2020-04-11, 19:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag misstänker att återsmittan kan vara pga falska negativa dock
Det tror Sydkoreanska forskare också. De ansåg att viruset troligen legat "undangömt" någonstans i kroppen och sedan återaktiverats, dvs legat latent.

"Undermåliga tester" betyder ju helt enkelt att den använda testutrustningen inte klarat av att hitta viruset i kroppen.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan hålla med om att alla ideologier har sina falluckor, men för övrigt delar vi inte åsikt om hur Stefan hanterat denna kris. Helt ok, det behöver vi inte göra.

Men du vet att det faktiskt inte är olagligt att gå för rött ljus? De flesta låter bli att göra det ändå. Somliga kallar det fåraktigt, själv tycker jag det handlar om tillit och respekt och ett förtroende för trafiksäkerhetsverket.
Jag gillar att vi två tycker olika. Så ska det vara.
Jo det är förbjudet att köra mot rött. Böter, fängelse ibland.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It’s a shame I had to spend ten years here before this country showed its true colors. Is the government paying you well?

Gå och lägg dig din jävla pajas. Du har sen flera veckor gnällt om Sverige och sagt att du ska lämna. Stick tillbaka till skitlandet du kommer ifrån och ge fan i att snacka skit om vårt land. Ingen har bett dig att komma hit. Stick med dig nu.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
“Agree with Tegnell or leave”

Says who? No one. I could just as easily make the case the other way around;

"Agree that Tegnell is fucking psychopath or leave"
"Agree he should be tried for genocide or leave"

Ridiculous.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Jo, jag har förstått att du tror det. Men om du har rätt är ju en helt annan sak, som sagt.

Ser du något som jag inte ser?
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Är Belgien ett land som kan jämföras med Sverige? De är nästan lika stora i folkmängd. 11 Miljoner. Runt 25 000 smittade och 3 500 döda. Någon som känner till Belgien bra?
Belgien är mycket tätbefolkat, men i övrigt finns mycket likheter med Sverige. Man lider av samma slags politiska korrekthet, och har likt Sverige en begynnande islamisering på grund av en ohämmad invandring från tredje världen.

Det finns även olikheter. Man har en mycket effektiv polis, och en hårdför militär.

Likheterna kanske gör att både Belgiens och Sveriges dödssiffror stiger kraftigt.
Citera
2020-04-11, 19:07
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Hur vet vi det, har du någon länk så att du kan delge oss fakta och inte lösa påståenden?
"– Sedan är det ytterligare en person som avlidit med misstänkt covid-19, men där valde man att inte testa."
https://mitti.se/nyheter/corona-aldreboende-bekraftade/?omrade=upplandsvasby

Ytterligare ett exempel på att dödsfall av C19 mörkas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag skulle nog säga att det aldrig är nyttigt att vara paranoid. Det är faktiskt ett sjukligt tillstånd. Jag kan inte se att Tegnell förhåller sig till någon »politisk situation«. Han återger vad som händer och anpassar sig vartefter nya rön kommer. Full normalt agerande för vem som helst som hanterar en hittills okänd situation och dess händelseutveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det är inte en okänd situation och händelseutveckling. Man behövde endast ha tittat på Kina och hur viruset drabbade befolkningen. Men detta vägrade Corona-Bob Tegnell göra.

Precis- jag är mäkta trött på att höra; "ingen vet".
Jo.
Vi kunde se hur det gick i Kina och Italien, vi hade mycket god tid på oss och amatörer på flashback har ju för fan tom vetat???
FHM är ärligt talat chockerande okunniga.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det tror Sydkoreanska forskare också. De ansåg att viruset troligen legat "undangömt" någonstans i kroppen och sedan återaktiverats, dvs legat latent.

"Undermåliga tester" betyder ju helt enkelt att den använda testutrustningen inte klarat av att hitta viruset i kroppen.

Exakt, det är lite därför jag litar mer på metoden som tyskarna kör med och som Sverige troligen kommer att börja med efter påsk och det är att testa folk flera gånger under en periods tid efter tillfrisknande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Says who? No one. I could just as easily make the case the other way around;

"Agree that Tegnell is fucking psychopath or leave"
"Agree he should be tried for genocide or leave"

Ridiculous.

There was literally a page just filled with “Agree with Tegnell or leave”.

It’s ridiculous on both sides.
Citera
2020-04-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
I dessa bråda tider bör vi lyssna noga på landsfader Tegnell. Det han säger är sant. Det han säger är fakta. Till skillnad från de flesta andra länder har Sverige myndigheter utan band till politik som ska vägleda folket med forskning och kunskap.

Titta på Storbritannien som stängt ned, Spanien likaså. De har mängder med dödsfall i alla fall. Sverige valde rätt väg, därför att vi drivs av oberoende myndigheter och inte populistisk politik.

Vad yrar du om ? Alla myndigheter i Sverige har väl band till politik/regeringen.
Senast redigerad av Dendron 2020-04-11 kl. 19:12.
Citera
2020-04-11, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Motsatsförhållandet är ju minst lika sjukt- men farligare.
Sossar som BLINT stödjer Löfvén och Tegnell hur många som än dör.
Har vi flest döda per capita när detta är över kommer ni alla ändå stå bakom Löfvén och Tegnell.

Erkänn att det åtminstone är lika sjukt åt båda hållen?!
Precis som experten på SVT sade tidigare är andel döda irrelevant, om man inte jämför städer med varandra, vilket man inte gör. Det är antal döda som räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in