2020-04-12, 16:42
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ok fakta då. Delar av djurgården ägs av AEG. Det var det jag syftade tillbaka på i mitt inlägg. Ditt argument om jippo pga AEG fallerar. Eller är ni också jippo, jippobroder?
Nej. Djurgårdens IF fotboll är 100% medlemsägda.
Citera
2020-04-12, 16:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej. Djurgårdens IF fotboll är 100% medlemsägda.
Det du säger är att Djurgården hockey är jippo? Ja/nej?
Citera
2020-04-12, 17:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Långt innan det. Ni ägs av amerikaner som kan göra vad de vill med er förening. Luddigt kring 51% regeln då man kan köpa in sig på resterande 49% och er publik som numera består av bönder hyllar detta, konstigt nog hyllar även OG bajare detta. Har redan skrivit vad jag anser är det konstiga och vilken plastklubb ni blivit, förstår inte vad det har med att du vill att jag ska kommentera uttalanden från Zlatan exempelvis?

Nej det stämmer inte, om du ska försöka håna kan du ha lite koll. Bosse har spelat i aik, han är inte aikare.

Avundsjuk? På att jag håller på ett 100% medlemsägt lag? Jag blir dock irriterad på att bajare på fullt allvar tar emot det med öppnar armar. Som sagt så trodde jag bajen var emot modern fotboll. Hade Zlatan ens haft en tanke på att investera i DIF så hade han blivit bortröstad på ett medlemsmöte, ni hade inte ens chansen till det då ni inte är medlemsägda på samma sätt och när det väl kom ut hyllar ni det. Hmm. Som sagt: plast och jippo har hammarby if förvandlats till, många av er kanske inte varit med tillräckligt länge för att se det eller så har ni blundat så pass länge att ni inte ser det längre.

Snark. Bönder. Jippo. Allt bara på anekdotisk bevisföring och magkänsla men men.

Att bajare odelat var positiva till Zlatans intåg är myt. Där hittar du på att det skulle vara oproblematiskt. Så det är inte fakta, utan bara magkänsla från dig.

Anledningen till att jag nämner uttalanden från Zlatan är att du måste bevisa på exakt vilket sätt hans intåg har gjort att Bajen ”sålt sin själ”. Har vi bytt klubbnamn till Zlatanby IF? Heter vår arena Zöderztadion numer? Har han blivit evig VD och enväldig diktator i klubben? Exakt vad har effekterna blivit av hans intåg? Förklara det, du som i ett annat inlägg klagade på att bajare inte kom med några bra argument.

Sen är du ju mer än lovligt naiv om du tror att alla i dif hade velat rösta bort Zlatan om han hade varit sugen på att gå in i er klubb. Och när vi ändå pratar om att ”sälja själar”; vad hade era guldtränare för lagtillhörigheter nu igen innan de kom till er? Och framförallt: vilken klubb är det som delar samma arena med nämnda plast- och jippoklubb, trots att er ordförande sa att ni aldrig skulle dela arena med dem?
Citera
2020-04-12, 17:40
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Snark. Bönder. Jippo. Allt bara på anekdotisk bevisföring och magkänsla men men.

Att bajare odelat var positiva till Zlatans intåg är myt. Där hittar du på att det skulle vara oproblematiskt. Så det är inte fakta, utan bara magkänsla från dig.

Anledningen till att jag nämner uttalanden från Zlatan är att du måste bevisa på exakt vilket sätt hans intåg har gjort att Bajen ”sålt sin själ”. Har vi bytt klubbnamn till Zlatanby IF? Heter vår arena Zöderztadion numer? Har han blivit evig VD och enväldig diktator i klubben? Exakt vad har effekterna blivit av hans intåg? Förklara det, du som i ett annat inlägg klagade på att bajare inte kom med några bra argument.

Sen är du ju mer än lovligt naiv om du tror att alla i dif hade velat rösta bort Zlatan om han hade varit sugen på att gå in i er klubb. Och när vi ändå pratar om att ”sälja själar”; vad hade era guldtränare för lagtillhörigheter nu igen innan de kom till er? Och framförallt: vilken klubb är det som delar samma arena med nämnda plast- och jippoklubb, trots att er ordförande sa att ni aldrig skulle dela arena med dem?
Tack för att du till skillnad från dina gelikar iaf. besvarar det jag skrivit och inte styr iväg diskussionen.

Magkänsla är det inte. Det har med många faktorer att göra, man ser bönder på sociala medier osv. Några av mina bästa vänner som är bajare och alltid är schyssta i diskussioner kring fotboll har själva sagt att det är massa bönder och att det stör dem lite men att de tycker att det för med sig positiva saker som högre publiksiffror. Ingen rök utan eld.

Som jag skrev så köpte amerikanerna in sig hos er långt innan Zlatan. Menade inte att man sålt sin själ enbart pga. hans intåg. Det jag menar är att det varit en så allmän acceptans kring honom i hammarby som jag finner väldigt jippoaktig, helt plötsligt är han en hjälte för hammarby? För att han fick aktier via LA Galaxy? Klubbhoran nummer 1 som enbart bryr sig om sig själv.

