2020-04-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Alternativa GM ligger liksom inte i tiden nu. Snart dom i målet så de flesta har gått vidare och sysslar med rätttegångsuppspelning, mordvapen o s v.

På tal om alternativa GM, jo då, SD:s tidigare imaginärt skapade och utsläppta hotfulla "Skogs-Mållgor är fortfarande ute på sina fria fötter och dansar Hjärsta-Rock bakom bullerplanket, frågan är bara om Ingv*r Backm*n hinner få tag på dom innan domen skall falla över sin klient SD ?

Jag har en fråga till dig gällande mordvapnet.

Om vi tänkte oss ett smalt runt rör (ihåligt) med en maxlängd av 3 decimeter, om vi då tänkte oss inom ett hus, var någonstans inom huset är enligt ditt tankesätt den säkraste platsen att gömma mordvapnet ?

Innan du svara, så tänk på att röret är smalt och framför allt ihåligt

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-14, 12:32
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
På tal om alternativa GM, jo då, SD:s tidigare imaginärt skapade och utsläppta hotfulla "Skogs-Mållgor är fortfarande ute på sina fria fötter och dansar Hjärsta-Rock bakom bullerplanket, frågan är bara om Ingv*r Backm*n hinner få tag på dom innan domen skall falla över sin klient SD ?

Om vi tänkte oss ett smalt runt rör (ihåligt) med en maxlängd av 3 decimeter, om vi då tänkte oss inom ett hus, var någonstans inom huset är enligt ditt tankesätt den säkraste platsen att gömma mordvapnet ?

Mvh/ @JokerMannen
Inuti dammsugarröret? Ba trycka ner skiten och ingen märker någonting.
Citera
2020-04-14, 12:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen
Lite om terminologin bara, ett rör är per definition ihåligt, annars är det en stång
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Instämmer.
Man blir erbarmeligt trött på såna slöfockar. Särskilt inom ett samhällsbärande yrke såsom polis. Samma med all blåljus- och sjukvårdspersonal. Buss- å taxichaufförer å en hel del flera yrken i samhällets tjänst.

Tänk om jag som sjuksköterska ser gamla gubben Olsson falla i golvet. Ska jag rycka på axlarna och bara gå därifrån och tänka att han klarar sig nog, det är ruter i gubben.
Fast här vill jag försvara polisen lite.
De träffar nog konstiga människor jämt och ständigt.
Om de skulle bli misstänksamma mot alla konstiga människor så skulle de få häcken full.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det viktiga där är snarare att det inte förekommer något blod!
Fel!
AB 147 förhör SD. Sid 640 Förhörsledare Peter Springare

FL l: Det är ju såhär Stefan .. vi har ju haft förhör med flera män som har haft sexuellt
umgänge med Lena.
MT: Mm .. mm ..
FLl: Det är ju flera män då ..
MT: Mm.

FL I: Och det finns bara en av dom här personerna som säger att hon .. Lena har blött vid ett
tillfälle och då avbröt dom omedelbart.. men det var inte den här mängden som du pratar om.
Citera
2020-04-14, 12:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jo tror han hade planerat det innan. Om man med innan menar att tankarna på att beröva henne livet växt med varje elakhet hon utsatt paret för..
För ordningens skull kanske jag bör tillägga att med vad kärringskvaller som hittills framkommit att jag inte är helt övertygad om att SD är rätt gärningsman. En aning om att detta falls smet består av ingredienser som kan överraska oss.
Vem tror du är gärningsman?
Hanna eller Malin?
Citera
2020-04-14, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fy fan vilket monster han är!

Angående fuskloggarna. Hur många dagar efter mordet tog det för Hanna Davidsson innan hon valde att logga om dem igen, för en tredje/fjärde gång?

Mindre än en månad.
Det är anmärkningsvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jo, 10 juni 2018 loggar HD om samtliga 17 loggar som LW tagit bort (för andra gången).

aktbilaga 162. sid 100 och framåt.
Citera
2020-04-14, 12:38
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Fel!
AB 147 förhör SD. Sid 640 Förhörsledare Peter Springare

FL l: Det är ju såhär Stefan .. vi har ju haft förhör med flera män som har haft sexuellt
umgänge med Lena.
MT: Mm .. mm ..
FLl: Det är ju flera män då ..
MT: Mm.

