Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Så namngivna citerade personer i en kvällstidning är att likställa med anonyma forumskribenter för dig?
Läste du inte mitt inlägg? Jag frågade om det var från aftonpressen och jag frågade hur många. Tycker du att aftonpressen är en bra och tillförlitlig källa? Hur många var dessa »vittnesutsagor«? Om det handlar om ett fåtal så tror jag att du själv förstår att det inte är representativt för helheten.
Citat:
Du säger att jag skriver spekulativt samtidigt som du själv indikerar att det inte finns någon felrapportering, trots flera namngivna vittnen. Du projicerar.
Jag har överhuvudtaget inte kommenterat begreppet »felrapportering«. Jag skriver att alla dödsfall med dödsorsak kommer att finnas med i Sveriges officiella statistik. När året är slut går den att analysera för 2020. Då kan man i en första analys se om det dött fler än ett genomsnittligt år och sedan gå ner på dödsorsaker och se hur dessa förhåller sig till genomsnittet.
Citat:
Jag har inte ens sett någon förneka att det finns en underrapportering pga detta (utom just du). Så vem som verkligen spekulerar är rätt uppenbart...
Jag har inte påstått något om rapporteringen på kort sikt annat än att man inte bör fästa sig vid den. Det handlar om inrapporteringar, inte faktiska händelser.