Alla skrev jag inte. Men jag känner mig väldigt säker i att det inte skulle röstas igenom. Men grejen är att det är ju en icke-diskussion då det är rent hypotetiskt då något sådant inte skulle kunna hända i DIF. Jag vill inte jämföra DIF med andra lag men jag känner mig säker i att i en sådan situation så hade det inte varit ett välkomnande av den kalibern. Det visar att hammarby har en jippoanda kring sig. Vad Zlatan sagt eller inte är helt ointressant.

Kim och Tolle spelade i aik, tror du det går att dölja? Ni försöker dock dölja massa saker och ni har haft både tränare och spelare från andra föreningar. Gäller alla Stockholmslag.

Suck. Denna arenadiskussuon igen. Hur svårt ska det vara att förstå? Redan skrivit spaltmeter om detta. Ta reda på vad som hände då. Vi ville aldrig dela arena med hammarby och jobbade för eget men det gick inte. Moderaterna i Stockholm ljög och massa annat som jag inte orkar skriva ännu en gång. Då kan jag ju säga samma sak? Ni delar arena med oss. Även det känns ju väldigt korkat och jippoaktig förresten, alltså att påstå att det är er arena när det inte är det. Det är en multiarena byggd av Stockholms med skattepengar.
Citera
2020-04-12, 17:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Antar att det är mig du menar Stone Roses. Jag noterar bristfällig argumentation från din sida och synar den bluff du är. Det kan alla se. Du är intellektuellt ohederlig.

”Magkänsla är det inte [...] några av mina bästa vänner som är bajare och alltid är schyssta i diskussioner kring fotboll har själva sagt att det är massa bönder och att det stör dem.

Det ovan är ju ett typexempel på anekdotisk bevisföring
Citera
2020-04-12, 18:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Tack för att du till skillnad från dina gelikar iaf. besvarar det jag skrivit och inte styr iväg diskussionen.

Magkänsla är det inte. Det har med många faktorer att göra, man ser bönder på sociala medier osv. Några av mina bästa vänner som är bajare och alltid är schyssta i diskussioner kring fotboll har själva sagt att det är massa bönder och att det stör dem lite men att de tycker att det för med sig positiva saker som högre publiksiffror. Ingen rök utan eld.

Som jag skrev så köpte amerikanerna in sig hos er långt innan Zlatan. Menade inte att man sålt sin själ enbart pga. hans intåg. Det jag menar är att det varit en så allmän acceptans kring honom i hammarby som jag finner väldigt jippoaktig, helt plötsligt är han en hjälte för hammarby? För att han fick aktier via LA Galaxy? Klubbhoran nummer 1 som enbart bryr sig om sig själv.

Alla skrev jag inte. Men jag känner mig väldigt säker i att det inte skulle röstas igenom. Men grejen är att det är ju en icke-diskussion då det är rent hypotetiskt då något sådant inte skulle kunna hända i DIF. Jag vill inte jämföra DIF med andra lag men jag känner mig säker i att i en sådan situation så hade det inte varit ett välkomnande av den kalibern. Det visar att hammarby har en jippoanda kring sig. Vad Zlatan sagt eller inte är helt ointressant.

Kim och Tolle spelade i aik, tror du det går att dölja? Ni försöker dock dölja massa saker och ni har haft både tränare och spelare från andra föreningar. Gäller alla Stockholmslag.

Suck. Denna arenadiskussuon igen. Hur svårt ska det vara att förstå? Redan skrivit spaltmeter om detta. Ta reda på vad som hände då. Vi ville aldrig dela arena med hammarby och jobbade för eget men det gick inte. Moderaterna i Stockholm ljög och massa annat som jag inte orkar skriva ännu en gång. Då kan jag ju säga samma sak? Ni delar arena med oss. Även det känns ju väldigt korkat och jippoaktig förresten, alltså att påstå att det är er arena när det inte är det. Det är en multiarena byggd av Stockholms med skattepengar.
Det är bara dina hjärnspöken som tycker att han är en Bajenhjälte.
Citera
2020-04-12, 19:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Det är bara dina hjärnspöken som tycker att han är en Bajenhjälte.
Fast iofs.. vilka är era bajenhjältar på 1800-talet? Eller 1900talet? Finns det ens bajenhjältar? Zlatan kvalar in. Absolut.
Citera
2020-04-12, 20:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Ja asså det blir ju väldigt svårt om man bara ska hänvisa till anekdotisk bevisföring...men merparten av de som ”dyrkar” Zlatan gör ju det för att jävlas med mffarna och alla andra som stör sig på hans intåg. Det är iaf den uppfattning jag har. Sen finns det säkert ett antal yngre supportrar som redan innan sett upp till Zlatan, vilket såklart inte är något uppseendeväckande i sig.

