Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Snark. Bönder. Jippo. Allt bara på anekdotisk bevisföring och magkänsla men men.
Att bajare odelat var positiva till Zlatans intåg är myt. Där hittar du på att det skulle vara oproblematiskt. Så det är inte fakta, utan bara magkänsla från dig.
Anledningen till att jag nämner uttalanden från Zlatan är att du måste bevisa på exakt vilket sätt hans intåg har gjort att Bajen ”sålt sin själ”. Har vi bytt klubbnamn till Zlatanby IF? Heter vår arena Zöderztadion numer? Har han blivit evig VD och enväldig diktator i klubben? Exakt vad har effekterna blivit av hans intåg? Förklara det, du som i ett annat inlägg klagade på att bajare inte kom med några bra argument.
Sen är du ju mer än lovligt naiv om du tror att alla i dif hade velat rösta bort Zlatan om han hade varit sugen på att gå in i er klubb. Och när vi ändå pratar om att ”sälja själar”; vad hade era guldtränare för lagtillhörigheter nu igen innan de kom till er? Och framförallt: vilken klubb är det som delar samma arena med nämnda plast- och jippoklubb, trots att er ordförande sa att ni aldrig skulle dela arena med dem?
Tack för att du till skillnad från dina gelikar iaf. besvarar det jag skrivit och inte styr iväg diskussionen.
Magkänsla är det inte. Det har med många faktorer att göra, man ser bönder på sociala medier osv. Några av mina bästa vänner som är bajare och alltid är schyssta i diskussioner kring fotboll har själva sagt att det är massa bönder och att det stör dem lite men att de tycker att det för med sig positiva saker som högre publiksiffror. Ingen rök utan eld.
Som jag skrev så köpte amerikanerna in sig hos er långt innan Zlatan. Menade inte att man sålt sin själ enbart pga. hans intåg. Det jag menar är att det varit en så allmän acceptans kring honom i hammarby som jag finner väldigt jippoaktig, helt plötsligt är han en hjälte för hammarby? För att han fick aktier via LA Galaxy? Klubbhoran nummer 1 som enbart bryr sig om sig själv.
Alla skrev jag inte. Men jag känner mig väldigt säker i att det inte skulle röstas igenom. Men grejen är att det är ju en icke-diskussion då det är rent hypotetiskt då något sådant inte skulle kunna hända i DIF. Jag vill inte jämföra DIF med andra lag men jag känner mig säker i att i en sådan situation så hade det inte varit ett välkomnande av den kalibern. Det visar att hammarby har en jippoanda kring sig. Vad Zlatan sagt eller inte är helt ointressant.
Kim och Tolle spelade i aik, tror du det går att dölja? Ni försöker dock dölja massa saker och ni har haft både tränare och spelare från andra föreningar. Gäller alla Stockholmslag.
Suck. Denna arenadiskussuon igen. Hur svårt ska det vara att förstå? Redan skrivit spaltmeter om detta. Ta reda på vad som hände då. Vi ville aldrig dela arena med hammarby och jobbade för eget men det gick inte. Moderaterna i Stockholm ljög och massa annat som jag inte orkar skriva ännu en gång. Då kan jag ju säga samma sak? Ni delar arena med oss. Även det känns ju väldigt korkat och jippoaktig förresten, alltså att påstå att det är er arena när det inte är det. Det är en multiarena byggd av Stockholms med skattepengar.