2020-04-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack! Det var den bästa beskrivningen hittills hur läget oftast är för en vacker, sensuell kvinna. Samt hur yttringarna går hos de män som trånar men inte tas emot av kvinnan. En slags sårad vrede. Bara hennes utstrålning gör att hon kan bli omtalad som lättfotad.

Nu var väl knappast Lena någon nunna och det måste väl reta gallfeber på och avundsjuka hos de som kände sig ratade. Avundsjuka på de män som Lena hade. Avundsjuka kvinnor som skvallrar om saker de bara TROR men inte vet alla gånger.

Det går inte att leva ett liv med öppna ögon i samhället och bekantskapskretsen utan att kunna se och kanske också att reflektera över detta faktum, om man är det minsta intresserad av människorna runt omkring sig.

Ja jisses vackra sensuella kvinnor väcker helt klart mycket starka känslor, tom efter sin död i denna tråd är det uppenbart!
Så lilla Lena kan inte haft det lätt i livet när hon flera år efter att hon blivit mördad, fortfarande lyckas väcka så mycket starka känslor kring hennes person som tyder på extrem svartsjuka och/eller rent hat.
Det säger verkligen allt om vilken oerhört fin sensuell vacker begåvad och älskvärd person LW faktiskt måste varit.
Lena berör verkligen på djupet helt klart!
Citera
2020-04-12, 17:45
Medlem
Honan6s avatar
Nedan visar Snor-Johan hur man kan syssla med falsk ryktesspridning och använda delar av andras inlägg för att förleda andra.

Hen har klippt och klistrat ord från mina inlägg och gjort dem till en lista.
Hen måste ha ägnat lång tid till att välja ut delar från den stor mängd inlägg jag gjort och hen har sen satt ihop dessa delar till ett nytt eget inlägg där man kan förledas atr tro att jag skrivit texten vid ett och samma tillfälle.

Jag uppfattar förfarandet som ohederligt och kanske det är någon form av angrepp mot mig som skribent? Jag vet inte, men jag köper inte att mina inlägg används på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har rätt att

det kan vara förtal även om uppgiferna är sanna.. Utan att vara personlig är jag väl insatt vad som är förtal eller ej

Detta i polemik med Honan6 för något år sen.
Honan6 om Stefan Davidsson.

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.

Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förtal

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet
.
https://www.flashback.org/regler

Honan6-Snor-johan 2019-03-23, 17:00
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-12, 17:45
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan inte säga så mycket om det.
Men det är väl ändå troligt att HD var hemma hos LW och lyssnade på hur dem hemliga relationen fortsatt
även efter SD lovat att sluta ha se med LW.
Vänner fick de vara, men inte ha sex, i något skede sa HD så.
Senare kunde jag läsa att LW inte alls fick förekomma hos någon i bekantskapskrets,
enligt HD:s yttrande och det kan man mycket väl förstå.
Hur många vill ha mannens älskarinna uppdykandes i alla möjliga sammanhang ..

Betvivlar inte alls att LW hade det hemskt svårt.

Nu blandar du ihop det. HD gick, enligt egen utsago, till LW 2017 för att få bekräftat det hon misstänkte. Därefter lovade SD HD att aldrig göra om det. Men det löftet höll han ju inte (heller).
Citera
2020-04-12, 17:46
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
OJOJOJ

Är LW kär i den här mannen eller är hon rädd för honom och vill varna HD?

Bara så alla vet, många kvinnor klappar män de är rädda för medhårs och ställer upp på än det ena efter det andra av just rädsla, för att inte bli mördade.
Kom ihåg att LW var rädd för att bli just mördad. LW förstod hur farlig situationen var, hur farlig SD var.
LW anade det värsta och jag tror inte en enda sekund att det här LW skrivit är hämd för obesvarad kärlek, det här är för sin medsyster HD som hon ville rädda.
Inget annat känns logiskt tycker jag!!
Jag ser det framförallt som en stor fet jävla varning och för att inte lämna några som helst tvivel i Hanna om vilket jävla svin Stefan är, matar hon på med alla dessa detaljer. Det kan definitivt tolkas som överdrivet, fittigt och onödigt men jag tror ändå att det i grunden handlade om att varna Hanna.

SEN ÄR DET JU INTE BEKRÄFTAT ATT HON FAKTISKT SKICKADE DET!
Citera
2020-04-12, 17:47
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jo, finns nog en del inblandade här i tråden som påstår sig vara neutrala. Inget fel i det att känna någon men synd att man inte kan stå för det. Skulle man vara öppen med att man känner en av de inblandade personligen så skulle nog tråden ha mer förståelse för att man känner starkt åt ett håll eller väljer att tro den ena sidan mer. Men vägrar man erkänna detta blir det knepigt att samtidigt hävda neutralitet samtidigt som man gränslöst utan någon som helst självinsikt kastar dynga på en mördad. Åt andra hållet så kan ju tråden verkligen känna med de som berättat att de är LWs vänner och förstå deras sorg samt förståeliga ilska mot den misstänkte tråden igenom. Det upplever jag är mer renhårigt och reko.

Man kan fundera varifrån allt hat får sin energi ifrån i denna tråd (under snart två år!) och om det till syvende och sist beror på att det finns kopplingar i tråd direkt till själva mordhandlingen.Om de fulaste fiskarna i denna tråd även är personligen involverade i själva mordet så hoppas jag verkligen att utredningen går vidare och inte stannar av efter SD.

Men på tal om något helt annat. Visst hade du Jubbero koll på Örebro universitet? Hur går snacket där kring SDs kompis JG bland kollegorna? Kan tänka mig att det borde pratas en hel del. Han kanske har tur att det pga Corona mest är distansundervisning så att folk inte möts och sedan sitter och snackar i fikarummen som vanligt. Men å andra sidan så kan väl kollegor prata via Zoom också misstänker jag. Tror de att han döljer något är involverad som medhjälp? Vad är deras uppfattning om JG i stort? Brukar han fördöma folk så ensidigt som han gjort med LW annars också, eller är det bara när han måste välja mellan SD och någon som unfriendandet börjar?

Vad gäller Jerry så har jag mest fått rapport kring hur kollegor pratar privat sinsemellan.
Enligt hörsägen verkar det vara en utbredd bild att Jerry absolut vet avgörande saker kring mordet och vad som skett efteråt med avseende på SD och HD. Att han skulle ha nån aktiv del i mordet tycks knappt nån vilja tro.

Även Hanna målas ut i mörka färger, så att säga. Hon lär ha en lång Golgatavandring ihop med JG att göra , innan dessa två ses med blidare ögon.

Det jag hört om JGs personlighet handlar mkt om både fjäskande å ena sidan och ren lynnighet å andra sidan...

Hoppas på mer input efter denna sega långhelg....
Citera
2020-04-12, 17:47
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
OJOJOJ

Är LW kär i den här mannen eller är hon rädd för honom och vill varna HD?

Bara så alla vet, många kvinnor klappar män de är rädda för medhårs och ställer upp på än det ena efter det andra av just rädsla, för att inte bli mördade.
Kom ihåg att LW var rädd för att bli just mördad. LW förstod hur farlig situationen var, hur farlig SD var.
LW anade det värsta och jag tror inte en enda sekund att det här LW skrivit är hämd för obesvarad kärlek, det här är för sin medsyster HD som hon ville rädda.
Inget annat känns logiskt tycker jag!!

Jag tror bådadera, hur komplext det än blir.
Citera
2020-04-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hur många är "så många" och under vilken tidsperiod gäller det?
Det citerades för en tid sedan, LW:s egna ord där hon över en hel sida rabblar upp de män hon då
hade kontakt med och det framgår att det var mer än vänskap.
Såg inte dig i tråden då. Du har inte läst själv men beordrar mig genast servera uppgifter om hur många och när. Har inte arkiv för lästa delar av aktbilagor.
Det var nog 10 + i alla fall, och tiden var sista året, kanske halvåret. Det stod inte angivet.
Det kom av sms med väninna.
Citera
2020-04-12, 17:49
Medlem
Citat:
OJ vad är detta??
Vems barn planerade de att döda och få att se ut som plötslig spädbarnsdöd?
Eller missförstod jag något här?
Är de lika galna båda två?? Var kommer den här informationen ifrån??

