2020-04-13, 17:54
Medlem
Trollene er desperate her nå.
Citera
2020-04-13, 17:58
Medlem
.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-13 kl. 18:14.
Citera
2020-04-13, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Familiemedlem ringte – skal ikke ha fått svar"

"Anne-Elisabeth Hagen snakket med ektemannen sin klokken 09.14, ifølge politiet. Kort tid senere skal et annet familiemedlem ha ringt til henne"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar

Fra tidslinjen i samme artikkel: "Elektriker Tommy Skansen ringer til Anne-Elisabeth Hagen klokken 09.48, men han får ikke svar. Politiet er kjent med at kvinnen på et tidspunkt slutter å besvare anrop."

Hvis dette familiemedlemmet ringte før elektrikeren ringte, hvorfor mener politiet at AE forsvant i tidsrommet 09:14 og 09:48 (før elektrikeren ringte)? Hvorfor kan ikke AE ha forsvunnet tidligere og ev før det familiemedlemmet ringte (dersom vedkommende ringte før elektrikeren)?
"Hvorfor kan ikke AE ha forsvunnet tidligere og ev før det familiemedlemmet ringte (dersom vedkommende ringte før elektrikeren)?", spør du.

Jeg forstår ikke hvorfor du spør.

Politiet mener at AEH mest sannsynlig forsvant i tidsrommet 09:14 og 09:48 - jeg er ikke uenig i det.
Siste livstegn fra AEH var en samtale kl 09:14 - det betyr selvsagt at hun kan ha blitt bortført når som helst før kl 09:48 etter førstnevnte samtale.
Citera
2020-04-13, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
OK: Det er lettere å menge seg med en lettere sinnsforvirra 7 barnsmor enn med en 70 år gammel slu rev. Enkelte lukter lunta raskere enn andre.

Ja, nå kjenner vi jo ikke denne 7barnsmoren. Selv om hun antakeligvis var gal og skrudd, så betyr ikke det at hun er dum. Mener det er verdt et forsøk. Bruker man lang nok tid på å bygge opp et vennskap, og aldri nevner saken, så plutselig en dag åpner han seg kanskje når han er skjenkt nok. Blir sikkert vanskeligere å infiltrere TH, men ikke umulig. Hvis man bruker rett person.
Citera
2020-04-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"Hvorfor kan ikke AE ha forsvunnet tidligere og ev før det familiemedlemmet ringte (dersom vedkommende ringte før elektrikeren)?", spør du.

Jeg forstår ikke hvorfor du spør.

Politiet mener at AEH mest sannsynlig forsvant i tidsrommet 09:14 og 09:48 - jeg er ikke uenig i det.
Siste livstegn fra AEH var en samtale kl 09:14 - det betyr selvsagt at hun kan ha blitt bortført når som helst før kl 09:48 etter førstnevnte samtale.
Jeg beklager at jeg skrev så klossete. Jeg tenkte på hvis familiemedlemmet ringte uten å få svar en tid før (feks kl 9:30) elektrikeren ringte, så høres det merkelig ut for meg at politiet har satt tidsvinduet helt til 9:48 (hvis tidsvinduet er satt akkurat på det tidsrommet pga ubesvarte anrop).
Citera
2020-04-13, 18:43
Avslutad
Citat:
Jeg beklager at jeg skrev så klossete. Jeg tenkte på hvis familiemedlemmet ringte uten å få svar en tid før (feks kl 9:30) elektrikeren ringte, så høres det merkelig ut for meg at politiet har satt tidsvinduet helt til 9:48 (hvis tidsvinduet er satt akkurat på det tidsrommet pga ubesvarte anrop).
Det har jeg ikke tenkt på - det er et poeng.

Jeg forsto hva du mente når jeg fikk tenkt meg om - men du kom meg i forkjøpet
Citera
2020-04-13, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Hvis du mener at en ukjent dna profil er dna profilen til en av de to som bor (bodde) i huset, tenker jeg begrepet håpløs skrue passer bedre på deg enn på meg. Og til deg og dere andre som tror TH er GM her, et blodspor må vel være et glimrende spor for å bygge opp under en kidnappingshistorie med voldelige GM? Altså ganske dumt å forsøke å fjerne det da, hvis det er det som har blitt gjort.

