2020-04-11, 06:04
  #4345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Nej, jag blockerar, det är inte min plats att förhindra dem som har pengarna och bollarna nog att ligga i 130 med vana.
jag tillhör nog den gruppen med min mini bil för 5 tusen kronor, den klarar 150km/h i nedförsbacke. 130km/h är ingen ouppnåelig dröm man behöver pengar för. med rätt varvtal så kan man även klämma ut de flesta små hästarna ur en relativt liten bil för att få hyfsat bra acceleration.
hade du däremot sagt 230km/h eller 330km/h då hade vi börjat snacka lite.
dessutom behövs ingen direkt vana att ligga i 130km/h. det har jag gjort utan bekymmer många dagar i mitt liv och det går likabra nu som det gjorde dagen jag fyllde 18 och åkte i 130km/h hela vägen hem...
Citera
2020-04-12, 13:46
  #4346
Medlem
knasen79s avatar
Här kommer listan över topp 5 på idioter i trafiken:

1. Audiförare
2. BMW-förare
3. Mercedesförare
4. Porscheförare
5. MC-förare
Citera
2020-04-14, 11:19
  #4347
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Här kommer listan över topp 5 på idioter i trafiken:

1. Audiförare
2. BMW-förare
3. Mercedesförare
4. Porscheförare
5. MC-förare
Du glömde Volvo och Tesla.
Citera
2020-04-17, 23:05
  #4348
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
jag tillhör nog den gruppen med min mini bil för 5 tusen kronor, den klarar 150km/h i nedförsbacke. 130km/h är ingen ouppnåelig dröm man behöver pengar för. med rätt varvtal så kan man även klämma ut de flesta små hästarna ur en relativt liten bil för att få hyfsat bra acceleration.
hade du däremot sagt 230km/h eller 330km/h då hade vi börjat snacka lite.
dessutom behövs ingen direkt vana att ligga i 130km/h. det har jag gjort utan bekymmer många dagar i mitt liv och det går likabra nu som det gjorde dagen jag fyllde 18 och åkte i 130km/h hela vägen hem...
Du drar avsevärt mer drivmedel om du ligger i 130, kan skilja tusentals i månadsutgifter, även så ryker körkortet om det råkar vara 100 väg.
Citera
2020-04-18, 10:09
  #4349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Du drar avsevärt mer drivmedel om du ligger i 130, kan skilja tusentals i månadsutgifter, även så ryker körkortet om det råkar vara 100 väg.
Du fick det att låta som att köra i 130 kan bara vissa rika göra. i dagsläget stämmer det inte men på äldre dagar var det nog sant 50 talet + liten bil.

kanske din tid är värd dom där extra pengarna, blir många timmar på ett år.

Jag kör lika bra med som utan körkort
Citera
2020-04-18, 12:21
  #4350
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Du fick det att låta som att köra i 130 kan bara vissa rika göra. i dagsläget stämmer det inte men på äldre dagar var det nog sant 50 talet + liten bil.

kanske din tid är värd dom där extra pengarna, blir många timmar på ett år.

Jag kör lika bra med som utan körkort
Dem flesta har nog ordagrant råd med det, sen om man vill spendera tusentals extra kronor per månad för att nå fram 15min tidigare och riskerat körkortet så kan mam göra det.

Är din tid värd pengar, så är du rik eller leker rik.
Citera
2020-04-18, 21:05
  #4351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Dem flesta har nog ordagrant råd med det, sen om man vill spendera tusentals extra kronor per månad för att nå fram 15min tidigare och riskerat körkortet så kan mam göra det.

Är din tid värd pengar, så är du rik eller leker rik.

Haha - hur mycket måste man köra för att det ska bli 1000-tals per månad för att köra 130 istället för 110?! Ska man bara tänka spara soppa och inte bryr sig om körglädje, så kan man ju köpa sig en mopedbil istället - drar ju typ 0,2 liter/milen.
Man får ju inte köra på motorvägen med en sån dock. Men man kan ju kanske köpa t ex en Kia Picanto med minsta motorn - sen eco-driving på det

Jag själv, kör hellre färre mil per år än att sitta och ha tråkigt när man kör, för att spara soppa. Brukar ofta gå 200 km/h på motorvägen
Citera
2020-04-18, 21:17
  #4352
Medlem
Isnatts avatar
Har börjat störa mig ordentligt på farliga situationer som uppstår när man kör enfiligt 100km/h. Sen kommer en varningsskylt upp om att det blir 70km/h om 200 meter.
Då är det i regel en korsning som man ska köra lite långsammare igenom och sen blir det 100km/igen.
Jag saktar alltid ner till 70km/h men i regel så gör dåren jag har bakom mig inte den utan kommer upp i arslet på mig i 100km/h
I korsningen kan saker hända och då vill jag inte ha en biljävel 2 meter bakom mig.
Citera
2020-04-18, 22:03
  #4353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Dem flesta har nog ordagrant råd med det, sen om man vill spendera tusentals extra kronor per månad för att nå fram 15min tidigare och riskerat körkortet så kan mam göra det.

Är din tid värd pengar, så är du rik eller leker rik.

Min tid saknar värde på konventionellt vis...
Citera
2020-04-30, 18:00
  #4354
Medlem
Aldwychs avatar
Kanske inte så irriterande men ett skumt fenomen som jag har noterat: så många killar som kryper ihop på cyklarna som några djävla Quasimodos för att de har sadeln i lägsta läget. Fattar inte idioterna att det går att höja sadeln?
Citera
2020-05-01, 00:34
  #4355
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Haha - hur mycket måste man köra för att det ska bli 1000-tals per månad för att köra 130 istället för 110?! Ska man bara tänka spara soppa och inte bryr sig om körglädje, så kan man ju köpa sig en mopedbil istället - drar ju typ 0,2 liter/milen.
Man får ju inte köra på motorvägen med en sån dock. Men man kan ju kanske köpa t ex en Kia Picanto med minsta motorn - sen eco-driving på det

Jag själv, kör hellre färre mil per år än att sitta och ha tråkigt när man kör, för att spara soppa. Brukar ofta gå 200 km/h på motorvägen
Får du 110 ifrån? Vill du spara soppa är 90 bättre på motorväg
Citera
2020-05-02, 01:48
  #4356
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Att folk inte blinkar ut ur rondellen även om de "ska" göra det, blir inte jag särskilt störd på. Mer störigt är det när folk som ska svänga höger direkt i rondellen inte blinkar, för det är bara slappt och saboterar bara för andra. Har många gånger fått stanna upp bilen helt i onödan när jag ska in i rondellen på grund av såna människor. Många av er kommer förstås argumentera för att samma effekt blir av att folk inte blinkar ur rondellen, fast om någon inte blinkar höger tar man för givet att de ska rakt fram, vilket man inte gör med folk i rondellen som ska blinka ut.

Håller med om detta! Ett annat irriterande och ganska vanligt fenomen är de som blinkar vänster innan rondellen och sedan kör vänster utan att "blinka ut", vad är grejen med det? Bättre att inte blinka alls i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in