2020-04-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..

Jag undrar hur pensionärer hanterar detta, dvs den delen som är mentalt friska med lite ålderskrämpor och klarar sig stort sett själva.

När man får ett "du är för gammal" för vård, om du behöver det, i denna tid av pandemi.

-Deprimerad.., är detta vad jag är värd ?
-Acceptans.., ja en dag är man ju färdig med det jordiska..
-Förbannad, på något som man uppfattar som ett svek.., när man är som svagast..

ja du vad ska man säga
välkommen till pandemin?
Citera
2020-04-12, 18:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så namngivna citerade personer i en kvällstidning är att likställa med anonyma forumskribenter för dig?

Läste du inte mitt inlägg? Jag frågade om det var från aftonpressen och jag frågade hur många. Tycker du att aftonpressen är en bra och tillförlitlig källa? Hur många var dessa »vittnesutsagor«? Om det handlar om ett fåtal så tror jag att du själv förstår att det inte är representativt för helheten.

Citat:
Du säger att jag skriver spekulativt samtidigt som du själv indikerar att det inte finns någon felrapportering, trots flera namngivna vittnen. Du projicerar.

Jag har överhuvudtaget inte kommenterat begreppet »felrapportering«. Jag skriver att alla dödsfall med dödsorsak kommer att finnas med i Sveriges officiella statistik. När året är slut går den att analysera för 2020. Då kan man i en första analys se om det dött fler än ett genomsnittligt år och sedan gå ner på dödsorsaker och se hur dessa förhåller sig till genomsnittet.

Citat:
Jag har inte ens sett någon förneka att det finns en underrapportering pga detta (utom just du). Så vem som verkligen spekulerar är rätt uppenbart...

Jag har inte påstått något om rapporteringen på kort sikt annat än att man inte bör fästa sig vid den. Det handlar om inrapporteringar, inte faktiska händelser.
Citera
2020-04-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Video der Boris Johnson takker helsearbeiderne
https://www.dagbladet.no/video/takker-helsearbeiderne/MMEhZixP

jag ber om ursäkt POlROT jag trodde du var dansk
men du är norsk (my bad)
Citera
2020-04-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
jag ber om ursäkt POlROT jag trodde du var dansk
men du är norsk (my bad)
Alt i orden
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nämen, Tough Guy is back! Jo, jag hänger här en del, karantänstider du vet.

Precis, den har jag diskuterat redan, både idag och tidigare. Jag har postat länken för nån timma sen bara om du själv vill läsa igen.

Givetvis. Du har ju alla svar på allt redan.
Pajas.

EDIT: F ö har du fel... ähum, jag menar liiite mindre rätt (du kan inte ha fel jag vet) om antalet döda, det är smittspridningen som minskar med 2-4%.

Så skolstängning resulterar således i färre smittade och färre döda.

Pajas är snarare den som har den lätt oroväckande avataren "Jag är en människohatare"...
Moget...inte alls rubbat...
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte jag som hävdar att myndigheterna mörkar. Kommentera dessa, inte mig.
Jag kommenterar vem jag vill. Är du på flashback kan du inte välja vem som skall få kommentera dig.
Nu kommenterade jag dig för att jag tyckte att ditt uttalande var mycket underligt.
"Det är uppenbart att många vill ha högre dödstal för att komma åt myndigheter"
Det är ju du som tänker att andra tänker så.

Man kan väl för sjutton komma åt myndigheter utan att fler tusen skall behöva dö av covid-19.
Stefan hoftade med fler tusen döda. Vem vill han komma åt då, om jag ska resonera som dig.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.friatider.se/professor-formodligen-betydligt-hogre-dodstal-i-sverige-vad-statistiken-visar

Bara för att man pekar på fakta att dödsfall i hemmet mörkas så innebär inte det att man vill ha högre dödstal Jag skulle vilja se att folk slutar att dö i C19 nu på en gång. Tyvärr så försöker många att förminska allvaret i detta. Man kan inte tänka själv och vill inte gå emot sin stora ledare.....

Friatider, ja det är väl ungefär vad man kan vänta sig som argument. Ett selektivt media som ligger i bottenskrapet bland medier.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
ja du vad ska man säga
välkommen till pandemin?
Nej snarare välkommen till sveriges svar på pandemin...
Citera
2020-04-12, 18:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är inte normalt att mitt i en kris kalla folk för alarmister.
Det stämmer inte. Det rimmar illa.

- Det har du rätt i. Det är som att sitta i livbåten efter att fartyget har sjunkit, och protestera mot alarmister som varnar för isberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha ja detta att vi hela tiden ska vänta 2 veckor innan vi ska få en massdöd har ju ni alarmister kör med sen dag 1.

- Nu behöver du inte vänta längre. Massdöden pågår för fullt. Sverige har haft 899 dödsfall i Covid-19.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
För samhällen blir alltid bättre när diktatoriska fanatiker styr?

- Nej.

Jag vill inte att någon fanatisk diktator ska styra Sverige. Det är en anledning till att Covid-19 borde ha bekämpats så tidigt som möjligt.

Covid-19 är en välsignelse för skumma makthavare. Epidemin har fått härja fritt tills allmänheten får panik, och själva efterfrågar förbud och övervakning. Samhällets handlingsförlamning kan utnyttjas för att sprida misstro mot demokratin. Skumma makthavare kan hävda att demokratin är ett hinder för effektiv bekämpning av epidemin. Dom skumma makthavarna kan peka på att Kina som ett på framgångsrik bekämpning av epidemin, och påpeka att Kinas ledare inte behöver ta hänsyn till demokratin.

Sveriges myndigheter har inte gjort någonting för att försöka att hejda epidemin. Förklaringen har varit att befolkningen behöver ta emot sjukdomen för att kunna uppnå frälsningen flockimmunitet. Men: Någonting är galet när myndigheterna välkomnar ett virus med öppna armar, och därefter låter viruset frodas bland befolkningen.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigMeraMagaluf
Du hävdar alltså att coronapandemins effekter på sjukvården i allt väsentligt går att jämföra med säsongsinfluensans? Det där med att platta till kurvan är bara trams om man inte gör samma sak i influensatider?

Jag måste ha blandat ihop dig med någon annan när jag fick för mig att du var någotsånär verklighetsförankrad. Det var i och för sig ganska många inlägg sedan.
Poängen är väl att en striktare skolstängning an den Sverige har i dag inte skulle ha någon nämnvärd effekt på kurvan platthet. Viruset har helt enkelt inte rätt egenskaper för det. Jag tror du missförstår illvilligt.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-12 kl. 18:55.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Friatider, ja det är väl ungefär vad man kan vänta sig som argument. Ett selektivt media som ligger i bottenskrapet bland medier.

Verklighetsförnekare! Inte oväntat att du skulle förneka det. Du vill bara tro på media som din regim stödjer. Men lev i din bubbla du..... Corona lär inte bry sig om det, du kan drabbas i alla fall. Faktum är att det finns en länk till din regim media i den. Och du vill inte tro på det heller?
Senast redigerad av Lawline 2020-04-12 kl. 18:55.
Citera
2020-04-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.friatider.se/professor-formodligen-betydligt-hogre-dodstal-i-sverige-vad-statistiken-visar

Bara för att man pekar på fakta att dödsfall i hemmet mörkas så innebär inte det att man vill ha högre dödstal Jag skulle vilja se att folk slutar att dö i C19 nu på en gång. Tyvärr så försöker många att förminska allvaret i detta. Man kan inte tänka själv och vill inte gå emot sin stora ledare.....
Vad skulle man gör om man nu ville det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in