Står det noen plass at blodet har blitt forsøkt fjernet eller vasket vekk? Hvis det hadde blitt vasket vekk, men at man fant rester av blod ved å bruke UV-lys eller andre metoder , så ville man jo ikke kunne si at det i utgangspunktet var en mindre mengde blod, slik som politiet jo har sagt.
Senast redigerad av Orderud. 2020-04-13 kl. 18:49.
Citera
2020-04-13, 18:52
Medlem
Citat:
Det har jeg ikke tenkt på - det er et poeng.

Jeg forsto hva du mente når jeg fikk tenkt meg om - men du kom meg i forkjøpet
Takk! Og det var det du skrev om elektrikeren som fikk meg til å tenke.
Så det kan godt hende at elektrikeren var inne i huset rett etter 9:48 og at det er det som er grunnen til at politiet satte akkurat det tidspunktet (9:48) på tidsvinduet for forsvinningen.

AE kunne jo feks ha gitt elektrikeren nøkkel til huset to uker i forveien da hun og elektrikeren avtalte at han skulle komme og bytte kjøkkenlampene.

Så hvis elektrikeren låste seg inn og var vitne på at AE ikke var i huset, så kan politiet være sikre på at hun forsvant før 9:48. Jeg tror at du nettopp løste den delen av gåten

Og kanskje han byttet kjøkkenlampene som avtalt.

I så fall, hvis sporene ble laget av GM etter at elektrikeren var der, og elektrikeren ikke så de sporene (hvis han burde ha sett de), så vet politiet at sporene ble plantet av noen etter at elektrikeren var der.

Jeg tror at han ville ha lagt merke til at det lå eiendeler på en stol like innenfor ytterdøren dersom han kom inn gjennom den døren, hvis AEs eiendeler allerede lå der.

Jeg tror at noen av disse personlige eiendelene til AE var ting som hun alltid hadde med seg når hun skulle ut fra huset.

"Brøske kommenterer ikke de personlige eiendelene over kanalen, utover å si at de er relevante, «ettersom at de er funnet på et sted i huset som er sentralt for det som har skjedd»."
"- De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet, sier Brøske videre."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-har-funnet-strips-hjemme-hos-anne-elisabeth-hagen/71633799
Senast redigerad av POlROT 2020-04-13 kl. 19:07.
Citera
2020-04-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Står det noen plass at blodet har blitt forsøkt fjernet eller vasket vekk? Hvis det hadde blitt vasket vekk, men at man fant rester av blod ved å bruke UV-lys eller andre metoder , så ville man jo ikke kunne si at det i utgangspunktet var en mindre mengde blod, slik som politiet jo har sagt.
Nei, det er ikke blitt nevnt eller skrevet noe om det. Gassa skrev at h*n tolket det slik ut fra det som stod i siste reportasje VG skrev om saken: «Jeg tolker det til at de tilhører enten AEH eller TH, og at blodsporene etter AE er forsøkt fjernet som igjen vil peke på kun en person.»
Citera
2020-04-13, 19:56
Avslutad
Citat:
Takk! Og det var det du skrev om elektrikeren som fikk meg til å tenke.
Så det kan godt hende at elektrikeren var inne i huset rett etter 9:48 og at det er det som er grunnen til at politiet satte akkurat det tidspunktet (9:48) på tidsvinduet for forsvinningen.

AE kunne jo feks ha gitt elektrikeren nøkkel til huset to uker i forveien da hun og elektrikeren avtalte at han skulle komme og bytte kjøkkenlampene.

Så hvis elektrikeren låste seg inn og var vitne på at AE ikke var i huset, så kan politiet være sikre på at hun forsvant før 9:48. Jeg tror at du nettopp løste den delen av gåten

Og kanskje han byttet kjøkkenlampene som avtalt.

I så fall, hvis sporene ble laget av GM etter at elektrikeren var der, og elektrikeren ikke så de sporene (hvis han burde ha sett de), så vet politiet at sporene ble plantet av noen etter at elektrikeren var der.

