2020-04-10, 17:52
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag försökte bara komma på någon förklaring till att han inte sköt fler vilket hade varit smartast.

Jag har föreslagit i tråden att han kan ha varit påverkad av tex benzo vilket för mig låter mycket troligt. Är man nervös innan man ska utföra nåt så käkar man liknande för att slappna av. Det är ju bara en teori jag har men den är enligt mig mycket trolig då det gick som det gick.
Citera
2020-04-10, 17:52
Medlem
Citat:
Kanske lite korkat att vilka mörda någon i en trappuppgång på Kungsholmen eftersom det är polistätheten är hög

Hans problem var ju att han kladdade DNA överallt och ett allmänt klantigt upplägg. Polistäthet spelar inte så stor roll med tanke på att när de får larmet är ju allt över och första polispatrullen kan inte varit där på 5-10 minuter. Att de första två advokaten mötte utanför var poliser på väg till jobbet är ju oväsentligt för hade en GM mött en civil person är det ju bara att skjuta den med om den inte flyttar sig.
Citera
2020-04-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hans problem var ju att han kladdade DNA överallt och ett allmänt klantigt upplägg.
Det var ju för att HOL attackerade annars hade det väl inte funnits något DNA.
Citera
2020-04-10, 17:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag försökte bara komma på någon förklaring till att han inte sköt fler vilket hade varit smartast.

Han behöver inte ha haft ett fullt magasin. Kanske provsköt ett par skott innan? Det finns hur som helst flera förklaringar på den frågan som vi nog aldrig får svar på.
Citera
2020-04-10, 17:55
Medlem
Citat:
Det var ju för att HOL attackerade annars hade det väl inte funnits något DNA.

Ja. Det stämmer. Jag gav bara en förklaring till vad det var som var avgörande misstag. Att skjuta någon på Kungsholmen är inte större risk än andra stadsdelar.
Citera
2020-04-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han behöver inte ha haft ett fullt magasin. Kanske provsköt ett par skott innan? Det finns hur som helst flera förklaringar på den frågan som vi nog aldrig får svar på.
Ja men då är det ju ett ännu större misstag han begått om det skulle vara så. Att inte komma med fullt magasin när man ska mörda någon!!!
Citera
2020-04-10, 18:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja men då är det ju ett ännu större misstag han begått om det skulle vara så. Att inte komma med fullt magasin när man ska mörda någon!!!

Jag har aldrig skjutit någon så jag vet inte vad som anses normalt Provskjuta vapnet tycker jag låter vettigt. Se att inget klickar och damma av sin pricksäkerhet?

Jag vet bara att ett skott räcker för att döda någon, om man prickar rätt.
Citera
2020-04-10, 18:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hans problem var ju att han kladdade DNA överallt och ett allmänt klantigt upplägg. Polistäthet spelar inte så stor roll med tanke på att när de får larmet är ju allt över och första polispatrullen kan inte varit där på 5-10 minuter. Att de första två advokaten mötte utanför var poliser på väg till jobbet är ju oväsentligt för hade en GM mött en civil person är det ju bara att skjuta den med om den inte flyttar sig.

Fast med facit i hand så hade han ju torskat ändå. Han finns på så många kameror och tullkameror på bilarna så det hade ju bara varit en tidsfråga.
Det enda han kan tacka sig själv för idag är ju att HOL inte dog.
Citera
2020-04-10, 18:07
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Precis, provskjuta sina skott så man inte har några kvar när det är dags att skrida till verket.
Citera
2020-04-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Fast med facit i hand så hade han ju torskat ändå. Han finns på så många kameror och tullkameror på bilarna så det hade ju bara varit en tidsfråga.
Det enda han kan tacka sig själv för idag är ju att HOL inte dog.

Ja som jag sa i inlägget före det som citerades så var det rakt igenom klantigt genomfört. Min kommentar senast var att det skulle vara utökad risk för att det är nära en polisstation och det anser jag att det inte var varken större eller mindre risk.
Citera
2020-04-10, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
.
Till och med ortengangstrarna fixar en avrättning, det ser vi exempel på nästan dagligen. Denna Billy verkade inte ha en aning om vad han sysslade med.
Han verkade nog veta vad han gjorde - med tanke på första skottplacering, sen ett direkt påsittande skott.

... Han hade dock inte varken turen eller omständigheterna på sin sida utifrån flera faktorer.

Så att tjata om "ortengangstrarna" som nåt ultimat facit på träffsäkerhet är rätt pantat snarare.
Citera
2020-04-10, 20:47
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han verkade nog veta vad han gjorde - med tanke på första skottplacering, sen ett direkt påsittande skott.

... Han hade dock inte varken turen eller omständigheterna på sin sida utifrån flera faktorer.

Så att tjata om "ortengangstrarna" som nåt ultimat facit på träffsäkerhet är rätt pantat snarare.

Haha vi var överens i det mesta men din natur är att säga emot. Skitsamma jag vill inte ens diskutera med dig så vi lämnar det därhän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in