Så här ser det ut förhörsmässigt, Aktbilaga 149:
"Sid 245-249
FLl: Mm.Men är det här ett sätt för Stefan och en, nån sorts strategi och göra sig av
med personer som är jobbiga?
MT: Det får du fråga honom om
FLl:Ja men vad känn, vad tänker du om det?
MT:Jag har ingen åsikt om det
FL1 : Du har ingen åsikt?
MT:För det kan inte jag...
FLl:Nej
MT: Svara på
FLl: Känner du till att det finns, att Stefan skulle ha gjort nån Google-sökning, när
eran dotter eem... ni hade, ni har en dotter som hade kolik
MT:Mm
FLl:Mm... att han ska ha gjort Google-sökningar på hur man kan få det att se ut som
plötslig spädbarnsdöd?
MT:Nää
FLl: Det känner du inte till?
MT:Nej
FL1 : Är det nåt som du är förvånad över?
MT: Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det
FLl:Nej men jag tycker definitivt att det har med det här att göra
MT:Ja, men jag väljer att inte svara på det.
FLl: Nej, eem... hade ni en jobbig period med, var det NN eller NN som hade
kolik?
MT: NN
FLI:Ja, är det... var det väldigt jobbigt under den här perioden?
MT:Ja
FLl:Mm,ja.Men det här är ingenting du känner till?
FLl:Om dom här sökningarna. Men hur känner du? Du måste ju känna nånting?
MT:Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det
FLl:Mm. Det är liksom din dotter det handlar om
MT:Jaa
FLl:Önskar man livet ur,både sin fru och sitt barn, liksom? Jag tycker att det är
ganska graverande, mm.
(tyst 18 sekunder)"

Sen finns polisens orosanmälan om Barn i fara angående just detta där det framgår att HD vidimerat att SD hade för avsikt att ta dem av daga. Vet dock inte vad det är för aktbilaga till orosanmälan, jag har bara ett enkelt foto på anmälan innan den skickas in till Socialnämnden.
Citera
2020-04-12, 17:50
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Absolut. Och jag tror också att SD manipulerat HD och LW mot varandra. Jag spekulerar att SD sa till LW att han kände sig ensam och övergiven i äktenskapet med HD då hon var under isen och att LW började tycka synd om honom och att han sedan sa att han ville leva med LW då äktenskapet med HD var över. Mycket möjligt stämmer även TinnaNinna85s vittnesmål i tråden om att HD okejade arrangemanget initialt vilket då gav LW skäl att tro att det hon gjorde var okej samt att relationen med SD var på väg mot äktenskap osv. Och jag spekulerar att SD sa till HD att det han hade med LW bara var sex, att det var för hennes skull, att hennes vite riddare till hjälte behövde få ha sex men att känslorna låg hos henne, att LW bara var drift och inget mer. Jag spekulerar vidare att han sedan efter ett tag sa till HD att LW börjat bli jobbig, att hon inbillat sig löften från hans sida och att hon var psykiskt sjuk då han hela tiden varit tydlig med att han var en gift man. Till LW sa han kanske att det var HD som var psykiskt sjuk och inte begrep att släppa honom men att han snart skulle bli fri från henne och därmed kunde förlova sig med LW.

De motstridiga uppgifterna i tråden om planer på förnyat äktenskap med HD och försoningsresa till USA med HD parallellt med löften om förlovning och förlovningsresa till Kilimanjaro med LW tyder på detta. Med stor sannolikhet så triggade han dem mot varandra och målade in sig i ett hörn mellan två kvinnor som mådde allt sämre tills han gav vika för den ena och mördade den andra.
Det ser jag som självklart. Han berättade ju för Lena om sina planer att manipulera Hanna till att tro att hon hade inbillat sig foton på Stefan och Lena tillsammans.. Det är fan deep shit right there.
Citera
2020-04-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag ser det framförallt som en stor fet jävla varning och för att inte lämna några som helst tvivel i Hanna om vilket jävla svin Stefan är, matar hon på med alla dessa detaljer. Det kan definitivt tolkas som överdrivet, fittigt och onödigt men jag tror ändå att det i grunden handlade om att varna Hanna.

SEN ÄR DET JU INTE BEKRÄFTAT ATT HON FAKTISKT SKICKADE DET!