Jeg tror at han ville ha lagt merke til at det lå eiendeler på en stol like innenfor ytterdøren dersom han kom inn gjennom den døren, hvis AEs eiendeler allerede lå der.

Jeg tror at noen av disse personlige eiendelene til AE var ting som hun alltid hadde med seg når hun skulle ut fra huset.

"Brøske kommenterer ikke de personlige eiendelene over kanalen, utover å si at de er relevante, «ettersom at de er funnet på et sted i huset som er sentralt for det som har skjedd»."
"- De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet, sier Brøske videre."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-har-funnet-strips-hjemme-hos-anne-elisabeth-hagen/71633799
Eller at døren var ulåst?! Jeg har ikke tenkt så mye på akkurat hvordan elektrikeren kom seg inn i huset - jeg henger meg mest opp i at politiet setter tidsrommet frem til kl 09:48.
Dette har blitt nevnt i tråden tidligere av flere enn meg.
Senast redigerad av Havhest 2020-04-13 kl. 20:29.
Citera
2020-04-13, 20:12
Medlem
Citat:
Eller at døren var ulåst?! Jeg har ikke tenkt så mye på akkurat hvordan elektrikeren kom seg inn i huset - jeg henger meg mest opp i at politiet setter tidsrommet frem til kl 09:48.
Dette har blitt nevnt i tråden tidligere av flere enn meg.
Ja, døren kan jo ha vært ulåst
Og elektrikeren kan jo ha tenkt at AE bare var ute en kort tur. Han hadde vel også utført elektrikerarbeid der tidligere (om jeg har forstått rett), og det kan hende at AE og elektrikeren hadde avtale om at han bare kunne gå inn og starte med jobben hvis hun ikke var hjemme når han kom.

Uansett - hvis det var slik - så tror jeg at GM ikke visste at elektrikeren hadde en avtale med AE akkurat da. Fordi: Da ville elektrikeren oppdage de plantede sporene hvis de var laget før 9:48. Og fordi hvis sporene ble plantet senere på dagen ville jo elektrikeren kunne vitne om at de plantede sporene ikke var der kl 9:48.

Elektrikeren ville kanskje hørt valpen som var innestengt på det rommet hvis valpen var i huset, hvis elektrikeren var inne i huset?

Hva om valpen og sporene ble plassert i huset av noen etter at elektrikeren hadde vært i huset og skiftet kjøkkenlampene?
Citera
2020-04-13, 20:26
Avslutad
Citat:
Ja, døren kan jo ha vært ulåst
Og elektrikeren kan jo ha tenkt at AE bare var ute en kort tur. Han hadde vel også utført elektrikerarbeid der tidligere (om jeg har forstått rett), og det kan hende at AE og elektrikeren hadde avtale om at han bare kunne gå inn og starte med jobben hvis hun ikke var hjemme når han kom.

Uansett - hvis det var slik - så tror jeg at GM ikke visste at elektrikeren hadde en avtale med AE akkurat da. Fordi: Da ville elektrikeren oppdage de plantede sporene hvis de var laget før 9:48. Og fordi hvis sporene ble plantet senere på dagen ville jo elektrikeren kunne vitne om at de plantede sporene ikke var der kl 9:48.

Elektrikeren ville kanskje hørt valpen som var innestengt på det rommet hvis valpen var i huset, hvis elektrikeren var inne i huset?

Hva om valpen og sporene ble plassert i huset av noen etter at elektrikeren hadde vært i huset og skiftet kjøkkenlampene?
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt stor tro på teorien din, om at AEH ble bortført/drept et annet sted enn i hjemmet. Men når du sier det sånn (dette med valpen), så kan du ha rett, hvis det stemmer at elektrikeren var inni huset.

Edit:
Det har blitt sagt i media at elektrikerens taushetsplikt har blitt opphevet. Så da kan vi gå utifra at politiet mener at det som evt elektrikeren så på åstedet, eller vet om saken, ikke vil ødelegge for etterforskningen.

Edit:
Dette med at det ble funnet strips/buntband på åstedet, ble lekket til pressen samtidig med informasjonen om at elektrikeren hadde avtale med AEH på forsvinningsdagen (og opphevet taushetsplikt mm) ble kjent.
Senast redigerad av Havhest 2020-04-13 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in