2020-04-13, 18:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har för mig att FtF var tänkt för N, ja. efter hemkomsten från USA!
Så är mitt minne.
Det stod något om "överraskning" för N ... Kan ha fel i detalj.
Men det var A som sov över och skulle fira födelsedag då.
De kan ju ha kommit på att båda sönerna skulle uppvaktas på så sätt.
Vet inte när N fyllde år eller om det ev fanns annan anledning att överraska honom.
N har födelsedag 17/10
Citera
2020-04-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har precis lyssnat på del 1 av förhöret med SD. Åklagaren verkar först satsa på svartsjukemotivet men kommer ingen vart med det. Sedan verkar det som hon satsar på utpressningsmotivet men även det spåret avfärdar SD på ett, som jag tycker, trovärdigt sätt.

Absolut, ett mycket trovärdigt sätt,

SD har alltid framstått som en mycket trovärdig man i allt som vederbörande sagt.

Jag undrar över varför SD fortfarande sitter häktad ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-13, 18:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter ju helt sjukt.
Har tidigare skrivit att jag tror att deras förhållande kanske var sado/mach och att Lena möjligen kunde blöda då och då. Men inte i den utsträckningen som SD försökt att skryta med. Han vill väl framstå som en häftig älskare, men begriper inte hur fel det låter.

Nja han verkar egentligen rätt ovillig att prata om sexet faktiskt - nästan lite generad. Jag tror visst att dom hade mkt sex men inte våldsamt på det sättet som han beskriver. Får inte alls ihop den bilden.
Citera
2020-04-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JGs trapp på landet har jag tidigare tänkt på. Men nu verkar det inte som att SD varit på deras lantställe för att hjälpa till med den. (Aktbilaga 150, sid 390) Han hade visst inte varit där på hela sommaren trodde JGs sambo (tror jag ). Att JG skulle ha gått så långt att han murar i ett tillhygge känns väldigt långsökt tror jag.

JGs roll tror jag har varit att han blivit duperad av sin vän (som inte är en vän på riktigt) och att han har haft tveeggade känslor runt honom. Han har undanhållit saker för polisen, raderat på mobilen och mått tjyvtjockt över sitt eget beteende som han nu har svårt att förlikas med.
Han är rädd om sitt eget rykte, vilket gör honom otroligt "känslig" och orolig så att han tar till dumma strategier, vilket komplicerar det ännu mer.

Precis. Jag tror att JG mår riktigt skit av allt detta. Den han trodde var en vän - nu har JG insett att den sk vännen SD bara utnyttjade honom för sina egna syften och att han själv bara var ett redskap.
En sk nyttig idiot.

Tror faktiskt inte har annat deltagande i mordhistorien än att han har hört och förstått en del. Han måste må riktigt jävla dåligt. Det är vad jag tror.
Citera
2020-04-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Håller med dig, SD vet precis vad han ska svara eftersom han läst Fup både baklänges och framlänges, han har haft all tid i världen att memorera Fup:en, hans tankeverksamhet går på högvarv, i sin enrummare.

Att han "låter" trovärdig betyder inte att han är oskyldig.

Mycket bra skrivet, speciellt det sista.

Själv klart har SD memorerat FUP:et och resten tycker jag talar sitt klarspråk.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-13, 18:38
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Absolut, ett mycket trovärdigt sätt,

SD har alltid framstått som en mycket trovärdig man i allt som vederbörande sagt.

Jag undrar över varför SD fortfarande sitter häktad ?

Mvh/ @JokerMannen
SD är trovärdig angående de två motiven jag nämnde. Om han är GM så tror jag mer på någon slags provokation, värre än den i bilen.

Bäst kanske att tillägga att man får inte döda någon bara för att man blir provocerad.
Citera
2020-04-13, 18:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Många nya infallsvinklar där.
Han kan absolut ha haft span på henne på ett eller annat sätt, antingen genom att han har via hennes inloggningar har koll på vad hon pysslar med, och/eller att han har via henne fått veta att hon har haft någon plan för kvällen.

Hade ju glömt det där med att mäta avståndet, som skulle kunna vara ytterligare en grej som han kunnat förespegla att han skulle hjälpa henne med. Och tänk att jag nästan hade glömt det där med revirstiden mellan SD och LW med cacher i området.

Nu blev det mycket griller i huvudet, förutom HDs fuskloggande.

Jag tror ju också starkt på att det inte är en slump att L*enas fina cach blev trashad.

Lustigt hur SD måste typ poängtera det på rättegången, att det var glinungar som måste förstöra den.

För mycket geocahinggrejor runt detta mord och mordplatsen och generalrepet, loggremsor och opublicerade cachar.

Det var HD eller SD som trashade den, det är jag säker på. Nej, det är för många frågetecken.

Jag tror han bara stod utanför hennes fönster med ett stort fånigt leende och kastade slängkyssar eller så, han hade nog bestämt sig för att "charma" ut henne. Inga spår skulle lämnas i cyberspace.

Nötis: Pentagon.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-13, 18:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Men HD visste ju inte heller att affären pågick.

Jag tolkar det som att det menas att LW
hotade att berätta om den otrohet som
varit innan april -17.

”Men här i ljudfilen säger JG att LW var aktiv; "styrde och ställde" och skrev till HD
med hot om att berätta om otroheten offentligt...

... då LW enligt JG ville komma åt HD (hans egna ord).”
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-13 kl. 18:46.
Citera
2020-04-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om du går in på själva kanalen och klickar på spellistor så kan du se hur avsnitten ligger och vad de innehåller. Du ser alla avsnitten även om du inte kan öppna alla om du inte är medlem då.

Ja egentligen ska man ju vänta - men jag är lite störd så - blev medlem för att kunna sträcklyssna. Gör ofta likadant med serier.

Det ska man inte lyssna på innan läggdags, bara ett tips
Citera
2020-04-13, 18:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det ska man inte lyssna på innan läggdags, bara ett tips

Inte vidare mörkrädd av mig Men tack för tipset
Citera
2020-04-13, 18:54
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Mycket bra skrivet, speciellt det sista.

Själv klart har SD memorerat FUP:et och resten tycker jag talar sitt klarspråk.

Mvh/ @JokerMannen

Du har haft många kloka inlägg i denna tråd som jag läst, "vi" får ha tålamod vad som framkommer i tr-domen maj.
Citera
2020-04-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han ville ju inte att LW skulle komma dit, när att det var skummisar på gång, den 11-12 maj, så tror inte
att han bad henne komma dit om han sagt att det var skummisar på g nu heller.
Men något hände som gjorde att hon bröt sitt chat -samtal och begav sig ut.

Den 11e eller12e Maj var Lena på G ut i skogen för ett möte med SD. Alltså bara 2-3 dagar innan hon mördades. Hon pratade i telefonen med en man vid det tillfället - och ropade ut "hallå" 3 ggr vid skogskanten.
Alltså under de dagarna som SD var där och ringde polisen i ett fejksamtal gällande de "mållgor" han sa sig ha sett och kände sig hotad av. För att skylla på nån annan. Dessa mållgor ska ha varit omväxalnde män och kvinnor. Särskilt utomeuropeiska män.

Han hade antagligen redan riggat för mord.

Hon visste att SD var där. Men eftersom hon pratade i telefonen så visade sig inte SD. Lena gick då hem igen.

Detta är ju känt för många av oss, men jag kan tyvärr inte hitta det i bilagorna.

Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in