2020-04-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han ville ju inte att LW skulle komma dit, när att det var skummisar på gång, den 11-12 maj, så tror inte
att han bad henne komma dit om han sagt att det var skummisar på g nu heller.
Men något hände som gjorde att hon bröt sitt chat -samtal och begav sig ut.

Hon pratade i mobilen med en man. J.
Citera
2020-04-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
N har födelsedag 17/10

Tackar!
Citera
2020-04-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nä, men alltså ursäkta mig, men du menar alltså på riktigt att SD skulle ha lurat ut LW genom att säga att det är tre män, som han meddelat varit på väg att råna honom ett par dagar tidigare, ute och hoppar jämfota på hennes burk? Varför i alla världar skulle hon ge sig ut ensam mitt i natten för att rädda en burk och riskera livet? Det är ju en alldeles fantastisk risk han tar i så fall, dagen innan han ska åka till USA. Nej, han måste ha varit betydligt mer säker på att kunna ha ihjäl henne.

Fattar hur du tänker.
Men detta var 2 olika dagar.
Citera
2020-04-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon pratade i mobilen med en man. J.

I samband med planering av den förestående Norge-grupp -resan, pratade eller chattade hon med några personer som skulle vara med.
.. J var nog den sista av dem.
Kanske var det chat med dem, samtal med J. då, menar du?
Citera
2020-04-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Jag fick använda skämskudden här. Kringe. "Jag LÄT mugglaren ta burken." Vem bryr sig liksom? De tar cachandet så gravallvarligt. Verkligen på liv och död. Stärker ju tesen att LW gärna fick kn-lla med SD men inte sudda HDs hennes cacher.

LW introducerades till cachandet när HD var sjuk. Hade HD redan börjat med cachandet innan sjukdomen? Annars kan man tänka att i takt med att hon återtog sin make, så skulle hon också lära sig cacha ännu bättre än älskarinnan. Vara roligare, sportigare och smartare än konkurrenten. Började hon innan sjukdomen så ville hon väl återta sin plats hos både SD och cachgänget.

Mordet har förmodligen mer o göra med cachandet än med kärlekslivet.

Det fetade längst ner:
Det verkar vara på det viset.
Sjuka människor.
Citera
2020-04-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den 11e eller12e Maj var Lena på G ut i skogen för ett möte med SD. Alltså bara 2-3 dagar innan hon mördades. Hon pratade i telefonen med en man vid det tillfället - och ropade ut "hallå" 3 ggr vid skogskanten.
Alltså under de dagarna som SD var där och ringde polisen i ett fejksamtal gällande de "mållgor" han sa sig ha sett och kände sig hotad av. För att skylla på nån annan. Dessa mållgor ska ha varit omväxalnde män och kvinnor. Särskilt utomeuropeiska män.

Han hade antagligen redan riggat för mord.

Hon visste att SD var där. Men eftersom hon pratade i telefonen så visade sig inte SD. Lena gick då hem igen.

Detta är ju känt för många av oss, men jag kan tyvärr inte hitta det i bilagorna.

Någon?

Jo detta känner jag väl till.
Men någonstans framkom att han ställdes inför frågan om LW kunde ha kommit
med / ut och att han då svarade att han inte ville utsätta henne för någon risk.
Kan varit ett kompissamtal. Vet att jag läst det.
För 11-12 maj -18 var väl enda gången då det (enligt SD!) fanns risk för LW att gå ut.
Kan inte ha varit vid annat tillfälle.

Kanske han i förhör fick frågan, kom in på Lena och sade så.
Han kan ha sagt någonstans att han hade möte med henne, till någon (kompis eller förhör)
men sa till henne att gå hem igen (ljugit för den han pratade med alltså)?
Eller hade han kontakt med LW den natten och hon undrade varför han inte fanns där de
överenskommit, och han svarat att konstiga typer kommit i vägen.
Ja, det var nog hans förklaring till LW varför han inte var där och att han inte ville att hon
skulle gå ut.
Logiskt så borde hon ha undrat så det stämmer nog med minnet.
Han kunde inte träffa henne sedan, för att mörda henne, då han kunde uppmärksammas av polis som kopplade två + två.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-13 kl. 19:20.
Citera
2020-04-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är ju nåt med det där. De är på tårna. Nåt är hemligt. LW smyger ut trots att hon har ett ensamt barn hemma. Enl SD gör hon i princip aldrig så, eller högst ogärna. Det är som om LW försökte förekomma honom genom att arbeta på en tidpunkt då han/andra antar att hon är upplåst av barn, födelsedag och resa (som flyttats fram en dag...).

