Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-12, 09:39
  #13
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Pandemi räknas alla dagar i veckan som force majeure, vi snackar ju inte om att det blir inställt pga någon av arrangörerna blivit magsjuk.
Behöver det inte stå i avtalet vad som faller in under force majeure för att det ska gälla?

Nu har jag slarvat bort länken men det verkar som att man kan gå via Konsument Europa och kräva igen pengarna om Ironman själva inte ger med sig. Får se vad de säger senast den 30e när besked skulle komma.
Citera
2020-04-12, 15:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Behöver det inte stå i avtalet vad som faller in under force majeure för att det ska gälla?

Nu har jag slarvat bort länken men det verkar som att man kan gå via Konsument Europa och kräva igen pengarna om Ironman själva inte ger med sig. Får se vad de säger senast den 30e när besked skulle komma.

Nej det behöver inte specifikt stå just pandemi, det brukar stå naturkatastrofer. Där räknas allt från jordskred till pandemier in.
En annan faktor som nästan alltid räknas med är också om nya lagar införs och man därför inte heller kan genomför sin del av avtalat.

När det gäller Corona så har du både pandemin i sig själv och nystiftade lagar som förbjuder det så om de har en klausul om force majeure så har de dubbel täckning.

Men som sagt du måste se vad som står i avtalet, det är inte säkert att de ens har force majeure villkor(även om i princip alla seriösa aktörer har det)
Citera
2020-04-23, 07:37
  #15
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag hittar inte ett ord om Force Majeure i avtalet jag signerade när jag anmälde mig. Jag kan lägga upp det online men det var för många tecken för att få plats här.

Senaste budet från Ironman är att standardreglerna för byten och återköp gäller, det vill säga:


Då biljetten kostade €520 + €41.60 i "bearbetningsavgift" känns det inte så kul att lämna kvar hälften av biljettpengen hos Ironman. Vi ska få nya besked den 8e maj om alternativen.
Citera
2020-12-15, 08:59
  #16
Medlem
I går beslutade ARN om att Ironman Sweden, Kalmar ska återbetala en persons anmälningsavgift för 2020. Personen ville inte få startplatsen flyttad till 2021. DagensKalmar skrev om ärendet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback