2020-04-02, 20:03
Medlem
Mimurs avatar
Drog mig för att titta på det senaste avsnittet för jag visste att jag skulle bli förbannad, men tittar på det i alla fall. Och visst blir man ju förbannad.
Oerhört konstigt att de på något sätt försöker kokettera med att det är "äckligt mycket pengar" som hon är skyldig både företag o privatpersoner. Men tänker hon inte att det är "äckligt" vid varje tillfälle när hon begär ett borgenärlån, handlar på systemet, åker på spahelger och till Vietnam, öser pengar på skönhetsprodukter och annan shopping. Och en jävla hund eller två!
"Svårt att be om hjälp" säger hennes bästis.... Buhuu!
"Ansvarslöst" sammanfattade ju Magdalena det utmärkt som.
Att Magdalena valde att ha på sig en skinnkjol en liten stund var ju också välkommet!
Citera
2020-04-02, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Drog mig för att titta på det senaste avsnittet för jag visste att jag skulle bli förbannad, men tittar på det i alla fall. Och visst blir man ju förbannad.
Oerhört konstigt att de på något sätt försöker kokettera med att det är "äckligt mycket pengar" som hon är skyldig både företag o privatpersoner. Men tänker hon inte att det är "äckligt" vid varje tillfälle när hon begär ett borgenärlån, handlar på systemet, åker på spahelger och till Vietnam, öser pengar på skönhetsprodukter och annan shopping. Och en jävla hund eller två!
"Svårt att be om hjälp" säger hennes bästis.... Buhuu!
"Ansvarslöst" sammanfattade ju Magdalena det utmärkt som.
Att Magdalena valde att ha på sig en skinnkjol en liten stund var ju också välkommet!

Enligt en kommentar på Lyxfällans sida på Facebook har hon 3 hundar 😏
Citera
2020-04-03, 15:29
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
Enligt en kommentar på Lyxfällans sida på Facebook har hon 3 hundar 😏
Ännu värre då alltså! Man kan ju undra om det verkligen är tillåtet att ha hur många hundar som helst när man har så mycket skulder
Citera
2020-04-04, 01:24
Medlem
Sämsta avsnittet! Jag har förvisso inte orkat se alla, men jag vill minnas att förr så var de hårdare och tvingade deltagarna, eller ens provocerade dem med försäljning av husdjur.

Jag kan tycka att det ÄR lite känsligt att sälja folks djur. Lite som att kanske sälja deras barn.

Å andra sidan så kan jag tycka att soc. borde omhänderta barn, om föräldrar är så dumma så de hellre köper Red Bull och cigaretter för pengarna, än blöjor och mat till barnen.

Hur som helst, så var det SÅ mesigt av Lyxfällan att de lät henne hållas med sin resa.

Jag tyckte mig förstå att programlederskan försökte rädda sig och Lyxfällans "ansikte" i sista scenen, men nej...

Samt att jag håller med om att någon BELÖNING skulle väl kärringen INTE ha. Helt sjukt ju... Eller är det kanske den enda lön de får för sin medverkan i programmet?

De fixade jobb åt henne, men det jobbet hade hon väl bytt ut mot något annat med snällare arbetstider, tyckte jag mig höra henne säga tills hon tystades ner av Lyxfällantanten som försökte verka sträng.

Men OM det dessutom var så, så borde hon, deltagerskan, få BÖTA för sitt deltagande. Att det kanske kunde funnits någon annan som fått hjälpen istället. Att de ordnar ALLTID jobb, ofta bättre lånevillkor, så belöning... Mest fascinerad är jag över att de alltid finner arbete åt alla deltagare och undrar om de har någon sorts V.I.P. - kö ? Att alla andra som sökt jobben har så klart haft sämre cv:n? Nej, det tror jag inte och tycker att det är högst orättvist mot de jag tror varit andra sökande, med BÄTTRE MERITER men som nog inte ens fått komma på intervju, för att det är så mycket finare att få en Lyxfällandeltagare...
Citera
2020-04-04, 01:42
Medlem
Ju mer jag tänker på det, så desto mer påminner Lyxfällan mig om... Reklam för Kinderägg! Att det är ju INGET som är verklighetsförankrat! TYVÄRR! De lyckas sälja skrotbilar till överpris, förvisso har de på sistone nog varit sämre på att få ihop bättre lån, men sedan fixar de fram jobb- SÅ DÄR BARA! Att det måste ju kännas som ett HÅN för alla som verkligen sitter och SÖKER jobb, vilket latmaskarna i detta program ju inte verkar ha gjort. Det KUNDE ju vara mer intressant att följa hur det kanske EGENTLIGEN är att söka jobb, hur många jobb hinner man söka, skildrandet av att bli ratad etc. Men nej, här skall deltagarna ha allt serverat och helt utan samvete mot de som kanske sökt jobbet som sitt hundratioende och som kanske hade bättre meriter(nog ALLA gånger.).

