2020-04-12, 00:47
Bannlyst
Vet någon exakt på vilket övergångsställe som paret korsade Sveavägen? Var det det första norra övergångsstället eller var det den lite sydligare?

Och vart exakt låg Sari?
Citera
2020-04-12, 01:35
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Såg avtackningen. Tell hade en gångstil som Macahan, lite som en elefant.
Sagnell är synonymt med telekommunikation.
Försöker sortera vilka KP kommer åtala.

Ok, ja det var en märklig syn. Inte många av namnen på Lingärdes lista är i livet längre förövrigt. LT o AK är det som sagt om inte AK avlidit nyligen. SS lever väl också liksom Tommy L.

Att Ture U på något sätt är nyckeln till lösningen är nog som sagt ingen dum gissning. Att CGÖ o Grundborg funnits med på ett eller annat sätt känns mycket troligt. De är ju dock inte med på listan men kan nog haft med teleövervakningen att göra.

Spännande med kopplingen till de sk Sydafrika poliserna och kontakterna via IPA där och CW mfl samt där närheten till mordplatsen också är ett faktum. Allas vår Bertil Wedin finns ju där o spökar liksom Åke Ek. Att han fick tjänsten som kommissarie på RPS, hösten 86 i väl mogen ålder är också en aspekt att väva in. Det ligger nog mycket i Lingärdes dokument trots allt. Att vissa namn kan saknas eller vara felaktiga skall man inte hänga upp sig på. Helheten håller nog ihop ganska bra. Här får vi som sagt in även Sydafrika kopplingen.

Åke Eks o CGÖs kopplingar till Sydafrika är kända likaså har vi uppgifter om en person inom SÄPO som haft kontakter med Sydafrikas säkerhetstjänst, tänker på Bäcks uppgifter. Svårt att inte se ett mönster och då är ändå mycket onämnt. PG Vinge ej att förglömma till sist.

Edit. Irvells uppgifter tar jag också på största allvar. Att Borgnäs samtidigt har gått ut och pratat om en lösning som pekar mot Sydafrika tror jag mycket väl kan handla om slutsatser som Irvell också kan ha delat. Tänker här kopplingen SÄPO -Sydafrika
Senast redigerad av riskybizzy 2020-04-12 kl. 02:09.
Citera
2020-04-12, 08:29
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jan A tilltalar AB ca 70 sekunder efter mordet, så det är ju ganska direkt efter.
Man kan ju svårligen tänka sig att en annan grå skåpbil med en person som talade i telefonen och en annan som frågade ”du måste ha sett nåt” klämt sig in emellan utan att någon sett dem😀

Kl 23.22.40 enl fröken ur.

http://www.politiskamord.com/p5lacsamtalen.html

😀

Nej, dubbla liknande bilar har inte hänt.

Jag vidhåller dock att det hela är konstigt, eftersom LL/JA i sina första utsagor uppger att de hade koll på mannen i porten tills en kvinnlig polis kom. Där finns det inget utrymme för att det var AB som JA tilltalade.
Citera
2020-04-12, 08:32
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är så med LL och JA, de ändrar sina storys genom åren. Se bara LL:s senaste uttalande om SE

Ja, jag har noterat det också. Frågan blir då varför?
Citera
2020-04-12, 10:01
Medlem
Apropå mannen som Nicola F ser så finns det ju faktiskt tydliga likheter med mannen som Mårten P och Ljubisa N ser. Mårten säger att mannen som börjar gå efter makarna Palme hade halvlång mörkblå jacka och gick hopsjunket och framåtlutad. Ljubisa N säger att mannen som passerade kiosken efter makarna Palme hade grå eller grön jacka som gick till knäna och att mannen gick klumpigt. Nicola F säger att mannen han mötte på andra sidan gatan hade blå jacka och gick underligt.

