2020-04-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Edit: Vilket borde bli runt den 20 April.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
6/5 tydligen

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den kommer 6/5.

#TeamÅsaHiding

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nej lite senare 6/5 det tar en tid att få ihop domen.

Ok, tackar för svar! Då får jag sudda/uppdatera i min almanacka.
Jag utgick från tidigare tråduppgifter, se ovan och under (citeringsfunktionen kan ej hantera bakvänd kronologi).

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
21 april har noterats i mitt huvud som datum för domen och när man kan börja lyssna.
Citera
2020-04-13, 19:30
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jääääävlar va han ljuger om blodet. Det är ju faktiskt nästan så att han skäms när han säger det? Han får iaf knaaappt fram det 😂 Vilket riksmongo det där monstret är

Förresten så hittar man alla klipp här

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Jag hittade inte först heller trots betalning men där är hela spellistan

Om han är normalbegåvad som läkaren sagt så borde han fatta att han är körd. Men det kan bli andra toner i hovrätten om han straffas med livstidsstraff i TR.
Citera
2020-04-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Absolut, ett mycket trovärdigt sätt,

SD har alltid framstått som en mycket trovärdig man i allt som vederbörande sagt.

Jag undrar över varför SD fortfarande sitter häktad ?

Mvh/ @JokerMannen

Ja, det undrar vi alla.
En sån skötsam karl, som t.o.m patrullerar sitt bostadsområde, kan väl inte vara en mördare?

Kommer osökt att tänka på "Snälle-Bengt"... en ulv i fårakläder.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-13 kl. 19:37.
Citera
2020-04-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det fetade, i ordningsföljd (förstås)

Det borde blivit pinsamt för Team Davidsson när LW raderade HD:s fuskloggar om inte annat. I ett spel/aktivitet där belöningen är beundran och, antar jag, fusk är lika med uteslutning eller i vart fall inte ses med blida ögon hos andra seriösa utövare.
Dock är det lite konstigt att HD loggade de 17 fusk-burkarna i efterhand och fick dem godkända, om jag förstått det rätt.
Hon verkar umgås med andra gamla cashare i nutid. Varför blev hon inte bannad av dem? Och är någon hon umgås med idag mer än bara kompis?

Klart det var planerat! Platsen är undanskymd och symbolisk. Själva handlingen med antalet slag är en symbolik i sig.
Jag tror att SD visste om platsen och precis som du säger har han förespeglat att cashen var trashad och LW reagerade direkt/ blev lurad av reagera direkt.
Kanske så enkelt som att SD skickade ett meddelande på Telegram att han observerat någon där och sen gått och tittat till cashen och sett att den var trashad. Han Telegrammar till LW att komma dit och att han är där och väntar på henne. Eftersom det var sen kväll så var hon välklädd och välskodd med tanke på att det är lite knölig terräng och kanske lite väta i gräset. Hon hade givetvis med sig telefonen och möjligen en ficklampa, vilka båda två GM tog med sig efter förrättat värv.

Mycket troligt scenario.
Citera
2020-04-13, 19:44
Medlem
Hydraheads avatar
Lyssnade nyss på "nya" Rättegångspodden på Youtube. Vilken självgod vidrig människa han är. Fy fan.
Kan tyvärr inte söka i tråden (?) men är det någon som vet om man måste betala för att lyssna på resten?
Har tidigare betalat för prenumeration för "gamla" rättegångspodden men det var katastrofalt.
Citera
2020-04-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Lyssnade nyss på "nya" Rättegångspodden på Youtube. Vilken självgod vidrig människa han är. Fy fan.
Kan tyvärr inte söka i tråden (?) men är det någon som vet om man måste betala för att lyssna på resten?
Har tidigare betalat för prenumeration för "gamla" rättegångspodden men det var katastrofalt.
Det kommer ut ett gratis avsnitt om dagen runt 21-tiden om jag förstått rätt. Jag råkade bli medlem när jag tryckte på bli medlem och fortsatte. Så jag kör en prenumeration tills detta är färdiglyssnat.

Varför var det katastrofalt för att du tidigare betalat för detta?
Citera
2020-04-13, 19:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Det kommer att släppas ett avsnitt varje kväll om jag fattat rätt så om du har tålamod behöver du inte betala - betalar du kan du lyssna på alla direkt.
Citera
2020-04-13, 19:53
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kommer ut ett gratis avsnitt om dagen runt 21-tiden om jag förstått rätt. Jag råkade bli medlem när jag tryckte på bli medlem och fortsatte. Så jag kör en prenumeration tills detta är färdiglyssnat.

Varför var det katastrofalt för att du tidigare betalat för detta?
Ok, tack! Det var stora problem med att kunna lyssna. Det hängde sig osv. Det var podme. Men det kanske har fixat till sig.
Citera
2020-04-13, 19:54
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det kommer att släppas ett avsnitt varje kväll om jag fattat rätt så om du har tålamod behöver du inte betala - betalar du kan du lyssna på alla direkt.
Tackar!
Citera
2020-04-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ok, tack! Det var stora problem med att kunna lyssna. Det hängde sig osv. Det var podme. Men det kanske har fixat till sig.
Jag har lyssnat på 7 avsnitt idag - inte minsta lilla problem.
Citera
2020-04-13, 19:57
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Jag tror fan att jag gör detsamma. Vill lyssna rakt igenom.
Citera
2020-04-13, 19:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag är inne på nr 3 nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in