2020-04-10, 21:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Precis, provskjuta sina skott så man inte har några kvar när det är dags att skrida till verket.

Inget har påstått att han (om han?) provsköt, sköt alla skott. Man kan inte ifrågasätta varför han inte avlossade alla skott när man inte vet ifall det var precis det han gjorde. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Citera
2020-04-10, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Haha vi var överens i det mesta men din natur är att säga emot. Skitsamma jag vill inte ens diskutera med dig så vi lämnar det därhän.
Ja, min natur är att säga emot om jag anser det är antingen bs, irrelevant, osant eller rent dumt.
Är det en kombination så..
Citera
2020-04-10, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han behöver inte ha haft ett fullt magasin. Kanske provsköt ett par skott innan? Det finns hur som helst flera förklaringar på den frågan som vi nog aldrig får svar på.
Ett skott räcker för mordförsök. Nu var det två.

Oavsett x antal skott innan eller vad som är kvar efteråt.
Citera
2020-04-10, 23:17
Medlem
Blir det en pannkaka av lilja - olsson fighten nu då?
BR döms för mordförsök, eventuellt.
Hur kommer paret fortsätta leva (eller dö) i fortsättningen?
Tror någon att K tar nästa försök - när?
Eller finns HOLs egen teori nr 2 som lever vidare?
I såfall, kan barnen leva hos honom tills de blir vuxna? Är inte det bedrövligt illa av de sociala myndigheterna i samhället att bara låta det bero, typ får se vilka som utsätts näst..... hoppas barnen klarar sig igen?
Citera
2020-04-10, 23:23
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Inget har påstått att han (om han?) provsköt, sköt alla skott. Man kan inte ifrågasätta varför han inte avlossade alla skott när man inte vet ifall det var precis det han gjorde. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?

Jag har inte påstått varken det ena eller det andra. Det enda jag har påstått är att han skötte det som en idiot.
Citera
2020-04-10, 23:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ett skott räcker för mordförsök. Nu var det två.

Oavsett x antal skott innan eller vad som är kvar efteråt.

Precis, ett skott i bröstet och ett skott som dom förmodar tagit i huvudet(rätten avgör vad dom tror).

Ett hot skulle dom köpa om han blev skjuten under midjan (grov misshandel) men det finns ingenting som ens pekar på att han försökte med det.
Citera
2020-04-10, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis, ett skott i bröstet och ett skott som dom förmodar tagit i huvudet(rätten avgör vad dom tror).

Ett hot skulle dom köpa om han blev skjuten under midjan (grov misshandel) men det finns ingenting som ens pekar på att han försökte med det.
Vet inte vad du menar med att de skulle köpa ett hot med skott under midjan?

Det går föga en skiljelinje mellan huvud och torso vid mordförsök.

Edit. Du kanske menar skott benen?
Senast redigerad av develi 2020-04-10 kl. 23:51.
Citera
2020-04-10, 23:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag har inte påstått varken det ena eller det andra. Det enda jag har påstått är att han skötte det som en idiot.

Nej, det är inte du som försöker få ihop en trådsanning att Billy hade fullt magasin när han sköt HOL. Det är dåligt av andra att mena att det inte var ett mordförsök eftersom han inte tömde magasinet vid dådet, när ingen vet hur många kulor han hade i puffran.

Han betedde sig idiotiskt och misslyckades kapitalt, vilket uppskattas av de flesta av oss. Därför är det dumt att påstå att han skulle betett sig smartare i vissa lägen om han verkligen var där för att döda. Varför skulle han vara smart när det gäller ammo när han inte visat den sidan annars? Han är tack och lov ett klantarsel.
Citera
2020-04-10, 23:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet inte vad du menar med att de skulle köpa ett hot med skott under midjan?

Det går föga en skiljelinje mellan huvud och torso vid mordförsök.

Jag menar att rätten skulle tro/köpa att det endast var misshandel om han blev skjuten under midjan. Du har så jävla tråkig attityd när du skriver bara så du vet.

Vet inte hur det ser ut med lagen idag men för några år sen sköt man alltid under midjan då man skulle få fram ett meddelande, över midjan ses som försök till mord.
Citera
2020-04-10, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag menar att rätten skulle tro/köpa att det endast var misshandel om han blev skjuten under midjan. Du har så jävla tråkig attityd när du skriver bara så du vet.

Vet inte hur det ser ut med lagen idag men för några år sen sköt man alltid under midjan då man skulle få fram ett meddelande, över midjan ses som försök till mord.
Jag la till en fråga, att du kanske menade benen.
För ATT "under midjan" kan mycket väl vara livshotande.
Citera
2020-04-10, 23:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Nej, det är inte du som försöker få ihop en trådsanning att Billy hade fullt magasin när han sköt HOL. Det är dåligt av andra att mena att det inte var ett mordförsök eftersom han inte tömde magasinet vid dådet, när ingen vet hur många kulor han hade i puffran.

Han betedde sig idiotiskt och misslyckades kapitalt, vilket uppskattas av de flesta av oss. Därför är det dumt att påstå att han skulle betett sig smartare i vissa lägen om han verkligen var där för att döda. Varför skulle han vara smart när det gäller ammo när han inte visat den sidan annars? Han är tack och lov ett klantarsel.

Jag tror såhär: Antingen så var han påverkad och det gjorde att HOL fick övertaget. Eller så fastna hylsan i pistolen och han inte fick iväg mer skott och HOL hann övermanna honom.
Men hur det än gick och med facit i hand så hade han tur. Han hade torskat fast han inte avsatt blod i trappen.
Citera
2020-04-11, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror såhär: Antingen så var han påverkad och det gjorde att HOL fick övertaget. Eller så fastna hylsan i pistolen och han inte fick iväg mer skott och HOL hann övermanna honom.
Men hur det än gick och med facit i hand så hade han tur. Han hade torskat fast han inte avsatt blod i trappen.
Om man inte läst FUP skulle jag begripa resonemanget.
Två snabba skott, nästintill femetta och ändå ska det till en massa andra omständigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in