2020-04-12, 16:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så säkert om du skrev det.
LW tycks ha förändrats mycket av den fortgående relationen med SD.
Det stod mer att läsa om den positiva LW här i tråden för någon månad sen ..
men just de senaste dagarna har det mycket handlar om hennes negativa
sidor.
Allt har ju en förklaring.
Psykopater vinner man inte över .. De skaffar sig rätt...sedan finns personer som liknar
psykopater för att de är så dristiga och vägrar ge sig och manipulerar sig till det de vill.
Har väl också någon förklaring.
Frågan är var gränsen går.
Enda är att känna sig förlorad och ge sig iväg.Ens energi har använts förgäves.

Precis. Det går aldrig att bota eller hjälpa en psykopat. Psykopat är inte en diagnos utan det handlar om att vissa bitar helt enkelt fattas i hjärnan som gör att de inte kan känna empati. Psykopater hjälps inte av terapi. Tvärtom finns det forskning som tyder på att de blir värre i sina drag av det eftersom de lär sig manipulera bättre.
Citera
2020-04-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och mitt syfte är inte att svartmåla LW.
Mitt syfte är att försöka förstå varför någon
tog sig rätten att mörda henne.
Det kan man inte förstå om man inte ser
hela LW.
Det är väl antagligen därför även hennes
mindre attraktiva sidor tas upp i FUP?

Just det är ditt problem, att du inte ser hela BO! Enbart det du sitter och snaskar över (som andra anser helt normalt). Det blir obalans och irrelevans i dina inlägg och tråden stagnerar. Läsa mellan raderna i FUP kan man inte göra i det oändliga.
Citera
2020-04-12, 16:51
Medlem
Citat:
Jodå, det är vederlagt att SD och HD googlat om detta, då deras ena barn hade väldigt ont i magen under längre tid. Fler i tråden känner till detta och som jag minns var vi inte oense.
Det finns med i offentliga aktbilagor (någonstans.... är dålig på att skriva upp var jag läst saker)
och de har fått frågor om det vilket besvarats på slingrade sätt.

De har även diskuterat om huruvida HD borde dö som ju var sjuk av depression!
Att HD spelade med är så märkligt att jag inte trodde mina ögon vid läsning.
Hon måste varit neddrogad, manipulerad eller i en farlig situation där hon tvingades spela med.
Mycket prat om död hit och död dit i detta sällskap.

Jag tror knappt mina ögon när jag läser ditt svar, så sjukt! Tänker hur pass gravt sjuk och störd relation SD haft med både HD och LW!!??
Det här gjorde mig ännu mer övertygad
om att HD litade på LW, att hon innerst inne hela tiden visste vem SD är och varför hon själv mått så dåligt.
Jag tror inte en sekund på att hon övervägt att någon gång fortsätta sitt liv och äktenskap med SD, möjligtvis för att lugna SD tillfälligt eller för att även hon var livrädd för honom.
Det skulle förklara varför hon verkat lyckligare än på länge.

Och ljuger hon om det hon vet, så är det kanske just för att rädda sig själv utifall han går fri.
Jag tror hon vet vem hon var gift med helt enkelt. Eller är det möjligt att även HD samarbetar frivilligt med SD för att hon vill hjälpa honom och därför svarar så svävande och konstigt på allt och inte minns??
Citera
2020-04-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur ska människor bli varnade och få
en chans att ändra sitt beteende om vi
kristna
är för fega för att säga något?

Jag har inte sett i chattar med LWs
kristna vänner
att de ifrågasatte hennes
val utifrån kristen grund en enda gång.

Istället bekräftar de hennes val och
beteende och hejar på henne i hennes
strid för hämnd mot SD och HD.

De vet om hennes parallella intima
förhållanden med olika män men ingen
vågar fråga hur hon som kristen och
pastor
tänker?

Som kristen och pastor lyfts LW fram som
en förebild för hur en modern singelkvinna
levde 2018. Därför vägrar jag att acceptera
bilden av att hon var en Madonna.

Hennes val ledde till elände och död. Det
ska inte glorifieras.
Det ska ses som en varning för andra.

Du har uppenbarligen inte fattat att mordet på L*ena har inte ett jävla dugg med kristendom att göra.

