2020-04-13, 17:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Många nya infallsvinklar där.
Han kan absolut ha haft span på henne på ett eller annat sätt, antingen genom att han har via hennes inloggningar har koll på vad hon pysslar med, och/eller att han har via henne fått veta att hon har haft någon plan för kvällen.

Hade ju glömt det där med att mäta avståndet, som skulle kunna vara ytterligare en grej som han kunnat förespegla att han skulle hjälpa henne med. Och tänk att jag nästan hade glömt det där med revirstiden mellan SD och LW med cacher i området.

Nu blev det mycket griller i huvudet, förutom HDs fuskloggande.

Jag tror ju också starkt på att det inte är en slump att L*enas fina cach blev trashad.

Lustigt hur SD måste typ poängtera det på rättegången, att det var glinungar som måste förstöra den.

För mycket geocahinggrejor runt detta mord och mordplatsen och generalrepet, loggremsor och opublicerade cachar.

Tack. Se min fortsättning också... inkl. nästa till dig. Där ”poletten” trillat ner redan. Kanske...

”Glinungar”....! 😂 ett epitet för mycket där... Vad kallas det? Freudiansk redundans...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-13 kl. 18:06.
Citera
2020-04-13, 18:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, man skall nog inte vara så säker på att det kommer att gå att läsa om något motiv i domen. Det är väl möjligt att åklagaren kan ha föreslagit något eventuellt motiv vid rättegången, men det är kanske i så fall bara mer av en teori. Och om tingsrätten inte anser att denna åklagarens teori har något särskilt bevisvärde i själva skuldfrågan så tror jag inte att den kommer att redovisas i domskälen.

Har du själv lyckats bilda dig någon uppfattning om vad åklagaren menar att motivet till mordet i så fall skall ha varit, och är det här då någonting som du själv tycker låter som en rimlig teori?
Jag har precis lyssnat på del 1 av förhöret med SD. Åklagaren verkar först satsa på svartsjukemotivet men kommer ingen vart med det. Sedan verkar det som hon satsar på utpressningsmotivet men även det spåret avfärdar SD på ett, som jag tycker, trovärdigt sätt.
Citera
2020-04-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad som förvånar mig är att du och Gloria inte begriper att de var två i en jävligt giftig relation. Hon var intensiv, nästan manisk beskriver UW i rättegången, (del 4 i rättegången på YT) och hon kunde INTE klara att bli bortvald. Och han valde inte bort henne, han ville ha henne för sex men ville ha Hanna som bästa vän, mamma till barnen och kanske t o m hitta tillbaka till henne.

Här FINNS egentligen inget motiv som är fullt klart.
Nånstans hoppas jag det kommer fram i domen, hur domaren resonerar när han "gör juridik" av det hela. Men kanske hittar man inget klart motiv. Det enda motivet jag hittar är att SD är den han är och att han är totalskruvad.

Jag tror att det visst finns motiv.
Det är att SD inser att både HD och LW är på väg bort från honom och det tål inte hans ego. Han skyller allt på Lena.
Citera
2020-04-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon hade ju av allt att döma försökt locka dit honom tidigare under e.m. Hon kanske behövde hjälp med ngt. Som gällde cachen?

Det kan ju vara tvärt om, då liksom: att hon ville ha hans hjälp med cachen just för att N var hemma och för att SD skulle vara borta två veckor?

Att det är därför SDs svar låter dumt. Han kan inte ta ftf. Ftf var kanske tänkt för N?

Har för mig att FtF var tänkt för N, ja. efter hemkomsten från USA!
Så är mitt minne.
Det stod något om "överraskning" för N ... Kan ha fel i detalj.
Men det var A som sov över och skulle fira födelsedag då.
De kan ju ha kommit på att båda sönerna skulle uppvaktas på så sätt.
Vet inte när N fyllde år eller om det ev fanns annan anledning att överraska honom.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-13 kl. 18:17.
Citera
2020-04-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror att det visst finns motiv.
Det är att SD inser att både HD och LW är på väg bort från honom och det tål inte hans ego. Han skyller allt på Lena.
Ja, du har säkert rätt att det är det som är motivet. Men vi vet ju inte än. Har vi lite tur så ser domaren och nämndemännen motivet nu efter rättegången.
Citera
2020-04-13, 18:09
Medlem
Citat:
Minns inte om det var N el. A som sov över o fyllde år. Men den grabben avses förstås.

