
Astra Zeneca ska börja med kliniska tester av ett läkemedel mot blodcancer. Fördel är att det inte är ett nytt läkemedel och patientunderlag för att genomföra de kliniska testerna saknas inte direkt.

Enda jag är rädd för är att Sverige kommer vara sist på läkemedelsbollen också.

https://news.cision.com/se/astrazeneca/r/astrazeneca-initiates-calavi-clinical-trial-with-calquence-against-covid-19,c3086765
Citera
2020-04-14, 17:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tysken får bli årets Svensk!

Eller årets hedersflashbackare!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Att vissa personer helt ansvarslöst struntar i rekommendationer och andra människors liv kanske blivit bättre med en total nedstängning och böter vid överträdelser

Men vad i helvete är det som gör att gamlingar ens sätter sig i den situationen? Jag vill gå till gymmet. Om Bror-Jakob, 92, ger fan i det så kommer jag inte smitta honom. Varför måste Bror-Jakob gå till gymmet? Varför måste vi alla lida för att Bror-Jakob inte vill följa folkhälsomyndighetens rekommendationer ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok, varför går det då så dåligt för Danmark trots att de använder samma strategi
som Norge och Finland?

Varför går det så dåligt för länderna med högre dödstal än oss och varför går det så dåligt för Norge och Finland jämfört med länderna med mycket lägre dödstal?
Danmark är litet och tätbefolkat och ligger på Kontinenten, med väldigt många genomresande. Antagligen har Kastrup varit en värre smittkälla än Arlanda och Gardemoen och det är korta avstånd för att sprida smittan över hela landet. De var sena med att dra igång sin strategi, så bromssträckan är lång. Men i början av Danmarks "lockdown" så låg de ganska lika med Sverige. Antal döda per miljon var länge ungefär samma, men kurvorna började efterhand glida isär, och nu ligger vi alltså dubbelt så högt som danskarna. Jag tolkar det som resultatet av att de valde en mer resolut linje med mer omfattande åtgärder, vilket gav ett bättre utfall än Sveriges, trots likartat utgångsläge och i grunden egentligen sämre förutsättningar (tätbefolkat, osv).

Att Norge och Finland klarat sig sämre än Mongoliet och Nya Zealand beror på att de var aningslösa i början. Det drällde in folk som hade varit på semester i Alperna och tog med sig smittan därifrån. Mongoliet har klarat sig för att de var mycket snabba med att stänga gränsen mot Kina när utbrottet började i Wuhan. Hade Norge och Finland varit lika snabba när det blev ett utbrott i Italien så hade de kunnat klara sig ännu bättre än de gjort. Att Nya Zealand klarat sig beror förstås på att det ligget mycket långt från Italien, och att de var snabba att agera när det dök upp enstaka fall av smittade. Norge hade också en del otur i början, med ett stort utbrott i vården, men de skärpte sig snabbt och fick läget under kontroll. Finland har haft lite jobbigt i Helsingforsregionen, men varit skickliga på att undvika smittspridning till resten av landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vissa tror på icke existerande gudar.
Du får tro på vad du vill.

Pandemrix-skandalen är inget påhittat. Trodde du det?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Gick förbi läsken och fick syn på ett pundarpatrask som stod och kaskadhosta rakt ut i affären. Gick förbi och muttra vilken något i stil med din jävla idiot.

Ställer mig bakom en åldring i kassan, på bra avstånd. Ser i ögonvrån att kaskadhostaren närmar sig mig med ett två fjuttiga folköl. Hon kryper sig närmare mig och frågar ifall hon får gå före mig i kön.

Jag snear och vrålar till henne att backa från mig och hålla sitt jävla avstånd, show some fucking respect.

Ja du om dina historier ska utgöra berättelser att ta på allvar, då måste nog först alla bli det du kallar för pundarpatrask.
Citera
2020-04-14, 17:49
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Men det kommer finnas dödsfall för idag som kommer läggas till kommande vecka så +/- 0. Vi ahr endast lag med rapporteringen men siffrorna ökar per dag, sneöga.
Ja men geniet där, hur många är det i snitt per dag de senaste 7 dagarna då? Det är ju bara att kolla på c19.se:s kurva för att se att de rapporterar mycket mer under veckorna än helgerna. Tror du viruset tar paus under helgerna?
Ja det ökar men inte speciellt brant, blir 5-10 fler per dag varje vecka.
Citera
2020-04-14, 17:49
Medlem
Citat:

Drar du till dig folk som hostar? Det va du som åkte tåg också?
Citera
2020-04-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Pandemrix-skandalen är inget påhittat. Trodde du det?

Du förstår inte att jag syftade till att du säger att Tegnell NJUTER av detta.

Det har du lika mycket belägg för som jag har av att du njuter sexuellt av nakenfoton på 3-åriga pojkar.
Citera
2020-04-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Men det kommer finnas dödsfall för idag som kommer läggas till kommande vecka så +/- 0. Vi ahr endast lag med rapporteringen men siffrorna ökar per dag, sneöga.

Att det löpande sker en ökning är uppenbart.
Skulle tippa på att snittet som dör med corona är ca 65-80 per dag/dygn i nuläget.
Imorgon kommer det säkerligen rapporteras in ett väldigt stort eftersläpande antal. Och sen får vi se hur det ser ut kommande dagar på veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in