2020-04-14, 11:53
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Falskloggarna
Är det någon som fått helt klart för sig varför var det så livsviktigt för HD att efter LWs död logga tillbaka sina falskloggar som Lena tog bort för henne? Nu ligger LW:s GC-konto och cacher kvar, men vad hade hänt med HD:s loggningar om LW:s konto hade raderats efter att hon dött?

SD i rättssalen
Jag upplever det som att SD vill framstå som duktig, klok och förstående - ungefär som en person som gärna viker ut och in på sig för vara andra till lags. Har man ingen historik kan man nog lätt förledas av hans ord i kombination med hans omanliga röst och barnsliga utseende.

Vet man inte att det här är personen har googlat på hur man mördar sitt barn utan att det ska synas, funderat allvarligt på att ge dödshjälp till frugan, är en vanelögnare, en storfuskare i såväl jobb (slarvade vid besiktningar av projekt) som sport (fuskloggningar), en make som varit otrogen under 6 års tid, har hotat döda älskarinnan och hennes barn, kräver att älskarinnan ska lyda blint när han gett order om radiotystnad, att han vill fortsätta ha sex i smyg när otroheten är avslöjad och begär att älskarinnan ska konversera via krypterade Telegram, att han går igång på att spana och speja på andra, gärna arrangerar närbilder på döda djur med synliga inälvor, vill bli hjälte, drömmer om att piloter svimmar så att han kan få landa planet, filmar/fotograferar ovetande objekt och lyser in i fönster med stark ficklampa för att skrämmas, smyger in i andras hus och placerar saker, genomför utpressande inspelningsförhör med barn som smygtagit strössel, får utbrott på sin bästa vän när dennes hund springer lös på hans tomt, inte klarar att hantera sin äldsta dotter utan att ta i för hårt i armen och har brutit sin näve minst en gång för att han slagit den i väggen.

Vet man inte detta skulle man kunna tro att SD är oskyldigt misstänkt och inte alls förstå att den här mannen kan bli livsfarlig med ett tillhygge i handen - särskilt om han upplever att hans självbild har kränkts.

------------

Länk till ett inlägg med samlad länkinfo till FUP, ljudupptagningar, stämningsansökan, P7, sammanfattning: www.flashback.org/sp71167087
Fy fan vilket monster han är!

Angående fuskloggarna. Hur många dagar efter mordet tog det för Hanna Davidsson innan hon valde att logga om dem igen, för en tredje/fjärde gång?
Citera
2020-04-14, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är nog en blandning av alla 3, skulle iaf jag tro. På frågan om han är svartsjuk lyckades han faktiskt finta åklagaren lite även om hans svar kom lite väl sent. Han började i stället prata om avundsjuka som är en annan sak, även om dessa 2 ofta sker samtidigt.

Jag läser tråden bakifrån och fram för att komma kapp.
Lyssnade igår på SDs förhör nr 2.

Och jag slås av hur fint SD parerar åklagarens frågor. Han är dels lite kort i tonen, vilket jag uppfattar nästan som att han vill visa vem som har "kommando", vilket hon låter honom tro (som jag uppfattar det). Han svarar väldigt skarpt ja, nej ibland med en konstpaus efter innan det lite längre svaret kommer. Det verkar också som att han lite fint glider på svaren så att det ska se ut som att det inte är så farligt (precis som du skriver "fintar", genom att ändra på ordalydelsen) eller lägger ansvaret på L*ena, att det var hon som ville det osv.

När åklagaren visar på att han sagt något annat i förhör glider han ytterligare några snäpp, nästan obemärkt på svaret så att det passar både det han säger i rättegången och i förhör.

Han säger också (precis som jag har märkt förut) att han gör skillnad på förhör i utredningen där han medverkar för att hjälpa utredningen, medan här är det en rättegång och det är skillnad.

Hans sex är nu inte längre gymnastisk sex utan sex som inte är kortisar, och att blödningarna var så små att de knappt märktes utan ibland kunde han upptäcka något i kalsongen.

Och L*ena var avundsjuk på resan, för att hon själv inte kunde kosta på sig sådan resor. Lögner, lögner, lögner.

Han är enormt manipulativ. men jag tror inte att han lurar åklagaren.

Frågan är om han lurar Tingsrätten.
Jag måste säga att om jag inte visste att han har svarat på annat sätt tidigare och inte hade läst mängder av konversationer och förhör, skulle jag förmodligen tro på hans version mycket mer.

