Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Den 11e eller12e Maj var Lena på G ut i skogen för ett möte med SD. Alltså bara 2-3 dagar innan hon mördades. Hon pratade i telefonen med en man vid det tillfället - och ropade ut "hallå" 3 ggr vid skogskanten.
Alltså under de dagarna som SD var där och ringde polisen i ett fejksamtal gällande de "mållgor" han sa sig ha sett och kände sig hotad av. För att skylla på nån annan. Dessa mållgor ska ha varit omväxalnde män och kvinnor. Särskilt utomeuropeiska män.
Han hade antagligen redan riggat för mord.
Hon visste att SD var där. Men eftersom hon pratade i telefonen så visade sig inte SD. Lena gick då hem igen.
Detta är ju känt för många av oss, men jag kan tyvärr inte hitta det i bilagorna.
Någon?
Jo detta känner jag väl till.
Men någonstans framkom att han ställdes inför frågan om LW kunde ha kommit
med / ut och att han då svarade att han inte ville utsätta henne för någon risk.
Kan varit ett kompissamtal.
Vet att jag läst det.
För 11-12 maj -18 var väl enda gången då det (enligt SD!) fanns risk för LW att gå ut.
Kan inte ha varit vid annat tillfälle.
Kanske han i förhör fick frågan, kom in på Lena och sade så.
Han kan ha sagt någonstans att han hade möte med henne, till någon (kompis eller förhör)
men sa till henne att gå hem igen (ljugit för den han pratade med alltså)?
Eller hade han kontakt med LW den natten och hon undrade varför han inte fanns där de
överenskommit, och han svarat att konstiga typer kommit i vägen.
Ja, det var nog hans förklaring till LW varför han inte var där och att han inte ville att hon
skulle gå ut.
Logiskt så borde hon ha undrat så det stämmer nog med minnet.
Han kunde inte träffa henne sedan, för att mörda henne, då han kunde uppmärksammas av polis som kopplade två + två.