Citat:
Ursprungligen postat av
sodaestereo
Han vet inte vad Imperial College är för något. Han förstår/talar inte engelska. Han bara läser på Expressen och Aftonbladet.
Han har inte ens svarat på detta :
Detta är hans debatt nivå :
Inte EN ENDA ARGUMENT SOM är kontrasterad med både lokala och internationella källor(som sagt, han fattar inte engelska).
Om du inte håller med honom så kommer han fråga dig hur mycket toapapper har du hamstrat, eller att du säkert går på nån statligt bidrag.
Han tycker inte att 899 avlidna i Sverige är "massa döda".
Den enda han kommer med är "alarmister här, alarmister där". Han kan tyvärr inte debattera eller kanske vet vad en debatt är. Hans argumentation nivå som sagt är jätte låg.
Då hans icke fakta backade argument är lika värda som NOLL.
Han kommer inte svara på dig eller mig med en lämplig och intelligent svar när man kommer med lite högre nivå av argument.
Har inga problem alls att svara dig. 900 döda på några månader är inte så mycket, dessa skulle med stor sannolikhet ändå dött av nått annat än corona, influensan t.e.x.( det dör för övrigt över 90 000 människor varje år i sverige där hjärt och kärlsjukdomar står för över 30 000)
Kolla man på statistiken (som du säger att jag inte gör för jag läser bara Afronbladet) så visar den inte nån märkbar uppgång mot mars förra året.
* 9 av 10 som får corona får inga symptom.
* Enligt Norge och WHO har corona en dödlighet på 0,6 %
* 88% av alla som dött är över 70 år
* 80% som hamnar på IVA blir utskrivna
Så nej, jag är inte ett dugg orolig. Är det nått jag är orolig över är det hur detta kommer slå mot ekonomin.
Frågor på det?