Nu tror jag knappt på honom när han kanske säger sanningen.
Citera
2020-04-14, 11:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Falskloggarna
Är det någon som fått helt klart för sig varför var det så livsviktigt för HD att efter LWs död logga tillbaka sina falskloggar som Lena tog bort för henne? Nu ligger LW:s GC-konto och cacher kvar, men vad hade hänt med HD:s loggningar om LW:s konto hade raderats efter att hon dött?

SD i rättssalen
Jag upplever det som att SD vill framstå som duktig, klok och förstående - ungefär som en person som gärna viker ut och in på sig för vara andra till lags. Har man ingen historik kan man nog lätt förledas av hans ord i kombination med hans omanliga röst och barnsliga utseende.

Vet man inte att det här är personen har googlat på hur man mördar sitt barn utan att det ska synas, funderat allvarligt på att ge dödshjälp till frugan, är en vanelögnare, en storfuskare i såväl jobb (slarvade vid besiktningar av projekt) som sport (fuskloggningar), en make som varit otrogen under 6 års tid, har hotat döda älskarinnan och hennes barn, kräver att älskarinnan ska lyda blint när han gett order om radiotystnad, att han vill fortsätta ha sex i smyg när otroheten är avslöjad och begär att älskarinnan ska konversera via krypterade Telegram, att han går igång på att spana och speja på andra, gärna arrangerar närbilder på döda djur med synliga inälvor, vill bli hjälte, drömmer om att piloter svimmar så att han kan få landa planet, filmar/fotograferar ovetande objekt och lyser in i fönster med stark ficklampa för att skrämmas, smyger in i andras hus och placerar saker, genomför utpressande inspelningsförhör med barn som smygtagit strössel, får utbrott på sin bästa vän när dennes hund springer lös på hans tomt, inte klarar att hantera sin äldsta dotter utan att ta i för hårt i armen och har brutit sin näve minst en gång för att han slagit den i väggen.

Vet man inte detta skulle man kunna tro att SD är oskyldigt misstänkt och inte alls förstå att den här mannen kan bli livsfarlig med ett tillhygge i handen - särskilt om han upplever att hans självbild har kränkts.

------------

Länk till ett inlägg med samlad länkinfo till FUP, ljudupptagningar, stämningsansökan, P7, sammanfattning: www.flashback.org/sp71167087

Klokt och insiktsfullt. Och tydligt beskrivet av SD. Säger mig att han är en klassisk psykopat. De är trevliga och tilltalande på ytan. Först när du skrapar inser du hur ruttet det är inne i. Jag tror inte att det var helt tydligt från början att just LW skulle stryka på foten. Jag tror även att det hade kunnat bli HD om LW hade varit "lättare" att kontrollera.
Citera
2020-04-14, 12:04
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Klokt och insiktsfullt. Och tydligt beskrivet av SD. Säger mig att han är en klassisk psykopat. De är trevliga och tilltalande på ytan. Först när du skrapar inser du hur ruttet det är inne i. Jag tror inte att det var helt tydligt från början att just LW skulle stryka på foten. Jag tror även att det hade kunnat bli HD om LW hade varit "lättare" att kontrollera.
Ja det tror jag med och det var ju också nära där ett tag. Stefan är en mästermanipulatör och tankarna på att mörda någon har nog följt med honom väldigt länge. Till slut räckte det inte med hot om våld, han var tvungen att utöva den slutgiltiga makten.
Citera
2020-04-14, 12:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Fy fan vilket monster han är!

Angående fuskloggarna. Hur många dagar efter mordet tog det för Hanna Davidsson innan hon valde att logga om dem igen, för en tredje/fjärde gång?

En skribent i tråden (minns inte vem) berättade att HD loggade om 17 loggar den 10 juni -18.

------------

Citera
2020-04-14, 12:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
VAD SKULLE DU SAGT OM DU BYTER UT LENAS NAMN MOT STEFANs OCH HDs I SAMMA FRÅGOR?

”Vad tänker du om att byta ut mot att SD och HD skulle begränsa sitt liv som du anser att LW skulle gjort? Det var trots allt SD som var otrogen mot sin fru.”