Det handlar om ett mord i nära relation och det finns en åtalad och fortfarande (innan dom) misstänkt på sannolika skäl.
Citera
2020-04-12, 16:59
Medlem
Citat:
Varför skriver hon då till väninna att hon hatar HD och vet att det är fel men inte kan rå för det,
att hon vill sabba HD:s nyvunna självförtroende, och kallar henne "den lilla apan", med mera?
Läst igår en ganska lång sms-konversation där LW uttryckte sig så och väninnan svarade att
hon kunde förstå det i den situation som rådde.
Hade gärna förstått det som du, att hon ville hjälpa HD, men tvivlar starkt.

Det är ju det som väckt sådant intresse av LW, att hon var / borde varit, insatt i själavård, rätt och orätt,
men agerade och uttryckte sig tvärtom för att hon var så djupt nedbruten av relationen med SD.

Vid vilken tidpunkt skrev hon att hon hatar HD? I början av sin relation med SD då hon tycker att allt är ett rosa skimmer och litar på SD som förmodligen svartmålat HD för att få LW att hata just HD?

Eller i slutfasen när LW förstått vem SD är och är rädd för SD och verkar vilja varna HD?

Tidpunkten är ju alltid viktig, dessa personer har ändrat sin inställning till varandra över tid, och då har även känslorna förändrats tänker jag.
Citera
2020-04-12, 17:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du har väl en viss poäng med det du säger - men om jag ska vara ärlig så tycker jag det är lika illa som att kalla LW porrpastor, spermaLena, allemansfitta etc. Och innan du protesterar så vet jag att inte du har använt dig av alla dessa. Men de förekommer i tråden. Nog att det ska vara högt i tak härinne - men det är väl upp till var och en och fundera över vad man säger och kanske också vem som kan läsa det man säger? Jag brukar tänka som så att jag säger saker jag skulle kunna säga ansikte till ansikte till vederbörande. Det är lätt på forum att just skärmen mellan gör att folkvettet försvinner.
Håller med dig. Försöker hålla mig utanför invektiven som haglar från speciell trådens ilsknaste tanter.. Det är frestande att falla till föga när epitet som Golvbrunns-Hanna kletas på det första offret i denna tragiska soppa.

Det är också mina ord: Ingenting ska sägas bakom ryggen som man inte vågar sägas till den det gäller i verkliga livet. Vågar man inte det håller man truten.

Vad gäller tjatet om Lenas elakheter visavi Hanna har varje liten uppgift förnekats in absurdum vilket innebär att tillförlitligheten hos oss som postat uppgifterna ständigt och i kränkande ordalag ifrågasätts.

För att inte framstå som simpla lögnare så blir vi tvungna att värna vår heder med att citera Lenas egna ord ur FUP vilket renderar oss ilskna påhopp och anklagelser för att smutskasta den vi citerar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-12 kl. 17:12.
Citera
2020-04-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
En viktig fråga. Någon som har koll?

Om han släpps fri eller det finns en medhjälpare fri så bör LWs son stå under beskydd.

Skräm inte upp grabben i onödan nu.
Det va LW som upplevdes som ett problem, inte grabben på något
som helst vis.
Citera
2020-04-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det är ditt problem, att du inte ser hela BO! Enbart det du sitter och snaskar över (som andra anser helt normalt). Det blir obalans och irrelevans i dina inlägg och tråden stagnerar. Läsa mellan raderna i FUP kan man inte göra i det oändliga.

Så sant, man måste se alla dessa personer i sin helhet, och hur deras känslor har förändrats över tiden och hur då relationerna förändrats pga deras könslor inför varann.

Den som en gång älskat en person kan hata senare, även tvärtom förstås, även om de flesta nöjer sig med att tröttna istället för att hata.

GL vältrande i snasket är uppseendeväckande ett osunt och på ett icke objektivt plan. Snarare på ett högt personligt plan sas.
Citera
2020-04-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
OJOJOJ

Är LW kär i den här mannen eller är hon rädd för honom och vill varna HD?