FL I: Och det finns bara en av dom här personerna som säger att hon .. Lena har blött vid ett
tillfälle och då avbröt dom omedelbart.. men det var inte den här mängden som du pratar om.
Ja precis. Stefan Davidsson ljuger som en häst travar..
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-14 kl. 12:40.
Citera
2020-04-14, 12:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Inuti dammsugarröret? Ba trycka ner skiten och ingen märker någonting.
Då skulle det inte synas men den som lyfte upp dammsugaren skulle upptäcka det direkt på vikten.
Hur misstänkt skulle inte det vara?
Citera
2020-04-14, 12:41
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Då skulle det inte synas men den som lyfte upp dammsugaren skulle upptäcka det direkt på vikten.
Hur misstänkt skulle inte det vara?
Ah nä detta var inget seriöst förslag så men tanken slog mig när jag läste frågan 😋
Citera
2020-04-14, 12:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Såpass. Inte ens en månad tog det.. Kanske fanns en tidspress där ja, att de riskerades att tas bort annars.

Skulle de ändå ha legat kvar på Hannas sida då, om de tagits bort pga hennes död, eller försvinner de totalt?

Nvm.. uppenbarligen ligger de kvar haha! Men går de att logga nu också?

Behövde Hanna de där loggarna för att komma upp i något eftertraktat snitt eller liknande? Jag kan noll om geocaching.

OBS frågar inte bara dig nu utan bara kastar ut dem! 😋

Det vore bättre om någon som kan GC svarar dig, men jag har uppfattat det som att det var väldigt viktigt för GC:arna att ta alla cacher som ingick i THOS GT.

Touren skulle avslutas i början av juli -18. Det var alltså viktigt att logga innan slutdatumet. Det är inte svårt att ana att det kan ligga en oerhörd prestige i att ha gjort alla loggningar. Särskilt för Davidssons eftersom de kläckte idén med THOS GT och varit drivande i projektet.

Det 2-åriga GC-Projektet stöttades av Region Örebro (RÖ) bl a med projektledaren JBE och med marknadsföring. RÖ bistod med ett antal miljoner till Örebrokompaniet som i sin tur stod för det ekonomiska i Touren. JBE vittnar om att Hanna var sjuk större delen av tiden och Lena fick ta över hennes plats. JBE blev personligt vän med Davidssons. Hon vittnar om att Lena var jätteduktig och att hon fick inte det beröm hon förtjänade. JBE berättar också att Lena alltid klev tillbaka de gånger HD var med.

------------

Länk till ett inlägg med samlad länkinfo till FUP, ljudupptagningar, stämningsansökan, P7, sammanfattning: www.flashback.org/sp71167087
Citera
2020-04-14, 12:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det vore bättre om någon som kan GC svarar dig, men jag har uppfattat det som att det var väldigt viktigt för GC:arna att ta alla cacher som ingick i THOS GT.

Touren skulle avslutas i början av juli -18. Det var alltså viktigt att logga innan slutdatumet. Det är inte svårt att ana att det kan ligga en oerhörd prestige i att ha gjort alla loggningar. Särskilt för Davidssons eftersom de kläckte idén med THOS GT och varit drivande i projektet.

Det 2-åriga GC-Projektet stöttades av Region Örebro (RÖ) bl a med projektledaren JBE och med marknadsföring. RÖ bistod med ett antal miljoner till Örebrokompaniet som i sin tur stod för det ekonomiska i Touren. JBE vittnar om att Hanna var sjuk större delen av tiden och Lena fick ta över hennes plats. JBE blev personligt vän med Davidssons. Hon vittnar om att Lena var jätteduktig och att hon fick inte det beröm hon förtjänade. JBE berättar också att Lena alltid klev tillbaka de gånger HD var med.

------------

Länk till ett inlägg med samlad länkinfo till FUP, ljudupptagningar, stämningsansökan, P7, sammanfattning: www.flashback.org/sp71167087

Då förstår man bättre hennes känsla av att bli straffad. Först duger hon. Till att ha sex med och till att få ta stor plats i detta stora med geocache. Sen avfärdad och duger i smyg. Och plötsligt ska HD ta sin plats i solglansen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in