Ja det var ju Ar*n som sov över, det vet jag säkert.
Ändå minns jag "N" .. "Som överraskning åt N .. ev när han var tillbaka från USA,
var det då han tänkt ha en cache - överraskning ... Talar ur minnet.

Det kan motsäga att de handlade om A.
Om det handlade om A, kan det ha påkommits samma kväll.
SD har sagt att han inte visste att A skulle fylla år dagen efter.
Men behöver knappast vara sant.

... Hon brukade aldrig avsluta chat-samtal så abrupt som denna gång, skrev en av dem
hon då chattade med.
Att inte ens hinna skriva "Måste bryta här" eller "Ett ögonblick" -
helskumt.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-13 kl. 18:14.
Citera
2020-04-13, 18:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, du har säkert rätt att det är det som är motivet. Men vi vet ju inte än. Har vi lite tur så ser domaren och nämndemännen motivet nu efter rättegången.

Det är väl det som är ”rätte-gången”... En del av den.
Citera
2020-04-13, 18:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har precis lyssnat på del 1 av förhöret med SD. Åklagaren verkar först satsa på svartsjukemotivet men kommer ingen vart med det. Sedan verkar det som hon satsar på utpressningsmotivet men även det spåret avfärdar SD på ett, som jag tycker, trovärdigt sätt.

Håller med dig, SD vet precis vad han ska svara eftersom han läst Fup både baklänges och framlänges, han har haft all tid i världen att memorera Fup:en, hans tankeverksamhet går på högvarv, i sin enrummare.

Att han "låter" trovärdig betyder inte att han är oskyldig.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-13 kl. 18:19.
Citera
2020-04-13, 18:19
Medlem
Citat:
Det är väl det som är ”rätte-gången”... En del av den.
Motivet är nog sekunärt - det är bevisen man är ute efter. Att det är just han som har gjort det. Får man fram motivet så blir det ju lite grädde på moset, men inte nödvändigt för att döma honom. Men det hade varit jävligt trevligt att få veta varför. VETA - inte tro eller anta som vi får göra här.
Citera
2020-04-13, 18:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ah nä det är ju bara trams.

Snoris och Gloris nu: MEN HON SKREV JU TASKIGA SAKER OM HANNA TILL SINA VÄNNER!!! DET ÄR JU TRAKASSERIER!!!

Om du hade varit liiite ärligare så hade du inte UTELÄMNAT att hon skrev att hon njöt av att UTSÄTTA Hanna för jävelskap. Det ligger väl inte för dig att vara rakryggad och tala sanning. Pajas.

Det riktigt otäcka var vidrigheterna din gunstling skrev till Hanna för att göra henne så mycket illa hon kunde.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-13 kl. 18:35.
Citera
2020-04-13, 18:23
Medlem
Jerry Grey. Naiv, lurad och verkligen ett verktyg.
Bajsdnamannen som går runt i hus som innefattas av polisutredning.
Riktig Amerika-dumhet som verkar gå igenom allt man läser om honom i FUP.
Citera
2020-04-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Sjuka fanskap. Han målar in sig själv i ett djävla hörn. Först säger han att dom har normalt sex. Sen när de diskuterar det faktum att hon blöder och åklagaren pressar honom om det och frågar om de inte kollat upp det eller försökt åtgärda det - då säger han att LW var stolt över det - att det var "friktionsskador" och att det var för att de hade så gymnastiskt sex... inget av detta låter klokt någonstans.

Låter ju helt sjukt.
Har tidigare skrivit att jag tror att deras förhållande kanske var sado/mach och att Lena möjligen kunde blöda då och då. Men inte i den utsträckningen som SD försökt att skryta med. Han vill väl framstå som en häftig älskare, men begriper inte hur fel det låter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in