Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-11, 14:22
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodafet
Om du är uttråkad så kan du gå ut och runka i trädgården eller någonting istället.

Skaffa en hobby. Tex. mörda socialdemokrater. Då lär du bli smal för det är så jävla kul.

Eller så äter du choklad, vem fan bryr sig? Du är inte deppig, däremot lider du säkerligen av vitaminbrist. Börja träna rejält. Ät ingenting på en vecka och ta promenader så lär du gå ner lite i vikt. Om du nu vill det.

Sluta ditt jobb. Jobbigt att jobba. Så kan du träna istället och chilla. Skaffa nytt jobb, nya vanor. Mer fysiskt jobb och ät inte ute, ta bara med en matlåda med typ fisksoppa eller något äckligt.

Sen håller du det så länge du orkar. Fuska får man göra ibland självklart.

Vitaminbrist kan orsaka depression. Du kan alltså vara deppig på grund av vitaminbrist. Kortisol (stresshormonet) kan också göra en deppig.

Jag lever hälsosamt, men jag förstår också att alla människor inte har mognaden/orken att förändra sitt leverne till det bättre.

Det enda som jag vänder mig emot är fula kvinnor med kaxiga attityd. Det finns ingenting som är värre.
Citera
2020-04-11, 14:56
Medlem
18-28 har gått upp i vikt men 28-48 har gått ned.
Citera
2020-04-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Ja, som rubriken lyder.. Varför har svenska tjejer blivit så feta? Rövarna ser ut som ett godsfartyg och knullhandtagen hänger ner till marken.

Vad har hänt??

Det är blivit modernt med stora rövar, något som stör dig?
Citera
2020-04-11, 15:37
Medlem
Beror nog på att andelen unga män(ensamkommande barn).utbud o efterfrågan behöver inte se ok ut nu, många ynglingar tar nästan allt..😎
Citera
2020-04-11, 17:14
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ja det stör mig eftersom det är en effekt av att judemedia promotar negerattribut för vita kvinnor. De vill att vita kvinnor ska locka till sig negerhannar med hjälp av dessa utstående negerfläskrövar och negerfläskläppar (ankläppar/duckface) och blanda bort sina vita gener med dem. På så vis hoppas dessa näsvarelser att den europeiska genpoolen degenereras och förstörs så att vi aldrig mer ska kunna utmana deras maktställning (såsom tex. tyskarna gjorde).
Citera
2020-04-11, 17:17
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:

Ja. Det är äckligt med kardashian asses
Citera
2020-04-11, 17:27
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Fett kan inte göra dig fet så länge du inte äter mycket kolhydrater. Då fokuserar kroppen på att bryta ned kolhydrater. Det i sin tur gör att fett lagras i kroppen och gör dig fet.

Så om jag äter 4000 kalorier fett/protein vilket är ca 1000 kaloriöverskott för min del, menar du att jag då alltså inte kommer gå upp ett kilo i fettmassa då så länge jag inte äter kolhydrater? Chill ska meddela detta till alla jag träffar i fittnessbranchen så kommer alla vara 5% kroppsfett med massa muskelmassa.

Du borde ta och patentera denna teorin för nu kommer det inte finnas några överviktiga människor längre, vilket innebär att du kan bli rikast i världen! Bara ät mer fett! Ät så mycket fett du vill för så länge du inte äter kolhydrater så kommer kaloriöverskottet aldrig lagas som fett!

Fattar du hur efterbliven du låter?
Citera
2020-04-11, 17:51
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Så om jag äter 4000 kalorier fett/protein vilket är ca 1000 kaloriöverskott för min del, menar du att jag då alltså inte kommer gå upp ett kilo i fettmassa då så länge jag inte äter kolhydrater? Chill ska meddela detta till alla jag träffar i fittnessbranchen så kommer alla vara 5% kroppsfett med massa muskelmassa.

Du borde ta och patentera denna teorin för nu kommer det inte finnas några överviktiga människor längre, vilket innebär att du kan bli rikast i världen! Bara ät mer fett! Ät så mycket fett du vill för så länge du inte äter kolhydrater så kommer kaloriöverskottet aldrig lagas som fett!

Källa på att fett inte kan göra dig fet.

https://www.businessinsider.com/eating-fat-wont-make-you-fat-gain-weight-says-doctor-2017-11?r=US&IR=T

Dessutom är det inte särskilt vanligt att man äter 4000 kalorier. Dessutom kan protein göra dig fet, eftersom protein bryts ned i kroppen och blir glukos (socker). Det i sin tur kan göra dig fet.
Citera
2020-04-11, 18:04
Medlem
Mvks avatar
TS har rätt.

Vikten bara ökar på kvinnorna.
Dom är inte nödvändigtvis feta men en stor andel går omkring pluffsiga.

Andelen kvinnliga gymfreak är bra på att lägga upp varje minut av livet på instagram, tinder mm och syns och hörs mest.
Därför får man en skev bild av att många kvinnor är slimma och fit:a vilket verkligheten på stan och arbetslivet motsäger.

Den ultimata lögnen är dock när du frågar en tjej vilken kroppstyp dom föredrar på killar.
95% väljer direkt killen som är mindre tränad med motiveringen att tjejer gillar "normala" killar.
Dock vid skarpt läge 02:30 en lönehelg på krogen är det knappast dad bod som dom armkrokar hem med.
Citera
2020-04-11, 20:25
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness

Idén är att fettlagring, d.v.s. vad du kallar "gå upp i vikt" om jag förstår dig rätt, kräver en massa grejer, som börjar med insulin och lipasenzymer. Äter du inget socker sätter du inte igång processen och inget fett lagras. Det är uppenbart att kaloriberäkningar är oexakta, som du vet finns det folk som äter som svin (kaloriöverskott) utan att träna men aldrig går upp i vikt, och det motsatta finns också (folk som har svårt att gå ner i vikt). Vad är din förklaring för det? Uppenbarligen är det ju inte kalorier in och ut.
Citera
2020-04-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Idén är att fettlagring, d.v.s. vad du kallar "gå upp i vikt" om jag förstår dig rätt, kräver en massa grejer, som börjar med insulin och lipasenzymer. Äter du inget socker sätter du inte igång processen och inget fett lagras. Det är uppenbart att kaloriberäkningar är oexakta, som du vet finns det folk som äter som svin (kaloriöverskott) utan att träna men aldrig går upp i vikt, och det motsatta finns också (folk som har svårt att gå ner i vikt). Vad är din förklaring för det? Uppenbarligen är det ju inte kalorier in och ut.

Människor föds med olika antal fettceller och det beror helt och hållet på arv, man kan själv påverka en del men inte allt.
Citera
2020-04-11, 21:51
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Människor föds med olika antal fettceller och det beror helt och hållet på arv, man kan själv påverka en del men inte allt.
Alltså är det inte "kalorier ut och kalorier in" utan exempelvis också arv? Precis min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in