2020-04-11, 20:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Är det någon mening att försöka svara dig? Du ställer ju frågor som du fått besvarade gång på gång på gång...in absurdum.
Låt oss vänta på domen, så får vi se om foliehattarna eller krossa-patriarkat-falangen blir mest nöjda.
Nja, man skall nog inte vara så säker på att det kommer att gå att läsa om något motiv i domen. Det är väl möjligt att åklagaren kan ha föreslagit något eventuellt motiv vid rättegången, men det är kanske i så fall bara mer av en teori. Och om tingsrätten inte anser att denna åklagarens teori har något särskilt bevisvärde i själva skuldfrågan så tror jag inte att den kommer att redovisas i domskälen.

Har du själv lyckats bilda dig någon uppfattning om vad åklagaren menar att motivet till mordet i så fall skall ha varit, och är det här då någonting som du själv tycker låter som en rimlig teori?
Senast redigerad av Draifos 2020-04-11 kl. 21:25.
Citera
2020-04-11, 20:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag sa inte att hon ältat en enda gång med JG.

Men om han ställt upp på hennes kontaktbehov så förvånad det mig mycket om hon inte ältat
inför honom som hon gjort med nästan alla andra hon vänt sig till.
Ja menar att jag tycker att gängse terapi är smartare än att försöka klara ut problem med SD bästa kompis, det skulle förmodligen ha gjort hela situation ännu mer infekterad.

PS) JG tog faktiskt tillbaka blockeringen av henne på Spotify senare, men då svarade hon inte.

Om två av ens vänner blir osams eller skiljer sig måste man inte välja sida.
Det går alldeles utmärkt att fortsätta med att vara vän med bägge och låta dem själva hantera sina konflikter.
Citera
2020-04-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kommer jag också ihåg eftersom jag tyckte det var konstigt att hon tyckte att hon behövde tala om för honom att han skulle vara ren.
Brukade han inte vara det?

Jag tänkte detsamma, det är väl självklart - underligt att behöva uppmana
en vuxen man att han skall sköta sin (intim)hygien innan ett kärleksmöte.
Citera
2020-04-11, 20:54
Medlem
landbandys avatar
Det där med att LW verkade ha mens de gånger hon låg med SD känns ju lite överkurs på något sätt , men kanske han var rädd för att hon skulle göra sig med barn eller något , så att han verkligen såg till att ligga då det är som mest svårt att bli gravid , typ då ägget ramlar ut och mensen tar vid , ja man undrar ju !?

(Spekulation)
Citera
2020-04-11, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Absolut, Zilvereko.
Så är det.
SD utnyttjar där han kan, om läget är passande.

Vad gäller halsbandet, som jag läst så först gick LW på event med HD:s (silver) halsband (hon dök upp tror jag)
och senare gav SD LW ett likadant men i guldton, efter något smärre uppträde.

Tycker det stämmer ganska bra med att LW lånade även HD:S säng och HD:s dotters säng.
LW drog sig inte för att visa att hon "ägde" situationen (hon ville äga den) och ville ta över HD:s liv.
Hon var säkert avundsjuk på HD och tänkte att om hon istället för HD varit gift med SD, hade allt
varit bra.
När hon började förstå att SD ville gå tillbaka till HD samarbetade hon ju delvis genom att säga
att han kan lämna henne när han vill, hon klarar sig själv.
Att hon ändå inte slutade ha nog att göra med äran, hon ville ha rening, göra upp med SD
innan hon förmådde lämna helt.

Åh, nej.

Nu kommer det mkt uppgifter som jag inte minns att jag har läst. Visserligen kan jag inte påstå att jag har läst alla konversationer eller förhör.

Stämmer det att de använt HDs säng? Jag minns dotterns säng.

Smycket; menar du att L*ena skulle ha använt HDs smycke??
Och att hon sedan krävde ett likadant?

Jag vet att jag läst att de skulle ha haft likadana, den ena silver, den andra guld. Men att L*ena skulle ha haft på sig HDs smycke känns helt... jag vet inte vad jag ska tänka här...

Har du aktbilaga?
Citera
2020-04-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Lena Wesström
Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned
25 feb 2018 21 :42

s. 3238
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

Jag uppfattar det som att hon är ironisk. Hon kan inte fatta varför HD väljer just den bostaden. Tycker hon "är rubbad"

LW...

"Utsikten är från den aktuella lägenheten"

"Min uteplats inringad"

"Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned"

"Jag går förbi den uteplatsen varje going jag går till tvättstugan, källaren eller U"

"HERREGUD"

"Hon har INGA buskar för sin uteplats, öppet precis rakt in"

"Där kan hon sitta i sommar. En vanlig tvättkväll kanske jag går dit fyra gånger. Tillbaka lika många"
Citera
2020-04-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Just det tack för ditt inlägg, jag har också läst detta.

