Citat:
Ursprungligen postat av
pinexl
Priser är pressade men knappast på grund av skyddsutrusningen. Man har konsekvent sänkt kvalitet på hemtjänsten genom att sänka krav på utövare, inga krav på utbildning av personal och ingen krav på svenska språket. Hemtjänsten är översvämmad av analfabeter, okunniga människor som är bra på omsorg men urdåliga på vård. Brist på kunskap i grundläggande svenska har inte förbättrat odds.
Dessa företag har sänkt kvalitet men också pris. Problem i Sverige är att vi ställer inte krav på folk men samma eller företag. Jag är riktigt förbannad på en del av dessa företag. Deras ägare är nu på tv (inga namn) och pratar om hur vi ska skydda oss men jag vet att de inte har en enda mask i lager. Jag sålde till en av de 50 tusen maskar. Nu står skiten på tv4 och pratar hur bra han är.
Ångrar att jag inte tog mer betalt.
Det är den synen våra politiker har på de gamla i vårt samhälle, de är inte värda något, får inte kosta. Sen står fanskapen och påstår att "strategin" är att skydda de gamla i första hand, det utan att uppvisa vad det i praktiken består i. Förutom lite luddiga allmänna "rekommendationer" som inte kostar mer än den tiden det tar att plita ner det på datorn.
Och för detta belönar den svenska opinionen Löfven etc med rekordsiffror.