Och: om ’LW aldrig i världen skulle avslöja en ny cache’, så får man ju direkt för sig att SD har vana eller vägar eller i alla fall vilja att spionera på/övervaka henne, antingen via att knata omkring och spana, ev. avläser konton/trafik (finns det några belägg för det?), eller, när det gäller just detta, har HD till att speja — eller vad det nu kan röra sig om...

Det fanns ju en diskussion kring avstånd till andra cacher också, alltså i praktiken revirstridsfrågor. Där SD skulle hjälpa LW mäta avstånd. Han är väl lite ordningsman på fler sätt än ett och vill att det ska funka antar jag. Han kanske hålls ansvarig bland GC-”folk” om saker blir fel. Det är ju omedelbart publikt allt de gör.

Och sen en extremt utarbetad cache (M-F-S-S) av LW på platsen som blev trashad av okänd...

Nu finns ju en förplanering. Från GM:s sida. Annat kan man inte tänka sig. Och SD är ju då rätt sur på LW redan, får man ju anta. Och vi har följetången med HDs fuskloggande. Samtidigt messar LW o SD saker som om inget hade hänt. Kaka o det där.

Det finns en form av högt uppdriven anspänning får man anta. Det är liksom akvarieföreningens totala sammanbrott som ligger i vågskålen. Förtvivlade medlemmar på väg att löpa amok med mest fiskhåvar som tillhygge eller i bästa fall torrfoderflingburkar som granater. Alltså en form av legalt vakuum av förekomma o förekommas.

SD måste ju ha spejat på henne.
Antingen har hon gått ut själv till platsen, och han följt efter, eller så har han vetat om var platsen var (på ett ungefär) och sagt åt henne att nån var på väg att paja hennes grejer.

Eller: har han sagt att slynglarna från häromdan var tillbaka och höll på att paja hennes grejer? Att det var de som hade pajat M-F-S-S? Och att polisen nog inte ville rycka ut igen?

Det är ju nåt med det där...

Det fetade, i ordningsföljd (förstås)

Det borde blivit pinsamt för Team Davidsson när LW raderade HD:s fuskloggar om inte annat. I ett spel/aktivitet där belöningen är beundran och, antar jag, fusk är lika med uteslutning eller i vart fall inte ses med blida ögon hos andra seriösa utövare.
Dock är det lite konstigt att HD loggade de 17 fusk-burkarna i efterhand och fick dem godkända, om jag förstått det rätt.
Hon verkar umgås med andra gamla cashare i nutid. Varför blev hon inte bannad av dem? Och är någon hon umgås med idag mer än bara kompis?

Klart det var planerat! Platsen är undanskymd och symbolisk. Själva handlingen med antalet slag är en symbolik i sig.
Jag tror att SD visste om platsen och precis som du säger har han förespeglat att cashen var trashad och LW reagerade direkt/ blev lurad av reagera direkt.
Kanske så enkelt som att SD skickade ett meddelande på Telegram att han observerat någon där och sen gått och tittat till cashen och sett att den var trashad. Han Telegrammar till LW att komma dit och att han är där och väntar på henne. Eftersom det var sen kväll så var hon välklädd och välskodd med tanke på att det är lite knölig terräng och kanske lite väta i gräset. Hon hade givetvis med sig telefonen och möjligen en ficklampa, vilka båda två GM tog med sig efter förrättat värv.
Citera
2020-04-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nä, men alltså ursäkta mig, men du menar alltså på riktigt att SD skulle ha lurat ut LW genom att säga att det är tre män, som han meddelat varit på väg att råna honom ett par dagar tidigare, ute och hoppar jämfota på hennes burk? Varför i alla världar skulle hon ge sig ut ensam mitt i natten för att rädda en burk och riskera livet? Det är ju en alldeles fantastisk risk han tar i så fall, dagen innan han ska åka till USA. Nej, han måste ha varit betydligt mer säker på att kunna ha ihjäl henne.
Kolla mitt svar till Lonnrot alldeles ovanför. Det är väl en gångbar teori?
Citera
2020-04-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Du har haft många kloka inlägg i denna tråd som jag läst, "vi" får ha tålamod vad som framkommer i tr-domen maj.

Kommer inte TR-domen runt 20-21 april?
Citera
2020-04-13, 19:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
6/5 tydligen
Citera
2020-04-13, 19:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Den kommer 6/5.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-13, 19:21
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Nej lite senare 6/5 det tar en tid att få ihop domen.

De har även andra mål, som måste slutföras.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-13 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in