Själv har jag inte haft mycket till övers för vad Zlatan har blivit de senaste åren, men som delägare har han hittills skött sig exemplariskt så det finns absolut ingen anledning att ifrågasätta hans verk här ännu. Det går faktiskt att ha de två åsikterna samtidigt, de krockar inte med varandra.

Övriga exempel som tas upp av mig är för att visa hur svårt det är att vara ”ren” i den moderna fotbollen. dif har också behövt ”dra ner brallorna och gå ner på alla fyra” för verksamhetens bästa.

Sen låter jag mig inte luras. I grund och botten bygger alla argument på att ”Bajen jippofierats/sålt sin själ” på att man är på väg att lämna loserstämpeln och bli en toppklubb på riktigt och att detta är väldigt obekvämt och störande för väldigt många. Då är det mycket lättare att skylla på ”fusk” och att ”man tar genvägar”, ”inte har riktiga fans/fans från Stockholm” istället för att erkänna att det faktiskt är ett gediget och väl uträttat arbete som har tagit oss hit. Lite som att hävda att difs guld ifjol bara berodde på flax och domarhjälp.

Sen får vi se vad effekterna blir av Coronan. Finns ju en överhängande risk att allt vänds upp och ner för väldigt många nu. Men ett sånt fall skulle det vara väldigt hårt att skylla på att Bajen klantat till det, minst sagt...
Citera
2020-04-12, 22:22
Medlem
Idag skulle det varit hemmapremiär på Strandvallen mot IFK Göteborg. I stället för den så sände Mjällby en "Webmatch" och sålde 5000 biljetter till den!

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/premiaren-installd-lanserar-ett-eget-ol/

Samtidigt lanseras en egen öl med fem olika Maif-legendarer på ettiketten som Eken, Bagarn, Hasse Larsson, Asper och Frank Worthington. Om du inte har koll på den siste så är han en av fotbollsvärldens största playboys genom tiderna och det finns tonvis med anekdoter med honom på Listerlandet. Men han kunde också lira boll... som till exempel här:

https://www.youtube.com/watch?v=W0z_arXZ8nM
Citera
2020-04-12, 22:46
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Det du säger är att Djurgården hockey är jippo? Ja/nej?
Ja, trots att jag är djurgårdare kan jag bara instämma i att hockey har blivit ett jippo. Därför följer jag inte hockeyn i samma utsträckning som fotbollen. Hocleyn är mer en familjefest än vad fotbollen är, den moderna idrotten har sänkt svensk hockey i högre utsträckning än fotbollen. Fanns tider förr då hockeyn var mer populär än fotbollen men de tiderna verkar vara förbi. Ett lag som växjö sticker upp, det pumpas pengar och man blir en elit på bara några få år.

I hockeyn är avsaknaden av aik i högstaligan enorm, skapar inget större intresse längre. Väldigt tudelad känsla man får av att aik hockey går i graven, utan corona hade de förmodligen spelat div 1 nästa säsong.
Samtidigt var det fan int kul senast de var uppe då gnagarna var mer taggade inför derbyn i hockeyn likt hammarby fotboll är i allsvenskan. Man har oftast inget i toppen att göra och årets höjdpunkt är derbyn.
Senast redigerad av girigfan 2020-04-12 kl. 22:50.
Citera
2020-04-12, 22:53
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilken är din favoritsammanslagning i försök att vinna titlar?
När dif blev BK Söder? Eller när dif blev älvsjö? Eller möjligtvis Balrog? Eller nej CaperioTäby -> dif var ju fin? Fast när ni blev Segeltorp är ju en klassiker?

Ni är bokstavligen talat Sveriges största jippoklubb.
Tänk att hela difs identitet går ut på att runka över alla titlar man har och man är så desperat på detta att man tar över mindre klubbar i alla sammanhang man kan tänkas göra det.

Alla vet att åker ni ner i seriesystemen kommer ni direkt försöka ta över random mindre klubb som ligger över er i seriesystemet. Skrattretande.
Jag gillar hur resonemangen gick när hammarby tff höll på att gå om hammarby if fotboll för ett par år sedan, är inte haif fotboll en sammanslagning av johanneshovs if?

Jag gillar hur hammarbys "alla komme från söder" definition växlat från södermalm till söder om södermalm och numera även södra sverige
Senast redigerad av girigfan 2020-04-12 kl. 23:00.
Citera
2020-04-12, 23:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M101
Idag skulle det varit hemmapremiär på Strandvallen mot IFK Göteborg. I stället för den så sände Mjällby en "Webmatch" och sålde 5000 biljetter till den!

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/premiaren-installd-lanserar-ett-eget-ol/

Samtidigt lanseras en egen öl med fem olika Maif-legendarer på ettiketten som Eken, Bagarn, Hasse Larsson, Asper och Frank Worthington. Om du inte har koll på den siste så är han en av fotbollsvärldens största playboys genom tiderna och det finns tonvis med anekdoter med honom på Listerlandet. Men han kunde också lira boll... som till exempel här:

https://www.youtube.com/watch?v=W0z_arXZ8nM
Snyggt, den ölen får man ju se till att införskaffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in