EFTERSOM JAG INTE ANSER ATT LW
SKULLE BEGRÄNSA SITT LIV ENLIGT
DET DU PÅSTÅR SÅ KAN JAG INTE BYTA
UT LW MOT SD OCH HD.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-14 kl. 12:20.
Citera
2020-04-14, 12:12
Medlem
N*a: "Han har psykopatlook". N*a försöker beskriva Stefan. Han har inte gillat honom de senaste åren. Framförallt inte sen SD fick Jerry att avsluta relationen med Lena.

Varför visste HD att Lena var borta redan kl 07.30-8.00? N*a berättade aldrig det för W*lma.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-14 kl. 12:20.
Citera
2020-04-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Vad tänker du om att byta ut mot att SD och HD skulle begränsa sitt liv som du anser att LW skulle gjort? Det var trots allt SD som var otrogen mot sin fru.”

EFTERSOM JAG INTE ANSER ATT LW
SKULLE BEGRÄNSA SITT LIV ENLIGT
DET DU PÅSTÅR SÅ KAN JAG INTE BYTA
UT LW MOT SD OCH HD.

Orm! Du slingrar dig konstant.

Lena var inte felfri. Vem är det?

Hon var tidvis elak i sin desperation, ställde höga krav även om SD inte varit gift, men ditt nedsvärtande av henne är patetiskt. Ring SOA och be om en sotning av skallen.

Men då släpper jag diskussionen och gläds åt scrollafunktionen.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-04-14 kl. 12:23. Anledning: Tillägg
Citera
2020-04-14, 12:17
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
En skribent i tråden (minns inte vem) berättade att HD loggade om 17 loggar den 10 juni -18.

------------

Såpass. Inte ens en månad tog det.. Kanske fanns en tidspress där ja, att de riskerades att tas bort annars.

Skulle de ändå ha legat kvar på Hannas sida då, om de tagits bort pga hennes död, eller försvinner de totalt?

Nvm.. uppenbarligen ligger de kvar haha! Men går de att logga nu också?

Behövde Hanna de där loggarna för att komma upp i något eftertraktat snitt eller liknande? Jag kan noll om geocaching.

OBS frågar inte bara dig nu utan bara kastar ut dem! 😋
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-14 kl. 12:22.
Citera
2020-04-14, 12:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det står i FUP att hon hade betydligt
mer än sex stycken älskare efter
skilsmässan så den siffran är en fantasi
men inte från mig.

Att hon hade sperma från tre olika män
i sina otvättade trosor står i FUP.
I nio av tio trosor fanns det sperma. Dessutom i 13 av 14 hittade trosskydd.

AB 147 förhör SD. Sid 70-78
En .. teknisk undersökning och bland annat gjort beslag .. eh beslagsnummer eh BG,
beslagsnummer 100191 och där har vi punkt I till l O som är trosor tagna från hennes bostad
då .. tvättkorg och i badrum eh .. tio par trosor, nio av dom så är.. alla är använda ska jag säga
men nio av dom innehåller Lenas DNA. Och i samma nio par så finns det spermie .. och i inget av dom här paren så finns det förekomst av blod.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-14 kl. 12:31.
Citera
2020-04-14, 12:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om jag inte visar källa så blir jag inte trodd.
Om jag visar källa så blir jag anklagad för
att svartmåla och hata.

Om någon är intresserad av sanningen så
är det bara att läsa LWs
internetkonversation i FUP.
Det gör nog de flesta.
Därför tillför dina egna tolkningar av det du läser ingenting till tråden.
Har du ens läst förhören med HD eller fantiserar du om vad hon har upplevt?
Citera
2020-04-14, 12:28
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I nio av tio trosor fanns det sperma. Dessutom i 13 av 14 hittade trosskydd. Även på ringen och kjolen hon hade på sig vid det aktuella tillfället hittades väl sperma?

AB 147 förhör SD. Sid 70-78
En .. teknisk undersökning och bland annat gjort beslag .. eh beslagsnummer eh BG,
beslagsnummer 100191 och där har vi punkt I till l O som är trosor tagna från hennes bostad
då .. tvättkorg och i badrum eh .. tio par trosor, nio av dom så är.. alla är använda ska jag säga
men nio av dom innehåller Lenas DNA. Och i samma nio par så finns det spermie .. och i inget av dom här paren så finns det förekomst av blod.
Det viktiga där är snarare att det inte förekommer något blod!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in