2020-04-11, 19:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baduila
Viruset kommer aktiveras igen och börja angripa luftrören. Precis som nu börjar enorma mängder virus produceras utan att kroppen reagerar (asymptotiskt). Men till slut måste kroppen reagera när för många celler infekteras. Men denna gången angriper det även hjärnan och slår av all intelligens som skulle kunna detektera att kroppen är sjuk. Men viruset ser även till att inte infektera för snabbt utan försöka hålla kroppen vid liv. Och för att sprida sig vidare kommer kroppen sättas i rörelse för att finna andra värdar. Hör du hasandet av en infekterad är det troligen kört. Du är redan infekterad av den osynliga dimman av aerosoler som omger 20 m runt den infekterade.

Fan det är redan kört alltså! Jag hoppas på att det kan gå fint ändå. Det är få i egen åldersgrupp som drabbas. Mest nojig är man ju för äldre släktingar. Men ingen har något risksjukdom så man får hoppas det går bra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Om jag förstod Joacim Rocklöv så har han en modell han räknar utifrån,
om Sverige fortsätter med samma restriktioner som nu, det han kallar "mindre distansiering"
så peakar Stockholm i slutet av april/början på maj,
och det kommer krävas "5 000 - 9 000 IVA inläggningar per dag i hela Sverige",
vilket ju inte går

https://poddtoppen.se/podcast/1452591671/ledarredaktionen/regeringen-forsoker-ta-makten

Om modellen stämmer och man vill undvika det, så behövs mer restriktioner helt enkelt.

Tack den som tipsade!
Det är Tegnell som är auktoriteten i sammanhanget. Varför blandar du inte Rocklöv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Är Belgien ett land som kan jämföras med Sverige? De är nästan lika stora i folkmängd. 11 Miljoner. Runt 25 000 smittade och 3 500 döda. Någon som känner till Belgien bra?
Tätbefolkat och många arbetar i huvudstadsregionen, som kan pendla till från hela landet i princip.

Citat:
Roughly 708,000 people work in the Belgian capital. In 2016, 345,000 of these commuted from outside the region. 31% of Brussels workers commute from Flanders and 17% from Wallonia.
https://brussels-express.eu/almost-half-the-workers-in-brussels-are-commuters/
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Belgen är lite mer tättbebyggt än Sverige men jag har också förstått det som att de är som Sverige, de valde dock att köra total nedstängning och deras explosion av döda har fått mig att börja undra vad det är som skiljer nord europer från resten

Lite mer?

Belgien: 369pers/km2
Sverige: 22,7pers/km2

Vi snackar alltså mer än 16 gånger så tätbebyggt i Belgien än Sverige 🙄

You do the math.
Citera
2020-04-11, 19:13
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Exakt, så varför oroa sig?
Döden är oundviklig.

Så säger vanligtvis den som inte är nära slutet och måste hantera ångesten.
Citera
2020-04-11, 19:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Exakt, det är lite därför jag litar mer på metoden som tyskarna kör med och som Sverige troligen kommer att börja med efter påsk och det är att testa folk flera gånger under en periods tid efter tillfrisknande
Intressant!

Vet du om tyskarna tar blodprov för att kolla viruset i blodet. Är det med eller utan antikroppstest?

Förlåt om jag frågar efter information som kan finnas lätt tillgänglig på nätet! Min uppkoppling är usel där vi bor nu, så att leta runt på nätet är ett elände
Citera
2020-04-11, 19:14
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan hålla med om att alla ideologier har sina falluckor, men för övrigt delar vi inte åsikt om hur Stefan hanterat denna kris. Helt ok, det behöver vi inte göra.

Men du vet att det faktiskt inte är olagligt att gå för rött ljus? De flesta låter bli att göra det ändå. Somliga kallar det fåraktigt, själv tycker jag det handlar om tillit och respekt och ett förtroende för trafiksäkerhetsverket.

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag gillar att vi två tycker olika. Så ska det vara.
Jo det är förbjudet att köra mot rött. Böter, fängelse ibland.

Jo visst är det väl olagligt att gå mot röd gubbe? Men det finns ingen påföljd för brottet.

Själv brukar jag inte gå mot rött för att vara ett gott föredöme för barn som står och väntar på grön gubbe.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag noterar att många här vill att det ska dö så många som möjligt så att man kan skylla allting på Tegnell och driva hat mot honom.

Många Flashbackare är sannerligen sjuka i huvudet. Förmodligen röstar dessa på AfS eller SD.

du är säkert helt säkert riktigt dum i huvudet .om du nu vill bråka varför tar du inte upp ämnet som inte hör ihop med tråden nån annan stans . vem vilka du syftar på helt klart menar du någon som inte suger Tegnell .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Precis- jag är mäkta trött på att höra; "ingen vet".
Jo.
Vi kunde se hur det gick i Kina och Italien, vi hade mycket god tid på oss och amatörer på flashback har ju för fan tom vetat???
FHM är ärligt talat chockerande okunniga.

Vi har inte sett om Kinas lösning är bra. Italiens lösning är man inte så smart om man redan nu slår fast att den är bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johej
För att vi kommer att bli återinfekterade gång på gång. 3 ggr per år.
1% dödlighet första infektionen.
2% dödlighet andra infektionen
4% dödlighet tredje infektionen
8% 4e
16% 5e
32% 6e
64% 7e
100% 8e

Ökande risk är pga av de permanenta skador man får på organen vid vadje infektion.

Du verkar grymt påläst! Du har inte funderat på att sälja in ditt scoop till någon tidning? En dingding värld t.ex..

Ur vilka jävla hålor kryper folk egentligen? Är det Coronan som väckt er ur den välbehövliga sömnen?
Citera
Medlem
Vi är världsbäst på statistik. Därför är dödstalen i corona så höga jämfört med andra länder, menar Tegnell.

Ännu en gång slappt journalistiskt arbete. Det hjälper inte om vi är världsbäst på statistik då vi inte är världsbäst på att testa. Ingen följdfråga om gamla som dör på äldreboenden och hemma, otestade och därför coronafria, från journon. Alltså skit in, skit ut, som vanligt i statistik. Går inte att lägga till grund för jämförelse med andra länder.

Även Norge har erkänt att det kan finnas fler döda i corona som inte testats.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-darfor-har-sverige-hogre-dodstal
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Köra bil och cykla ja men inte att gå mott rött
Jo det är olagligt att gå mot rött, dock finns det inget straff/bötesbelopp så ingen bryr sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in