2020-04-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
FHMs undersökning med 2.5% var från antikroppstester gjorda i Stockholm vid månadsskiftet mars-april. Eftersom fördubblingstiden verkar ha ökat till ungefär en vecka så är det uppskattningsvis 4-5x fler som är smittade i Stockholmsområdet idag.

Nej!!!!

Inga antikroppstester fanns tillgängliga då i Sverige som är validerade.
Det var ett test som såg vilka som bar på viruset just då.
Citera
2020-04-13, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Den här Tegnell-stategin att hålla inne så mycket det bara går på helgrapportering och sedan försöka frisera ut det över veckodagarna känns korkad. Det gör bara att osäkerheten runt vad som egentligen händer känns obehaglig.

Bättre att vara öppen så gott det går i alla fall. Hitta någon som bara kan förklara läget på ett tydligt och ärligt sätt. Just nu är det samma människor som driver sin linje som också skall informera om hur bra eller dåligt den fungerar. Märkligt nog får vi bara information om att allt ser bra ut. Man får inte ens veta i klarspråk hur många som dör av den jäkla smittan.. vetta fan vad man skall tro längre.

Jag tror inte det grävs några hemliga massgravar någonstans. Men lite pålitlig rapportering hade varit uppskattat.

Ursäkta, men korkad på vilket sätt?
Det är hans intresse att man ska sväva i osäkerheten eller helst i en känsla om att allting går bra.
Han har NOLL intresse att det går illa.
Men alltså: noll intresse, inte som vilken människa som helst.
Han har bara att förlora som yrkesmänniska om data motsäger sig hans strategi.
Han har däremot ALLT INTRESSE I VÄRLDEN att det blir så lite som möjligt.

Detta händer i princip ingenstans. Möjligtvis i NordKorea.
Jag har följt hela tiden hur andra länder har kommunicerat till allmänheten under krisen.
Det finns i princip ingen som har försökt göra allt för att det ska se så smooth som möjligt.
Sverige är (what a surprise) enda landet i världen att göra detta.

Ungefär som ett företag som vill att aktieägarna ska få bästa möjliga bilden om hur företaget går.
Citera
2020-04-13, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teren
På Karolinska överlever 80% av de som legat på IVA. Tror ni de övriga sjukhusen i Stockholm har likadana siffror?
Det borde inte skilja sig hur man behandlar patienter.

Lägger man in en nagorlunda frisk männsika pa IVA överlever den människan. Om människan e svart sjuk sa e chansen 50 50 vad gäller Corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Om dödsfallen minskar minskar även spridningen, menar matematikerna/forskarna? Om svaret är ja, på vilket sätt?
Läste bara som hastigast igår det som någon statistiker skrivit. Försökte hitta det igen men är på jobbet så får leta när jag slutar. Verkade väldigt seriöst det jag såg men erkände ju att det var bräckliga siffror. Ska kolla närmare efter 20.00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Glöm sommaren. Sikta på nästa om du lever då.

Smittspridning bör minska på sommaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Märker att intresset för tråden minskat markant de senaste veckorna.

Är hypen äntligen över?
Mest domedagsprofeter som skriver 24/7
Har lessnat på läsa allt dravel, det är ett farligt virus ja!! Men alla kommer inte dö.... tror det värsta e över innan sommaren åtminstone under kontroll.
Vi borde dock skydda våra äldre bättre.....

Förhoppningsvis har vi alla lärt oss en läxa av detta
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Verkar vara många i tråden som arbetar för att svärta ner Sverige, inte jag dock.

MSB har sagt mycket och väldigt få har lyssnat. Det har snackats mycket skit om MSB i tråden, men som vanligt blir det fart på alarmisterna om det sägs något som antyder katastrof.

Hur mycket vatten har du stående? Du vet väl att de ska förvaras på ett speciellt sätt (mörkt och svalt) för att inte riskera att bli otjänligt. Den gängse rekommendationen är att inte spara dricksvatten mer än en vecka.
Du bör nog uppdatera dig hos MSB.

Du behöver inte oroa dig för min vattenförsörjning, den är säkrad av Gud.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnaRockerz
Märks du inte har någon koll alls om du använt ögonmått via en bild. Vi kommer inte komma någonstanns mer då du har en agenda vilket jag nu märkt med dina inlägg gentemot andra. Besserwisser översittare attityden kan du spara till när din mamma inte värmt upp bullarna tillräckligt varmt för dig. Men, kan länka upp bild, volyminformation och delar av specifikationerna när jag är tillbaks på jobbet.

"Via en bild"??? Jag är runt och i sådana nästan dagligen. Och sluta tjata om att jag har en agenda. Vad fan skulle det vara? Uppenbart att det är du som har det isf.

EDIT: F ö kan både du, jag och alla andra här länka upp volym och spec. på en 20-fotare när som helst, tror du att det är hemligt eller...
Senast redigerad av IAmAMisanthropic 2020-04-13 kl. 16:31.
Citera
2020-04-13, 16:29
Medlem
Undrar varför dödstalen rusar för belgien, de passerade italien i antal per 1M, iofs har inte italien rapporterat ännu men ändå
Citera
2020-04-13, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
222 som vårdas på intensivvården mot gårdagens 220 i Stockholm.
den som kommer in till varden e ju ett politiskt beslut i sverige, de andra far ju dö hemma i hosta!!
Citera
2020-04-13, 16:30
Bannlyst
Citat:

Exklusive de ca 400 80åriga som vårdas hemma via facetime av anhöriga som kör remote support för att inte bli smittade.
Citera
2020-04-13, 16:31
Medlem
Citat:

Enligt Cecilia Naucler skulle vi nu vara uppe i dryga 2700 platsers beläggning i Stockholm.vi kan oavsett hur det här går glädja oss med att hon verkar ha överskattat behovet något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in