Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Ja. De som ger skenet av att vara goda är inte så goda när det kommer till kritan..
Sett detsamma här inne. De som anser sig vara goda är de som hånar högst och mest och som vill ha ihjäl både bönder och övriga "avskräden" till människor.
Finns en hel del hycklare i snällgängen. Oftast vet de inte om det heller.
Det här regeringen och Tegnell " rekommenderar" är exakt detsamma som " du dricker väl inte för mycket, du spelar väl inte för mycket "
Dessutom är en rekommendation något man kan använda uppifrån för att slippa ta ansvar.
Rekommendationer skickas vidare till tjänstemän som i sin tur inte vill ta ansvar.
Jag tror att särskilda omsorgen blir nästa grupp som drabbas. Jag har sett en ännu större försening på dessa områden vad gäller " rekommendationer"
De lät tex boende fortsätta jobba på dagliga verksamheter tills för en till två veckor sedan.
Anhöriga fick hälsa på i deras lägenheter, det var en av de ickebättre lösningarna.
Obs! Gället inte alla kommuner. Man tolkar rekommendationer som man vill i varje kommun och chefer i sin tur tolkar som de vill.
Jag avskyr " rekommendationer" det är det samma som att ha ryggen fri.
Ja, jag anser att mycket av orsaker till problem i detta land är detta i stort sett totala avsaknade av ansvar hos politiker och myndigheter.
Att stå utan ansvar verkar också vara en stor del av hur man utformar strategin man jobbar efter.
Förutom FHMs rekommendationer där dom uttryckligen vid varje PK lägger ansvar på enskilda individer så står socialstyrelsens och lägger ansvar på alla individuella lokala organisationer varje PK.
Sen har vi löfven som sitter och försöker ta politiska poänger genom att uttrycka oro och bestörtning för hur äldre har skyddats.
Men tas det några beslut? Är någon ansvarig och får ta konsekvenserna?
Nej, förutom dom oskyldig som betalat in sin skatt hela livet och nu bärs ut i liksäckarna.