2020-04-11, 19:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Lite mer?

Belgien: 369pers/km2
Sverige: 22,7pers/km2

Vi snackar alltså mer än 16 gånger så tätbebyggt i Belgien än Sverige 🙄

You do the math.

Jag vet att det är mycket mer tätbebbygt, alla som har tillgång till en karta kan fatta att det är det...
Citera
2020-04-11, 19:15
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Motsatsförhållandet är ju minst lika sjukt- men farligare.
Sossar som BLINT stödjer Löfvén och Tegnell hur många som än dör.
Har vi flest döda per capita när detta är över kommer ni alla ändå stå bakom Löfvén och Tegnell.

Erkänn att det åtminstone är lika sjukt åt båda hållen?!

Knepigt att räkna på per capita och dra slutsatser utifrån det. Ponera att det dör 0,1% svenskar i covid19 och 0,1% kineser. Det blir 10,000 svenskar och 1,400,000 kineser. Sist jag kollade hade Vatikanen störst andel döda per invånare. Men det är ingen som nämner det.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Intressant!

Vet du om tyskarna tar blodprov för att kolla viruset i blodet. Är det med eller utan antikroppstest?

Förlåt om jag frågar efter information som kan finnas lätt tillgänglig på nätet! Min uppkoppling är usel där vi bor nu, så att leta runt på nätet är ett elände

Jag tror de gör det, jag tror det är deras idé nämligen att pröva med blodplasma, så de lär göra det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Ingen kommer tro på deras profetior om stundande inbördeskrig efter detta. De har gjort bort sig.

Sen finns det en del vettigt folk i de lägren också, ska tilläggas.

Corona har verkligen vänt saker upp och ner, kära nån...

När det här är över kära Dr Tengele så kan vi alla glömma den livstil vi alla haft senaste 25 åren.

Gäller både dig och mig.

Googla barkbrödsrecept.
Citera
2020-04-11, 19:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
There was literally a page just filled with “Agree with Tegnell or leave”.

It’s ridiculous on both sides.

No, both sides just wanted you to leave, it had nothing to do with Tegnell.
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag noterar att många här vill att det ska dö så många som möjligt så att man kan skylla allting på Tegnell och driva hat mot honom.

Många Flashbackare är sannerligen sjuka i huvudet. Förmodligen röstar dessa på AfS eller SD.

Det här är ju bara för tramsigt. Ja, det är de som pekar på missförhållanden i den palliativa vården som vill att folk ska dö. Ja, det är de som vill ha fler och skarpare åtgärder som vill att smittan ska spridas okontrollerat. Ja, det är de som pekar på triagering mot annars friska 80-åringar som verkligen håller tummarna för att mormor ska somna in i svåra plågor på en Alvedon omgärdad av vårdpersonal som knappt talar svenska. Snacka om "gaslighting" modell större, liksom. 1984, hej och hå. Kurt-Sture Svensson (S) har talat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vi är världsbäst på statistik. Därför är dödstalen i corona så höga jämfört med andra länder, menar Tegnell.

Ännu en gång slappt journalistiskt arbete. Det hjälper inte om vi är världsbäst på statistik då vi inte är världsbäst på att testa. Ingen följdfråga om gamla som dör på äldreboenden och hemma, otestade och därför coronafria, från journon. Alltså skit in, skit ut, som vanligt i statistik. Går inte att lägga till grund för jämförelse med andra länder.

Även Norge har erkänt att det kan finnas fler döda i corona som inte testats.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-darfor-har-sverige-hogre-dodstal
Vad har andelen sjuka med andelen döda att göra? Det Tegnell säger är att Sverige är världsbäst på statistik vad gäller dödsfall då vi har personnummer.
Citera
2020-04-11, 19:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
När det här är över kära Dr Tengele så kan vi alla glömma den livstil vi alla haft senaste 25 åren.

Gäller både dig och mig.

Googla barkbrödsrecept.

Kolla upp Sverige under efterkrigstiden...Om våran metod är den absolut bästa så kommer vi att få se en återuppståndelse av den perioden
Citera
Medlem
Citat:
Precis som experten på SVT sade tidigare är andel döda irrelevant, om man inte jämför städer med varandra, vilket man inte gör. Det är antal döda som räknas.

Så san marino har bättre statistik än Kina om hela landet dör än om det dör 1 promille i Kina?

Eller missförstår jag dig??
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan hålla med om att alla ideologier har sina falluckor, men för övrigt delar vi inte åsikt om hur Stefan hanterat denna kris. Helt ok, det behöver vi inte göra.

Men du vet att det faktiskt inte är olagligt att gå för rött ljus? De flesta låter bli att göra det ändå. Somliga kallar det fåraktigt, själv tycker jag det handlar om tillit och respekt och ett förtroende för trafiksäkerhetsverket.

Det ÄR olagligt att gå mot rött ljus. Dock bestraffas det inte. Därför går så många mot rött ljus.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Om jag förstod Joacim Rocklöv så har han en modell han räknar utifrån,
om Sverige fortsätter med samma restriktioner som nu, det han kallar "mindre distansiering"
så peakar Stockholm i slutet av april/början på maj,
och det kommer krävas "5 000 - 9 000 IVA inläggningar per dag i hela Sverige",
vilket ju inte går

https://poddtoppen.se/podcast/145259...oker-ta-makten

Om modellen stämmer och man vill undvika det, så behövs mer restriktioner helt enkelt.

Tack den som tipsade!
Citat:
Det är Tegnell som är auktoriteten i sammanhanget. Varför blandar du inte Rocklöv?

Det är Svd som blandar inte Rocklöv.
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaestereo
Det gör vi redan. Men inte alla av oss bor i landet vart man kanske har den närmaste granne 3 km bort. Vissa av oss bor i stor städer, och det kan vara så att man isolera sig i sitt lgh bra. Men kanske min granne eller flera grannar gör ej det, och jag vägrar att bli smittade när jag går genom trappuppgången när jag ska kasta soppor. Det är därför Lockdown är det bästa lösningen. Då ingen av oss ska vara oroliga för de andra som inte följer reglerna ( som är tyvärr ganska många), och det ska spela ingen roll vad jag eller du eller vem som hest annan tycker. Då följs bara allmänt lockdown för alla , och kan vi sätta landet i det spåret som har hittills BEVISAT sig ( i massa andra länder) att vara den mest effektiva lösningen.

Du sitter inte i en riktig lockdown om du ränner i trapphuset och slänger sopor. Du kommer tillslut bli smittad i trapphuset om du fortsätter springa där. En riktig lockdown som utplånar viruset kräver att alla människor på heöa jorden isolerar sig fullständigt i 35-50 dagar utan att vara i samma rum som en enda annan människa eller katt/hund. Klarar du det? Inget slänga sopor. Inget handla. Inget rasta hunden. Inget öppna fönster eller dörrar. Total lockdown. Fixar du det? Annars är era ansträngningar meningslösa sålänge som sjukvården inte rasat, vilket den inte har i Sverige ännu.

Italiens låtsaskarantän kommer leda till samma smittspridning men aningen fördröjd, men till vilket pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in