Kanske är det här "säkringsmannen" som sydsvenskans underrättelsekälla talar om veckan efter mordet - en person som följer efter mordoffret för att se till att kusten är klar och vid behov ingripa.
Citera
2020-04-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Kan omöjligen ha varit AB enligt honom själv eftersom han inte varit norr Sveavägen 42.
Båda kan inte ha rätt?
Då kan det ha varit någon annan. Vittnesmål om personer med liknande utstyrsel vid Grand saknas ju inte.
Citera
2020-04-12, 10:50
Medlem
Spekulationer kring vad Palmeutredningen kommer att presentera för lösning till mordet och vad vi kommer att få veta.

Ett rykte som är i omlopp är att Sydafrika ska presenteras som lösning till Palmemordet.
Om detta stämmer kommer man då enbart att redovisa de sydafrikanska kopplingar man anser sig att ha funnit, kommer man att undvika ta upp eventuella svenska kopplingar?

Ett annat spår är Stig E, Skandiamannen som tidningen Filter och Thomas Pettersson hävdar är Olof Palmes mördare.
Jag är själv tveksam till Stig E som OP:s mördare , pekar man utt honom så hoppas jag på ordentlig redovisning av mordvapnet och mordvapnets koppling till Stig E

Christer A anser några vara skyldig till mordet
Om PU pekar ut honom , då hoppas jag på ordentlig bevisning som knyter honom till brottsplatsen

Finns det några personer/ grupper ni vill fylla på med.
Tankar,synpunkter på vad PU kommer att presentera till oss.
Citera
2020-04-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Spekulationer kring vad Palmeutredningen kommer att presentera för lösning till mordet och vad vi kommer att få veta.

Ett rykte som är i omlopp är att Sydafrika ska presenteras som lösning till Palmemordet.
Om detta stämmer kommer man då enbart att redovisa de sydafrikanska kopplingar man anser sig att ha funnit, kommer man att undvika ta upp eventuella svenska kopplingar?

Ett annat spår är Stig E, Skandiamannen som tidningen Filter och Thomas Pettersson hävdar är Olof Palmes mördare.
Jag är själv tveksam till Stig E som OP:s mördare , pekar man utt honom så hoppas jag på ordentlig redovisning av mordvapnet och mordvapnets koppling till Stig E

Om PU pekar ut honom , då hoppas jag på ordentlig bevisning som knyter honom till brottsplatsen

Ja, Du.

Hur skulle det se ut om pyttelandet Sverige (som är så stort i omvärlden) skulle peka ut någon Stat/Land uti vida världen. Allt från Väst till Öst, Nord till Syd skulle bli förödande för präktiga Sverige, säkert värre än Covid19. Det lugnaste för oss är väl en ensam Svensk GM som är avliden, typ CA, SE eller någon helt Okänd
Citera
2020-04-12, 11:25
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:

Theutenberg har sagt att han tror att den planerade Moskva-resan
var avgörande. I sin kommande bok kommer han att förtydliga
detta och frågan är då hur mycket som kommer fram.
Citera
2020-04-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ja, Du.

Hur skulle det se ut om pyttelandet Sverige (som är så stort i omvärlden) skulle peka ut någon Stat/Land uti vida världen. Allt från Väst till Öst, Nord till Syd skulle bli förödande för präktiga Sverige, säkert värre än Covid19. Det lugnaste för oss är väl en ensam Svensk GM som är avliden, typ CA, SE eller någon helt Okänd

Ja, törs man peka ut en främmande makt som ansvarig till mordet eller väljer man ut någon lämplig död person som inte kan försvara sig
Citera
2020-04-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Theutenberg har sagt att han tror att den planerade Moskva-resan
var avgörande. I sin kommande bok kommer han att förtydliga
detta och frågan är då hur mycket som kommer fram.

Jag har också funderat på Moskvaresan, kan någon/några satt den resan som deadline för mordet.
Det skulle också kunna vara förklaringen till att mordet verkar improviserat , man ville inte missa den chans som man fick tack vare biobesöket.
Citera
2020-04-12, 11:44
Medlem
Citat:
Jag har också funderat på Moskvaresan, kan någon/några satt den resan som deadline för mordet.
Det skulle också kunna vara förklaringen till att mordet verkar improviserat , man ville inte missa den chans som man fick tack vare biobesöket.

Kan vara så, men vem skvallrade om biobesöket, eller var det städig bevakning i en holk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in