Som du säger, det är inte bekräftat. Och knappast troligt. Om man ska tro HD så visste hon ju inte om att affären hade fortsatt så det talar emot att hon fått dessa mejl. De finns inte heller i hennes dator enligt IT-protokollet för HD.
Citera
2020-04-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Så här ser det ut förhörsmässigt, Aktbilaga 149:
"Sid 245-249
FLl: Mm.Men är det här ett sätt för Stefan och en, nån sorts strategi och göra sig av
med personer som är jobbiga?
MT: Det får du fråga honom om
FLl:Ja men vad känn, vad tänker du om det?
MT:Jag har ingen åsikt om det
FL1 : Du har ingen åsikt?
MT:För det kan inte jag...
FLl:Nej
MT: Svara på
FLl: Känner du till att det finns, att Stefan skulle ha gjort nån Google-sökning, när
eran dotter eem... ni hade, ni har en dotter som hade kolik
MT:Mm
FLl:Mm... att han ska ha gjort Google-sökningar på hur man kan få det att se ut som
plötslig spädbarnsdöd?
MT:Nää
FLl: Det känner du inte till?
FL1 : Är det nåt som du är förvånad över?
MT: Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det
FLl:Nej men jag tycker definitivt att det har med det här att göra
MT:Ja, men jag väljer att inte svara på det.
FLl: Nej, eem... hade ni en jobbig period med, var det NN eller NN som hade
kolik?
MT: NN
FLI:Ja, är det... var det väldigt jobbigt under den här perioden?
MT:Ja
FLl:Mm,ja.Men det här är ingenting du känner till?
FLl:Om dom här sökningarna. Men hur känner du? Du måste ju känna nånting?
MT:Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det
FLl:Mm. Det är liksom din dotter det handlar om
MT:Jaa
FLl:Önskar man livet ur,både sin fru och sitt barn, liksom? Jag tycker att det är
ganska graverande, mm.
(tyst 18 sekunder)"

Sen finns polisens orosanmälan om Barn i fara angående just detta där det framgår att HD vidimerat att SD hade för avsikt att ta dem av daga. Vet dock inte vad det är för aktbilaga till orosanmälan, jag har bara ett enkelt foto på anmälan innan den skickas in till Socialnämnden.

Tack! Så slapp jag leta efter det åtminstone.
Citera
2020-04-12, 17:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du har rätt på sätt å vis att Lena dödades pga sitt val, att inleda en relation med en farlig man, inte pga att han var gift, utan pga att han är farlig..om han nu är GM vill säga, dom har ju inte fallit än men troligtvis blir han dömd, men det återstår att se.

Om du vill varna människor så bör du nog varna om de tidiga och olika signalerna om våld, de tidiga signalerna är psykisk misshandel. Det är inte otrohet som leder till mord, det är vissa människors personlighet som leder till mord, dvs mördarens personlighet, inte offrens.

Läs gärna på om de tidiga tecknen för psykisk misshandel som ofta övergår till fysisk misshandel efter ett tag.
Det gäller både kvinnor och män givetvis, även om det är överrepresenterat män som misshandlar.

Sen att Lena enligt HD berättade i detalj om alla möjliga ställningar i deras hus och tom trädgården, det får mig att undra en del. Är det något LW vänner också kan intyga att LW gjort eller är det bara HD ord? För det låter minst sagt grymt elakt och egoistiskt vid första tanken och det är ju verkligen inte den bilden man fått av LW, tvärtom. Andra funderingen blir varför HD lyssnade på detta, och vart LW ville komma med det i så fall? Vem slänger det i ansiktet på den äkta frun bara sådär?
Är det sant borde det finnas en tydligare förklaring för att det ska bli begripligt varför LW i så fall gjorde detta!?

LW kommer alltid glorifieras tänker jag, hon blev offer för en kallhamrad mördare oavsett om det är SD eller någon annan som är skyldig.
SD är den som var gift och otrogen, och dessutom MGM pga att han var just otrogen. Kan man säga om han blir överbevisad och dömd för mord, att hans självupptagenhet, otro och försök att gräva gropar för andra (mord på LW) fällde honom själv i sin grop i slutändan?
OM det nu är han som är GM, vi får snart svaret på det.

Det är precis den bild man har fått av LW!

Hon gjorde det för att HD skulle flytta ifrån SD
så att LW kunde flytta in och ta HDs plats.

Att SD inte ville ha henne tog hon ingen hänsyn till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in