2020-04-13, 19:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Betvivlar att Agda på 90 som får andningsvårigheter på sitt boende får mer än lugnande medel mot sin "oro". Sen när hon avlider hamnar hon också utanför covid-19 statistiken för att inget test gjordes.

Vad tror du då att hennes dödsorsak blir?

Sedan är det ju ändå så att det i sammanräkningen över döda 2020 kommer att synas tydligt om det dött fler än normalt. Det kommer inte att vara utanför statistiken.
Citera
Medlem
Slut på masker, slut på utrustning, slut på kemikalier som ska rena vattnet. Inte ens i de fattigaste länderna har jag hört att de har aviserat slut på dricksvatten. VAD ÄR DET SOM HÄNDER? De inom berörda myndigheter hade en uppgift, att se till att beredskap finns. Vem ska ta ansvar, eller ska svensken återigen mumla lite och sedan glömma allt...
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Verkar vara en hel del karlar med. Men överlag går stöttandet hand i hand med sympati för den vänstra skalan politiskt. Förstår personligen inte denna koppling men motstånd mot FHM och Anders ses som fult och inget man skyltar med om man inte vill bli stämplad som Sverigedemokrat.
Kopplingen till politisk hemvist är för mig ologisk och jag är så trött på det här svart/vita tänkandet.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Samt idioter.
Citera
2020-04-13, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
inte enl. denna sida

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-age-distribution

Jo det är precis vad den säger.

Titta längst upp på sidan så ser du att det i dagsläget ligger 529 patienter på IVA.

Addera sedan siffrorna från dom staplarna du länkade så ser du att det blir bra mycket mer än dom 529 som ligger på IVA just nu.
Citera
2020-04-13, 19:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag är golvad av dina träffsäkra argument.

Svammel om precis ingenting

Haha hur var det med mattekunskaperna nu? Som sagt, du har tidigare hävdat en HÖGRE dödlighet för corona, nu hänvisar du till en undersökning som har LÄGRE dödlighet

Så när du har räknat klart så kan du återkomma och berätta vilken dödlighet du tror corona har.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Betvivlar att Agda på 90 som får andningsvårigheter på sitt boende får mer än lugnande medel mot sin "oro". Sen när hon avlider hamnar hon också utanför covid-19 statistiken för att inget test gjordes.

Har försökt få svar genom aftonbladets chatt angående vilka som kommer med i statistiken ?
och då frågat speciellt om de äldre på boendena som haft symtom men inte fått (hunnit) testa sig...
Inget svar, har nog skickat 100 förfrågningar
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja självklart är det väl Stefan som får lön för att han INTE är någon statsminister och vi som tillsammans skall ta ansvar över både virus, döda, äldrevård, särskilda boenden restauranger, tåg, bussar, smittspridningen och vette f...n allt
Medan Stefan drar över frugan någonstans i Sverige.
Dyker upp i rutan ibland och ser ut som en kasperdocka. Säger, det blir sämre innan det blir bättre, var beredda, det blir några tusen döda ( öh, psst expressen kom skriv lite om dumma aralarmister så dumskallarna håller käften) och inte bara det när han säger det låter det som han pratar om vad som helst. Idag var jag ut och plockade blommor, ungefär så.
Blir förbannad igen fast jag lovat mig själv att inte bli det idag.

Jag håller med dig. Tänkte på en sak. Sista intervjun med Löfven innan påsken där han uppmanade oss att inte resa om det inte var absolut nödvändigt. I slutet frågade reporten var han skulle fira påsken, Stefan svarade där jag alltid brukar fira. På frågan var det var sa han att det kunde han inte avslöja pga säkerhetsskäl. Tycker för svenska folket och moralen borde han helt enkelt sagt i år firar i hemma i Stockholm
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
verkar snarare som om man reserverat x-antal platser per åldersgrupp och sedan ersätter de som dör med en ny i samma åldersgrupp.Med viss förtur för yngre och akutare personer.

Det skulle kunna vara en anledning till att siffrorna inte flutkuerar så mycket.

Du menar x stycken (inte antal) platser antar jag? Var ser du att det verkar så, vilka dokument har du läst som indikerar det?
Citera
2020-04-13, 19:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag är golvad av dina träffsäkra argument.

Svammel om precis ingenting
Men rätt ska vara rätt:
35000/6000000 = 0,58% (inte 5,8%)
Citera
2020-04-13, 19:08
Medlem
Skolvärlden berättar att flera grundskolor i Stockholmstrakten stänger. Huvudsakligen högstadiet än så länge får hemundervisning, vad jag kan utläsa. Verkligheten hinner ikapp...

” Vi har högstadieskolor där 50 procent av lärarna är borta, och kvarvarande lärare tvingas vicka för sjuka kollegor när de egentligen ska planera sina egna lektioner, och det går ju inte.”

https://skolvarlden.se/artiklar/flera-grundskolor-stanger-helt-eller-delvis-efter-pask
Citera
Medlem
Tengnell är en snuttefilt för de som har tänkandeproblematik, och det finns många som han i vår så kallade regering.

Det är en svart fars som utspelas.

Regeringen har noll koll.

Själv har jag accepterat detta, och bearbetar tyngre grejer.

Mina föräldrar är båda kring 80 år gamla, de har betalat skatt prickfritt i mer än femtio år och har inte begått det minsta brott.... De har varit socialt harmlösa, välanpassade och plikttrogna.

Men får de Covid19 kommer de inte att få riktig vård.

De kommer att dö snabbt.

Nu ser vi de sista fragmenten av den gulliga Sverigemyten fladdra åt helvete och försvinna.

Fy fan.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Intressant, dock tror jag inte att någon vårdpersonal går hem i samma skor som de använder när de arbetar.

Nej men dom kanske byter skor inne på sjukhuset. Och går sedan genom korridorer och annat på vägen hem med sina "privata" skor. Ingen aning. Men så är det iallafall, att hälften hade smitta på skorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in