Sedan får de belöning.

Fullmakten är ingen fullmakt. Mer än att försöka lura tittarna med.

Nej, jag skulle ÖNSKA en helt annan sorts "Lyxfällan". Där resor blev inställda, husdjuren sålda(om än i sista hand.), soc. fick veta att föräldrarna prioriterat pizza framför hyran och hellre köper Red Bull och cigg än mat och blöjor till sina barn...

Nu är det ju bara trams. Samt inte alls verklighetsförankrat, att ingen kan ju bli hjälpt av det programmet. Snarare lurad. Att man kanske försöker sälja sin skrotbil, ha loppis, ringer banken, söker jobb men NÄÄÄÄ, det blev ju inte alls så där enkelt och bra som Lyxfällan vill påskina att det skulle vara.
Citera
2020-04-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Fast det där stämmer väl knappast, torde vara nästa veckas avsnitt som släpps nu i kväll på Viaplay.
Kvällens avsnitt ska vara om någon tant som spelat bort det mesta.

Alltså denna kvinnan, inte en chans i världen att hon får kontroll på det där. Kändes inte som hon tog det på allvar?!

Och sen snubben som köpte lite saker av henne, sälja iPad, möbler och han ger 4500:-. Hade hon lagt iPad på tradera hade hon fått mer, de ”skrot” köparna tar verkligen chansen...
Citera
2020-04-05, 12:19
Medlem
En tanke jag ofta får när jag nån gång ser ett avsnitt av Lyxfällan är att vad dessa människor behöver är inte att vara med i tv och skämma ut sig, utan vad de behöver är en God Man. För ärligen, har man misskött sin ekonomi så enormt som många i programmet gjort, vansinnesbeslut efter vansinnesbeslut, ofta dessutom med fler barn än de har råd med, borde de ens anses vara myndiga egentligen? Men visst, det vore väl oerhört kränkande för individen, men vad många av dessa människor behöver är nog ändå en utomstående som håller ett öga på vad pengarna läggs på och kan gå in och sätta stopp. Alla kan fucka up sin ekonomi, det kan absolut komma en storm av olyckliga omständigheter som sänker budgeten, men normalbegåvade människor inser att då måste man sälja bilen, avboka resan eller skaffa ett billigare boende. Det kallas att vara vuxen. Kanske är det en följd av att vi oftast har pengarna digitalt idag, många kan kanske inte ta in pengarnas värde om de inte har dem i handen? Det blir ett magiskt kort, i alla fall tills räkningen kommer. Eller är en stor del av populationen i dag förvuxna bebisar som maniskt upprepar att de förtjänar en massa saker som de helt enkelt inte har råd med?
Citera
2020-04-05, 12:38
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Sämsta avsnittet! Jag har förvisso inte orkat se alla, men jag vill minnas att förr så var de hårdare och tvingade deltagarna, eller ens provocerade dem med försäljning av husdjur.

Jag kan tycka att det ÄR lite känsligt att sälja folks djur. Lite som att kanske sälja deras barn.

Å andra sidan så kan jag tycka att soc. borde omhänderta barn, om föräldrar är så dumma så de hellre köper Red Bull och cigaretter för pengarna, än blöjor och mat till barnen.

Hur som helst, så var det SÅ mesigt av Lyxfällan att de lät henne hållas med sin resa.

Jag tyckte mig förstå att programlederskan försökte rädda sig och Lyxfällans "ansikte" i sista scenen, men nej...

Samt att jag håller med om att någon BELÖNING skulle väl kärringen INTE ha. Helt sjukt ju... Eller är det kanske den enda lön de får för sin medverkan i programmet?

De fixade jobb åt henne, men det jobbet hade hon väl bytt ut mot något annat med snällare arbetstider, tyckte jag mig höra henne säga tills hon tystades ner av Lyxfällantanten som försökte verka sträng.

Men OM det dessutom var så, så borde hon, deltagerskan, få BÖTA för sitt deltagande. Att det kanske kunde funnits någon annan som fått hjälpen istället. Att de ordnar ALLTID jobb, ofta bättre lånevillkor, så belöning... Mest fascinerad är jag över att de alltid finner arbete åt alla deltagare och undrar om de har någon sorts V.I.P. - kö ? Att alla andra som sökt jobben har så klart haft sämre cv:n? Nej, det tror jag inte och tycker att det är högst orättvist mot de jag tror varit andra sökande, med BÄTTRE MERITER men som nog inte ens fått komma på intervju, för att det är så mycket finare att få en Lyxfällandeltagare...