Hon citerar SD vg kommentarern från de två killarna på Gustavsvik
Citera
2020-04-11, 21:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Menar du på allvar att SD skulle låta bli att överklaga en Livstidsdom eller 18 års fängelse - oavsett om han är skyldig eller inte? Om han skulle låta bli att överklaga blir det lika med ett erkännande och det tror jag inte finns på kartan i SD:s tankevärld.

Du skriver om lagmannen Bjö*rn Lindé*n, men rätten består även av nämndemän. Jag kan ha missat inlägg, men jag minns inte att jag har sett dig nämna något om nämndemännen som varit med hela rättegången. Har du grävt fram någon historik om dem i någon gammal tidningsartikel? Vilka är nämndemännen?
/../
Nej, jag tror inte heller att SD skulle finna sig i en fällande dom. Han har ju hävdat i snart två års tid nu att han inte har något med brottet att göra, och ingenting har väl egentligen förändrats sedan 2018 om man ser till bevisläget.

Frågan är väl snarare hur åklagaren gör om domen går henne emot. Kommer hon i så fall att överklaga till hovrätten, eller finner hon sig då i tingsrättens beslut att SD inte är skyldig? Vad tror ni?
Citera
2020-04-11, 21:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag tänkte detsamma, det är väl självklart - underligt att behöva uppmana
en vuxen man att han skall sköta sin (intim)hygien innan ett kärleksmöte.

Det känns ju som det hänger ihop med det som HD sa, nämligen att SD inte tvättade sina kläder speciellt ofta. Och nu har vi även sett (genom NA.se´s ögon) honom i Tingsrätten, i samma kläder varje dag. Man har också sett i vilket kaos han bor i FUP. I flera omgångar.

Lite väl äcklande blir det när man slår ihop allt man läser.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är väldigt mycket fokus på både HD och på LW. Den förstnämnda blev sviken å det värsta av sin make. När man gifter sig lovar man nöd och lust. När HD mådde dåligt och inte heller fixade samlivet var det just den nöden. SD stannade fysiskt för henne. Han fixade hem - mat - allt som hör till livets nödvändigheter. Men mentalt checkade han ur. Och svek henne. Å det värsta. Han hade roligt med LW. Han geocachade med henne. Skrattade med henne. Hade sex med henne. Lovade henne saker. 6 år ljög han och bedrog henne och när han blev påkommen fortsatte han. Han svek henne å det grövsta.

Vi vet väldigt mycket om LW och SD sista 2 år innan mordet. Det är förfärlig läsning på alla sätt och vis. Ingen i denna soppan har varit sitt bästa jag. Men vi vet väldigt lite om de första 4 åren som ledde hit. Brutna löften? Vi kan bara spekulera.

Båda dessa kvinnorna är offer för SD anser jag. Och han var ett fegt kräk som verkade njuta av att ha 2 kvinnor som tävlade om hans gunst.

Det som egentligen är intressant i denna soppan är SD. Och han får jag inget grepp om. Han gömmer sig bakom en skrattande leende fasad. Vem är han egentligen? Vad motiverade honom? Varför tog han det steget? Hur blev det så? Det hade jag velat diskutera mer här.

Håller helt och hållet med dig! Tyvärr också i att några djupare sidor av SD får vi inte kläm på. Är hela han hal som en tvål eller saknas det djup? Flinande kåtbock bara? Känslan så här långt är att när han tappat kontrollen över LW brast något, och han hade en övertro på att han skulle överlista polisen och inte åka dit. Men mordet känns så fruktansvärt onödigt.
Citera
2020-04-11, 21:11
Medlem
Citat:
Då fick vi förstå litet mer ändå ... Man kan undra vad meningen var med deras äktenskap
mer än att få barnen till skolan, då.

Älska i nöd och lust ... betydde inte så mycket för en av parterna. När denne värderade Lusten högre än den andres Nöd. Kort slutsats.

Någon upprätthöll Ytan. Till slut båda. Förstärkt av HDs föräldrar. Därför blev LW ett hot för båda.

SD/HDs Akilleshäl var deras sociala status i geo-kretsar, vänner, föräldrar, arbeten mm. Det hotade LW med att skada med Sanningen. Förljugenheten. Falskspelen. Otroheten.
Citera
2020-04-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Försöker minnas.. jag minns dock att han kom på en historia med att han haft oralsex med LW på kontoret och att hon blött - och att det nog var den tröjan... han förväntade sig kanske att det skulle vara blod där - hence the story.

Just det, så var det. Tack för det!
Givetvis passande SD:s scenario om hur det kom dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in