2020-04-13, 19:08
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Verkar vara en hel del karlar med. Men överlag går stöttandet hand i hand med sympati för den vänstra skalan politiskt. Förstår personligen inte denna koppling men motstånd mot FHM och Anders ses som fult och inget man skyltar med om man inte vill bli stämplad som Sverigedemokrat.
Kopplingen till politisk hemvist är för mig ologisk och jag är så trött på det här svart/vita tänkandet.

Jag tror att de har panik. De är rädda och kan inte göra kalla kalkyler utan, följer bara order så att säga. För att kunna ifrågasätta något i detta läget krävs först att man en klarar av att göra en analys, och det kan inte alla. Därefter får man inte vara i panik, och många är i panik. Kan inte svara på hur man annars kan försvara en människa som haft så fel/ljugit.
Citera
2020-04-13, 19:09
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Syrgas kan man få på recept. Kolpatienter har syrgas tex så jag ser inte varför äldre på vårdboenden inte skulle kunna få syrgas. Låter märkligt. Att det finns en iver nästan att ta livet av äldre har jag förstått men det måste ju finnas gränser? Vad skulle ursäkten vara för att vägra syrgas?

Nä. Det kan omöjligt vara brist på syrgas.

Ansvariga som MSB t ex har ju haft 2 månader på sig att förbereda innan pandemin kom hit, med att ställa upp laddningsstationer/maskiner för syrgas, fixa tuber och organisera distributionskanalerna i landet till åldringsvård och hemtjänst.

Det såg man ju redan på filmerna från Wuhan i januari hur det stod fullt med syrgastuber från svetsaggregat och annat i entreer och korridorer på sjukhusen, så det är såklart redan fixat!

Svenska myndigheter är handlingsförlamade och ha inte förmågan att tänka logiskt. Samma gäller politiker.
Först när allt är över ska dom analysera vad som hände men det kommer att ta åratal om dom ens klarar av det. Dessa människor i statliga myndigheter är helt enkelt inte vana att arbeta eftersom det brukar aldrig hända något i Sverige. Tumrullning genererar bra lön så varför anstränga sig.
Citera
2020-04-13, 19:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jo det är precis vad den säger.

Titta längst upp på sidan så ser du att det i dagsläget ligger 529 patienter på IVA.

Addera sedan siffrorna från dom staplarna du länkade så ser du att det blir bra mycket mer än dom 529 som ligger på IVA just nu.

Ja den sidan avspeglar samtliga som vårdats på intensiven för corona. Men alla över nittio har dött förutom 1. De rosa är de som avlidit de andra ligger väl kvar på iva eller flyttats till vanlig avdelning
Citera
2020-04-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Slut på masker, slut på utrustning, slut på kemikalier som ska rena vattnet. Inte ens i de fattigaste länderna har jag hört att de har aviserat slut på dricksvatten. VAD ÄR DET SOM HÄNDER? De inom berörda myndigheter hade en uppgift, att se till att beredskap finns. Vem ska ta ansvar, eller ska svensken återigen mumla lite och sedan glömma allt...

Sverige är ett skitland. Västvärldens Nordkorea.

Svensk idiotism är en blandning av idioti och feminism. Arrogans, inkompetens, falskhet och självgodhet ingår i receptet.

Sverige är det enda landet som inte stängde skolorna. Skolbarn smittar sina föräldrar som jobbar inom vård, omsorg och äldreboende.

Svensken är konflikträdd, naiv, lättmanipulerad och hjärntvättad precis som vilken nordkorean som helst.
Det Svenska etablissemanget ljuger för oss och vi väljer att spela med.
Vi ska hata Trump. Vi ska hata Ryssland. Vi ska hata Ungern. Vi ska hata män. Vi ska hylla Tegnell. Vi ska betala världens högsta skatter. Vi ska tycka att det är mycket bra med fortsatt massimport av sexslavar till kåta feministkärringar. Vi ska vara skrämda för klimatet men viruset är helt okej. Vi ska inte träffas fler än 49 men skolor och förskolor med hundratals barn är helt okej. Vi ska acceptera att MSB har inte gjort ett dugg. Vi ska acceptera att sjukvården styrs av inkompetenta politiker. Vi ska acceptera att justitieministern är frisörska, vi ska acceptera att statsministern är svetsare, vi tror att vi är bäst i världen men vår arrogans kommer att vara vår nedgång.
Citera
2020-04-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Skolvärlden berättar att flera grundskolor i Stockholmstrakten stänger. Huvudsakligen högstadiet än så länge får hemundervisning, vad jag kan utläsa. Verkligheten hinner ikapp...

” Vi har högstadieskolor där 50 procent av lärarna är borta, och kvarvarande lärare tvingas vicka för sjuka kollegor när de egentligen ska planera sina egna lektioner, och det går ju inte.”

https://skolvarlden.se/artiklar/flera-grundskolor-stanger-helt-eller-delvis-efter-pask

Egentligen kommer vi nog att göra som Danmark, Tyskland osv, men vi drar ut på skiten i ett år istället ☠
Citera
2020-04-13, 19:11
Medlem
Torsuss avatar
Det som gör mig lite bekymrad är att siffrorna för tredje världen börjar stiga på allvar nu. Och detta är bara BEKRÄFTADE fall. Jag misstänker att mörkertalet är enormt här. Det som vidare gör mig mer bekymrad är följdsjukdomar som kommer i dess kölvatten i och med undermålig sjukvård...

Jag tänker då på bakteriella sjukdomar som får fäste...Jag är också säker på att detta på ett eller annat sätt kan spilla över på västvärlden också...eller vad tror ni andra? Är jag ängslig i överkant?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha hur var det med mattekunskaperna nu? Som sagt, du har tidigare hävdat en HÖGRE dödlighet för corona, nu hänvisar du till en undersökning som har LÄGRE dödlighet

Så när du har räknat klart så kan du återkomma och berätta vilken dödlighet du tror corona har.

Citera vad du menar.

Nu hittar du bara på.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Detta kommer onekligen bli en av de intressantaste dokumentärerna man sett på mycket mycket länge, man tycks vara inne samma spår som en annan varit inne på ända från början!

Premiär Apr 7, 2020 The first documentary movie on the origin of CCP virus

Join Epoch Times senior investigative reporter Joshua Philipp as he looks into the origins of the novel coronavirus—the CCP virus.

Philipp's investigation covers the facts from the Huanan Seafood Market to the Wuhan Institute of Virology. As he digs deeper, he finds suspicious activity connected to China's communist authorities and its military. Through the investigation, featuring top scientists and national security experts, a more complete understanding of the situation surrounding the rise of this pandemic is unearthed. Official reports and publicly available information soon lead to more questions and surprising findings.

“Additional studies of Shi Zhengli very strongly support the idea that this new coronavirus came from a recombination event. That is a cutting and pasting of two different viruses. So her work proves or strongly supports the hypothesis that it could not possibly have been generated in a natural zoonodic transmission, but had to come from a hospital setting, the laboratory setting, almost certainly the biosafety level 4 Wuhan research facility.”

“The Epoch Times... detailed investigation of the origin of the coronavirus broadcast Tuesday in an online documentary... uncovered evidence — a Chinese scientific paper published on Jan. 7 in Nature — indicating that the new coronavirus is closely related to two SARS-like virus samples from bats obtained by the People’s Liberation Army and studied at a military research center in Nanjing, China.

https://www.theepochtimes.com/coronavirusfilm

01:55 Part 1 The Story of The Seafood Market
09:34 Part 2 The Mysterious Gene Sequence
17:47 Part 3 The Discoveries of Dr. Shi Zhengli
28:50 Part 4 The Secret of the Wuhan P4 Laboratory
43:43 Part 5 Facing The Pandemic
Tack Grumpy ☺
Citera
Medlem
The COVID Tracking Project collects and publishes the most complete testing data available for US states and territories.
https://covidtracking.com/data
All our information comes from state/district/territory public health authorities—or, occasionally, from trusted news reporting, official press conferences, or (very occasionally) tweets or Facebook updates from state public health authorities or governors. We cite all sources in the spreadsheet and discuss the dataset’s constantly fluctuating oddities in the annotations that accompany each state’s data on our website and in the spreadsheet.
Citera
2020-04-13, 19:12
Medlem
Zvennees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag håller med dig. Tänkte på en sak. Sista intervjun med Löfven innan påsken där han uppmanade oss att inte resa om det inte var absolut nödvändigt. I slutet frågade reporten var han skulle fira påsken, Stefan svarade där jag alltid brukar fira. På frågan var det var sa han att det kunde han inte avslöja pga säkerhetsskäl. Tycker för svenska folket och moralen borde han helt enkelt sagt i år firar i hemma i Stockholm

Här ute i Roslagen fullkomligt vimlar det av Stockholmare, familjer och gamla människor.
Det är kaos i affärerna och alla FB grupper tjafsas det om att man minsann kan åka till sin sommarstuga.

Såg på aktuellt att Norrtälje hade högst andel utresta Stockholmare nu i Påsk.

Alla verkar tolka informationen på sitt eget sätt vilket är helt galet
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men rätt ska vara rätt:
35000/6000000 = 0,58% (inte 5,8%)

Jaha, han svamlar om att jag missade en nolla i uträkningen
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Skolvärlden berättar att flera grundskolor i Stockholmstrakten stänger. Huvudsakligen högstadiet än så länge får hemundervisning, vad jag kan utläsa. Verkligheten hinner ikapp...

” Vi har högstadieskolor där 50 procent av lärarna är borta, och kvarvarande lärare tvingas vicka för sjuka kollegor när de egentligen ska planera sina egna lektioner, och det går ju inte.”

https://skolvarlden.se/artiklar/flera-grundskolor-stanger-helt-eller-delvis-efter-pask

Ja, det var ju bara en tidsfråga. Nu får vi se om skolorna ute i landet kan hålla ut till terminens slut för nån allmän skolstängning ser det inte ut att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in