Det var Patrick som var grinig och hård, när Lyxfällan tog bort honom programledare så dog ganska mycket av programmet, nu är det så jäkla mjäkigt så det finns inte. Sen han försvann så vågar ju inte övriga programledare ställa några krav på deltagarna och då faller ju hela vitsen med lyxfällan.

Programmet har gjort sitt och borde läggas ner.
Citera
2020-04-06, 17:42
Medlem
Zoom008s avatar
Vilken vidrig människa och mjäkigt programledare. Man häpnar och jag tycker att programmet spelat ut sig själv sen lång tid tillbaka. Den här deltagaren påminner till 100% om en granne jag hade i liknande ålder och hon var fullproppad med substanser av nervlugnande. Har glömt vad pillren hette. Kärringen såg helt död ut i ansiktet och den enda gången hon sken upp var när hon fick syn på Philip. Hemsk människa och inte förvånande att systembolaget var välbesökt. Väninnan såg också härjad och fyllsvullen ut. En typisk kärring som man förr såg på den lokala puben.

Efter detta program känns det ännu mer bortkastad tid att titta då hon lyckades sälja saker och sen resa iväg till Vietnam. Jag fick känslan först av att hon kanske snattat mycket kläder men så dök alla kreditskulder upp. Jag önskar att människan får bita i det sura äpplet och bosätta sig bland alla karlar i parken. Äckligaste människan hittills i serien inklusive den fjantiga programledare. Tack och hej, leverpastej.

Sen kan man fundera över hur det gick med det nya halvtidsjobbet? Bad hon om semester innan hon hann börja?
Senast redigerad av Zoom008 2020-04-06 kl. 17:48.
Citera
2020-04-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det var Patrick som var grinig och hård, när Lyxfällan tog bort honom programledare så dog ganska mycket av programmet, nu är det så jäkla mjäkigt så det finns inte. Sen han försvann så vågar ju inte övriga programledare ställa några krav på deltagarna och då faller ju hela vitsen med lyxfällan.

Programmet har gjort sitt och borde läggas ner.

Här är ett klipp från när även Magnus blev arg:

https://youtu.be/bzTticqnZWY

Samt ja, det är så mjäkigt nu, så jag vet inte ens varför de skall skriva kontrakt om det sedan inte gäller?

Men det blir ju även roligare att titta på, när deltagarna liksom "vaknar upp" och inser att det är inte bara att anmäla sig till programmet och få allt ordnat. Som det var en deltagare som blev jättupprörd när de hotade att sälja hans hästar. Jag har för mig att det finns flera andra avsnitt också, där det tagit hus i helvete när de hotat att sälja djuren, sedan någon som blev arg när hans tv-spel skulle säljas och en massa annat, som gjorde programmet roligare att se på. Men nog även till en nyttigare upplevelse för deltagarna. För även om de nog aldrig behövde sälja sina djur, så verkade de ju vakna och ta sitt ansvar.
Citera
2020-04-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Här är ett klipp från när även Magnus blev arg:

https://youtu.be/bzTticqnZWY

Samt ja, det är så mjäkigt nu, så jag vet inte ens varför de skall skriva kontrakt om det sedan inte gäller?

Men det blir ju även roligare att titta på, när deltagarna liksom "vaknar upp" och inser att det är inte bara att anmäla sig till programmet och få allt ordnat. Som det var en deltagare som blev jättupprörd när de hotade att sälja hans hästar. Jag har för mig att det finns flera andra avsnitt också, där det tagit hus i helvete när de hotat att sälja djuren, sedan någon som blev arg när hans tv-spel skulle säljas och en massa annat, som gjorde programmet roligare att se på. Men nog även till en nyttigare upplevelse för deltagarna. För även om de nog aldrig behövde sälja sina djur, så verkade de ju vakna och ta sitt ansvar.
Detta avsnitt som du hänvisar till var - mig veterligen - det enda avsnitt där Lyxfällan "misslyckats" med att lösa problem i själva programmet.

Sedan finns det naturligtvis en massa fall i Lyxfällan där det inte gått som det var tänkt - och som avlöjas i Aftonbladet o.dyl., men det är en annan sak.
Citera
2020-04-14, 20:11
Medlem
DyslexiKungens avatar
Är du arbetslös sök dig till lyxfällan👌sen shoppa i Ullared
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in