Bara så alla vet, många kvinnor klappar män de är rädda för medhårs och ställer upp på än det ena efter det andra av just rädsla, för att inte bli mördade.
Kom ihåg att LW var rädd för att bli just mördad. LW förstod hur farlig situationen var, hur farlig SD var.
LW anade det värsta och jag tror inte en enda sekund att det här LW skrivit är hämd för obesvarad kärlek, det här är för sin medsyster HD som hon ville rädda.
Inget annat känns logiskt tycker jag!!

Ja, hon tror sig vara kär i den här mannen och hon vill varna HD och hon vill slå in en kil mellan HD och SD och hon vill ha SD för sig själv och hon vill bryta med honom och...

Inte den enklaste logiken.
Citera
2020-04-12, 17:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror att både HD och LW har haft det svårt. Det är tekniskt omöjligt att vara nära en person som är manipulativ och rankar högt på psykopatskalan utan att bli påverkad/förändrad/sårad. Det tar bort lite av ens mänsklighet och logik och tankeförmåga. Först när en varit fri en lång lång period går det att läka. Och antagligen aldrig helt. Det går inte att "vinna" över en psykopat (om SD nu är det). Det var LW misstag, och till viss del även HD. Det går inte att resonera med dem och hitta lösningar för de vill alltid ha allt till deras fördel. Det enda sättet att bli fri är att så fort som möjligt distansera sig från dem och släppa allt och gå vidare. Och räkna med att förlora på det. Det är det enda sättet. SD trissade båda kvinnorna mot varandra genom sitt agerande.

Det här resonemanget ger ändå en hel del. Psykopat eller inte, så har ändå trol relationerna förvridit och förvirrat samtliga över tid. Så att fel blir rätt ganska kvickt, och sen har planet fortsatt luta. Man kommer nog en bit med det faktiskt. Mot bättre vetande...
Om inte SD var psykopat så blev han det. LW likaså. HD fick ta somatiken kanske. SD hade väl alla förutsättningar och indikationer på att vara en från början. Han är synbart motorn i sjukan från första stund. Allt handlar om honom.

Sen blir allt krokigt runt omkring. Det är kanske där man måste landa.
Citera
2020-04-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skräm inte upp grabben i onödan nu.
Det va LW som upplevdes som ett problem, inte grabben på något
som helst vis.

Troligen ville SD komma åt LW ännu hårdare och grymmare genom att hota att skada det hon var mest rädd om. Verkligt sjuk person!
Citera
2020-04-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tro fasen att hon kallas för porrpastorn av män med perversa tankar om henne, det är ju inte särskilt vanligt att pastorer är så snygga som LW faktiskt var, du vet hora-Madonna komplexet lider väldigt många män av, det märks särskilt hur de uttrycker sig om kvinnor, förstår du?

Tänk på alla män hon ratat dessutom, och ändå trånade de efter henne.
Ja vissa kvinnor har det där lilla extra helt enkelt och många män skulle aldrig erkänna att de var attraherade av henne men inte kunde få henne, såna män visar alltid avsky mot vackra kvinnor, så tragiskt. Stackars Lena så älskad hon var men inte kan hon tillfredsställa allihop inte, det förstår du väl?!
Stackars alla avundsjuka män och kvinnor i örebro som hatade att Lena väckte så mycket lust i alla män.
Men framförallt stackars hennes barn och främst Lena själv som blev mördad för att hon var så vacker sensuell och avgudad att hon förvred huvudet på de stackars männen som inte klarar att ta ansvar för sig själva, och särskilt att de inte klarar att tygla sina köttsliga lustar, snorrar och hetsiga kärlek/svartsjuka/hatimpulser!!

Tack! Det var den bästa beskrivningen hittills hur läget oftast är för en vacker, sensuell kvinna. Samt hur yttringarna går hos de män som trånar men inte tas emot av kvinnan. En slags sårad vrede. Bara hennes utstrålning gör att hon kan bli omtalad som lättfotad.

Nu var väl knappast Lena någon nunna och det måste väl reta gallfeber på och avundsjuka hos de som kände sig ratade. Avundsjuka på de män som Lena hade. Avundsjuka kvinnor som skvallrar om saker de bara TROR men inte vet alla gånger.

Det går inte att leva ett liv med öppna ögon i samhället och bekantskapskretsen utan att kunna se och kanske också att reflektera över detta faktum, om man är det minsta intresserad av människorna runt omkring sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in