Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Det har jeg ikke tenkt på - det er et poeng.
Jeg forsto hva du mente når jeg fikk tenkt meg om - men du kom meg i forkjøpet

Takk!

Og det var det du skrev om elektrikeren som fikk meg til å tenke.
Så det kan godt hende at elektrikeren var inne i huset rett etter 9:48 og at det er det som er grunnen til at politiet satte akkurat det tidspunktet (9:48) på tidsvinduet for forsvinningen.
AE kunne jo feks ha gitt elektrikeren nøkkel til huset to uker i forveien da hun og elektrikeren avtalte at han skulle komme og bytte kjøkkenlampene.
Så hvis elektrikeren låste seg inn og var vitne på at AE ikke var i huset, så kan politiet være sikre på at hun forsvant før 9:48. Jeg tror at du nettopp løste den delen av gåten
Og kanskje han byttet kjøkkenlampene som avtalt.
I så fall, hvis sporene ble laget av GM etter at elektrikeren var der, og elektrikeren ikke så de sporene (hvis han burde ha sett de), så vet politiet at sporene ble plantet av noen etter at elektrikeren var der.
Jeg tror at han ville ha lagt merke til at det lå eiendeler på en stol like innenfor ytterdøren dersom han kom inn gjennom den døren, hvis AEs eiendeler allerede lå der.
Jeg tror at noen av disse personlige eiendelene til AE var ting som hun alltid hadde med seg når hun skulle ut fra huset.
"Brøske kommenterer ikke de personlige eiendelene over kanalen, utover å si at de er relevante, «ettersom at de er funnet på et sted i huset som er sentralt for det som har skjedd»."
"- De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet, sier Brøske videre."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-har-funnet-strips-hjemme-hos-anne-elisabeth-hagen/71633799